Skocz do zawartości

Realna waga nowej przyczepy Hobby


w79

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Voku napisał:

Ale co chcesz tym udowodnić? 

Nic nie udowadniam. @w79 pyta to wkleiłem co ktoś konrketnie o tym modelu pisał i mówił. To wszystko cytat jak widzisz. 

Cytat

Nie wiem czemu niektórzy na tym forum tak nienawidzą tej marki mimo tego że jej nigdy nie mieli? 

Nie zauważyłem żadnej niczyjej nienawiści. Jest raczej tutaj sporo miłosników tej marki przecież. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Teraz, w79 napisał:

Nie chce wywoływać bicia piany... :)

Dobrze jest! Warto czasem na forum zrobić burzę mózgów. 

Słuchaj jak mam być szczery. Jedź i macaj, ale wejdź do kilku marek. Ja byłem na targach w Nadarzynie w kilku Hobby i moje zdanie jest takie, że ja tej tandetności w modelach z tego roku nie widziałem. Prawda jest taka że Hobby to bardzo popularna przyczepa. Często może trafiać do osób którzy nie dbają, nie mają doświadczenia i wiedzy. Później wychodzi jak wychodzi. Spójrzcie na YT - RnG osoby świeże jeśli chodzi o karawaning i co kupują - Hobby. Jacaki co kupują jako pierwszą budkę - Hobby. Te przyczepy trafiają w gusta i robią spore pierwsze wrażenie na tych mniej doświadczonych. No i to później robi nam klęskę urodzaju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, w79 napisał:

Problem polega na tym że na maxa mogę mieć 1700 dmc,chociaz wolałbym 1650:).Wymigiem jest prysznic, najlepiej z drzwiami. Oczywiście do tego piętrusy :). Tylko HOBBY 545 KMF spełnia ten warunek. I tak przy wadze ok 1348 kg i dmc 1600 kg, nie jest to super ładowność. Zwłaszcza że musi być mover i klima. Pisałem już wcześnie że w grę wchodzi Adria Altea 552PK, muszę pomyśleć jeszcze o Adorze 573 PT ale nie wiem czy ma homologacji na 1700 dmc, bo że strony wynika że tylko 1800.Z reszta jak pisałem powyżej i tak mi się nie podoba:)))) 

To jak Ci Adria się nie podoba, to odpuść Adrię. Masz tyle marek różnych, że nie ma sensu się ładować w przyczepę konrketnej marki na siłę. 

Z układów jakie chcesz to masz jeszcze:

  • KNAUS SPORT 580 QS - waga 1260 kg, DMC 1500

  • Weinsberg  CaraOne 550 QDK - waga 1160 kg, DMC 1500

  • Dethleffs Camper 530 FSK - waga 1300 kg, DMC 1600
     

Cytat

Napisałem jeszcze do przedstawiciela Buerstnera bo najbardziej odpowiadałby mi układ w Averso 560TK, jednak nikt nie jest w stanie podać mi wagi,a że specyfikacji wynika że 1600 to podstawa tj. Waga jest równa DMC:). Muszę napisać do producenta

Moja rada jest taka abyś pisał do niemieckich dealerów. W Polsce to ciężko jest z tymi dealerami.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jacek00 napisał:

To jak Ci Adria się nie podoba, to odpuść Adrię. Masz tyle marek różnych, że nie ma sensu się ładować w przyczepę konrketnej marki na siłę. 

Z układów jakie chcesz to masz jeszcze:

  • KNAUS SPORT 580 QS - waga 1260 kg, DMC 1500

  • Weinsberg  CaraOne 550 QDK - waga 1160 kg, DMC 1500

  • Dethleffs Camper 530 FSK - waga 1300 kg, DMC 1600
     

Tak się tylko wydaje :)

Knaus Sport  i Weinsberg nie maja drzwiczek do prysznica, tylko kotary. Pisałem już o tym. Co prawda Knaus wymyślił system z dętką  (tak go nazywam) ale oględziny w Nadarzynie nie wypadły obiecująco. Tzn do okola prysznica jest zwykła niewodoodporna ściana, więc nawet przypadkowe pochlapanie może nie być zdrowe. Do tego znam z autopsji wagi Knausa i absolutnie nie wierzyłbym im. Chociaż nie wykluczam tutaj decyzji - nawet rozkminiam 500KD, tylko do serwisu daleko...

Do Dethleffsa napisałem, bo chodzi mi dokładnie o ten model z osobnym prysznicem. Nie mogłem jednak nigdzie znaleźć wagi, a podejrzewam że z taką opcją będzie cięższy . Wg mojego katalogu to masa gotowa dojazdy = 1395 kg , przy czym nie mogę znaleźć wagi "pustej" .Przyjmując ogólnie zbiornik wody i butle, wychodzi 38+11 kg tj. na oko 50 kg. Tak więc waga wychodziłaby mniej więcej 1350...Dotykając wnętrza Dethleffsa i Hobby to jednak ta druga raczej wygrywa. Na cenie również:). Prawdą jednak jest że chyba nie byłem nigdy w "Camperze" .

Jutro jadę do Bierunia odebrać swoją przyczepę z serwisu, zajrzę do Scampu bo tam stoją dwa Hobby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, w79 napisał:

Tak się tylko wydaje :)

Knaus Sport  i Weinsberg nie maja drzwiczek do prysznica, tylko kotary. Pisałem już o tym. Co prawda Knaus wymyślił system z dętką  (tak go nazywam) ale oględziny w Nadarzynie nie wypadły obiecująco. Tzn do okola prysznica jest zwykła niewodoodporna ściana, więc nawet przypadkowe pochlapanie może nie być zdrowe. Do tego znam z autopsji wagi Knausa i absolutnie nie wierzyłbym im. Chociaż nie wykluczam tutaj decyzji - nawet rozkminiam 500KD, tylko do serwisu daleko...

Tak wiem że mają szmate z dętką. Mi tam się to rozwiązanie nie podoba. No ale może da radę to zamienić? 

Jak masz serwis daleko to odpuść. To minus. Sam dymałem z Adrią do Krakowa, na szczęście tylko na przeglądy. Ale jeden z forumowiczów regularnie odwiedzał z Knausem Procampa we Wrocku, a miał do nich chyba 200 km. 

Cytat

Do Dethleffsa napisałem, bo chodzi mi dokładnie o ten model z osobnym prysznicem. Nie mogłem jednak nigdzie znaleźć wagi, a podejrzewam że z taką opcją będzie cięższy . Wg mojego katalogu to masa gotowa dojazdy = 1395 kg , przy czym nie mogę znaleźć wagi "pustej" .

Spróbuj napisać do CC Kutno, albo do Mobitechu w Warszawie. Tak pewnie ta opcja kibelka dołoży trochę kilogramów. Tak więc z pewnością wskazane podniesienie DMC. Pytanie czy z osią większą można zarejestrować z niższym DMC. Przy fabrycznym DMC to często nie problem, ale przy zmianach już nie musi być tak kolorowo. 

Cytat

Przyjmując ogólnie zbiornik wody i butle, wychodzi 38+11 kg tj. na oko 50 kg. Tak więc waga wychodziłaby mniej więcej 1350...Dotykając wnętrza Dethleffsa i Hobby to jednak ta druga raczej wygrywa. Na cenie również:). Prawdą jednak jest że chyba nie byłem nigdy w "Camperze" .

Byłem w Camperze i na mnie zrobił bardzo dobre wrażenie. W Warszawie w Mobitechu masz Campery na placu, możesz się wybrać jeśli nie masz za daleko. No ale to wszystko kwestia gustu. Do mnie z kolei wnętrza z nowych Hobby nie przemawiają :)

Ty generalnie szukasz przyczepy z placu, czy będziesz zamawiał? 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, jacek00 napisał:

Ty generalnie szukasz przyczepy z placu, czy będziesz zamawiał? 

Nie wiem, nie ma to dla nie większego znaczenia. Generalnie na ten rok plan był prosty albo auto albo przyczepa, w zależności od jakiejś fajnej okazji:). Środki przygotowane, chociaż z uwagi na ostatnie wydarzenia postanowiłem przełożyć zakup na drugą połowę roku (zobaczymy co się będzie działo w gospodarce). Jednak szukam nadal tego i tego. Może coś fajnego się zdarzy, a widzę pole do negocjacji przy tym co stoi na placu:).Teraz, dzięki 1,33 (którego, jak wiesz nie poważam:P) brakuje mi 20 kg, żeby jeździć z DMC 1700 . W nowy aucie, które planuje kupić za jakiś rok lub max 2, nie powinno już być tego problemu. Z uwagi na fakt, iż jeżdżę głownie zagranicą, zastanawiam się czy nie wziąć teraz przyczepy z 1700 i przez rok się prześlizgnąć....:)albo lepiej 1600 z możliwością podniesienia do 1700:). Chociaż taka opcja to tylko w Knausie .

W sprawie Detki dzwoniłem do Zabrza, maja mi zrobić ofertę. Z danych na stronie wynika, że taka oddzielna toaleta to ok 5 kg, więc nie jest żle. Właściwie do waga jedynie drzwi do prysznica:). 

Na razie jestem trochę jak dziecko:)))), z nudów przeglądam i korci mnie to:

http://s-camp.pl/przyczepa-kempingowa-hobby-de-luxe-545-kmf-model-2019-2/

http://s-camp.pl/przyczepa-kempingowa-hobby-de-luxe-545-kmf-model-2019/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, w79 said:

Generalnie na ten rok plan był prosty albo auto albo przyczepa

No to ja bym zaczął od auta. I to najlepiej takiego, aby w drugim kroku DMC przyczepy już nie ograniczało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wykluczam:) ale nawet z taką zmianą nadal wybór przyczep sie za wiele nie zmieni:) tj. Hobby 545, Knaus 580 OS sudwind i Datka..

Przy czym Hobby i tak nie podniosę DMC bo na 1700 się nie da:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 14.04.2020 o 14:00, w79 napisał:

albo lepiej 1600 z możliwością podniesienia do 1700:). Chociaż taka opcja to tylko w Knausie .

Nie tylko, osobiście podnosiłem z 1600 na 1700 w Fendt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 490KMF ma DMC 1400kg, po zamontowaniu markizy i klimatyzacji oraz wrzuceniu jednej 11kg butli, wyposażenia kuchni i wszelkich łączy, przyłączy, stołu, krzeseł itd waży... 1400kg :(

Z tych problemów, które były opisywane wyżej u mnie wystąpiły - połamana klamka drzwi wejściowych (szarpanie na zamkniętych drzwiach, po wymianie na nową, więc po prostu, że nie mogę za nią szarpać :) ) oraz pękło jedno mocowanie szuflady (załadowana garami, czajnikiem itd, więc niestety od ciężaru nie wytrzymała).

Jest to po prostu dość delikatna przyczepa, ale teraz takie po prostu robią, wszędzie plastik i cienkie drewno. Ale ja jestem super zadowolony i z jakości i z funkcjonalności.  

Ta przyczepa ze zdjęć to chyba od jakiegoś flejtucha, wszystko połamane, oblepione brudem i porysowane... tak jak piszecie, jak się dba, tak się ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.