Jump to content
smok_wawelski

Elektryka w zielonej puszce

Recommended Posts

chris_66
1 minutę temu, adaml61 napisał:

 takie ,, mieć dla miecia  " i dodatkowe g...o do psucia .

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Adaś ma dobre te powiedzonka :)  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer
6 minut temu, chris_66 napisał:

ale to przerost formy nad treścią, ja wolę modelarskie, tanie solidne i malutkie

W omawianym tu zastosowaniu, jestem na "tak" :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
adaml61

Ja tylko przytoczyłem jednego z naszych byłych polityków .

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
Godzinę temu, smok_wawelski napisał:

................. Przetwornica AZO.................

zupełnie przy okazji mogę pochwalić serwis AZO

szybko i sprawnie naprawiają swoje wynalazki - tydzień od wysłania do odebrania

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer
23 minuty temu, smok_wawelski napisał:

ok doczytałem  - to jednak musiałby byc kawał przekaźnika ze wzgl na prąd pobierany przez przetwornice z aku - ale warto przemyśleć

Niekoniecznie, np.:

https://eltraktor.pl/przekaznik-12v-200a

Ważne jest to, o czym pisałem, czyli przekaźnik tuż przy akumulatorze, przetwornica również.

Poza tym, można to zrobić na tym samym przekaźniku, który jest już na rysunku, ale przy zastosowaniu przetwornicy mającej wejście zdalnego włączania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
4 minuty temu, Kristofer napisał:

W omawianym tu zastosowaniu, jestem na "tak" :ok:

bardzo lubię te złącza

np we wszystkich autach mam wyprowadzone kabelki z aku na takie złącze - łatwo podpiąc coś na chwilę i łatwo podłączyć prostownik (też jest kabel z krokodylkami  i złączem na środku - więc jest uniwersalny)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
Posted (edited)
19 minut temu, Kristofer napisał:

Ja miałem na  myśli prąd nie gabaryty

 

19 minut temu, Kristofer napisał:

Ważne jest to, o czym pisałem, czyli przekaźnik tuż przy akumulatorze, przetwornica również.

Jest takie fajne miejsce na to w trojaczkach  50cm wnęki miedzy drzwiami suwanymi a fotelem pasażera - tylko  psssst cicho bo zaraz mnie Adaś do pionu postawi ze tam ma się małżonka odsunąć i mieć wygodnie jak nogi wyciągnąć - Adaś spoko moja niskopienna jest :) 

 

19 minut temu, Kristofer napisał:

Poza tym, można to zrobić na tym samym przekaźniku, który jest już na rysunku, ale przy zastosowaniu przetwornicy mającej wejście zdalnego włączania.

Hmmm.... to może takiej trza poszukać  - a ta bliźniaczka planowanej z wodotryskami z AZO by nie była ? https://www.polskieprzetwornice.pl/sklep/product_info.php/products_id/226 pilota ma to i zdalne włączanie musi gdzieś miec 

 

19 minut temu, chris_66 napisał:

szybko i sprawnie naprawiają swoje wynalazki - tydzień od wysłania do odebrania

punkt dla AZO - to tez istotne

 

OT
Pany jak tak dalej polecimy to watek o koronowirusowy przebijemy o paliwowym nie wspomniawszy :) 
nie to ze to mój watek ale jakoś tak mi się przypomniały te stare dobre czasy forum gdzie duzo więcej  takich fajnych pogaduch było i poradzili technicznie i o głupotach pogadali i pośmiali sie  - miło i dzięki :) 
a może to ja się starzeje i nostalgiczny się robię ?

Screenshot_1.jpg

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer
15 minut temu, smok_wawelski napisał:

Ja miałem na  myśli prąd nie gabaryty

Ten, który podlinkowałem, ma małe gabaryty i odpowiednią obciążalność (200A).

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Tak Krzysiek - widziałem - fajny pasi - dzięki :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer
Posted (edited)

 

5 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Hmmm.... to może takiej trza poszukać  - a ta bliźniaczka planowanej z wodotryskami z AZO by nie była ? https://www.polskieprzetwornice.pl/sklep/product_info.php/products_id/226 pilota ma to i zdalne włączanie musi gdzieś miec

Ta przetwornica ma dwa dedykowane tryby pracy: "I" dla pomp, lodówek, kompresorów itp., oraz tryb "II" dla "elektroniki". Ten model przetwornicy posiada gniazdko, na które można podać  sygnał sterujący 12 V, co ją uruchomi, ale w trybie pracy "I". Akurat w Twoim przypadku będzie OK, czyli można ją włączać/wyłączać przekaźnikiem przeznaczonym dla włączania "odbiorników 12V".

 

 

 

10d.jpg

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

https://www.polskieprzetwornice.pl/sklep/instrukcje/IPS-1000S_IPS-1200S.pdf
No właśnie  - stary smok=ślepy smok - albo za szybki smok i nie czyta dokładnie co tez jest naganne :mlot:  :blagac:przepraszam i dziękuje Krzysiek.
Nie sorry nie stary - dawno urodzony brzmi lepiej :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer
6 minut temu, smok_wawelski napisał:

[...] dawno urodzony brzmi lepiej :) 

Dawno urodzony, czyli z doświadczeniem :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
Posted (edited)

Dobre, dobre - podbudowałeś mnie na duchu - urosłem dzięki :)  jeszcze tylko ten w srebrnej tubie parę razy na łeb  i mogę iść na podryw :) 

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer
Posted (edited)

Krzysiu, jeszcze trochę uwag odnośnie tego Cyrixa, który podałeś na swoim rysunku. Z tego, co wiem, to raczej nadaje się do standardowych zastosowań. Bywają z nim problemy, a jego "ustawienie" fabryczne, nie do końca jest klarowne. Zdarza się, że pomimo naładowania obydwu akumulatorów (rozruchowego i pokładowego), pozostawione zasilanie jakichś odbiorników, nie rozładowuje jedynie akumulatora pokładowego, a również rozruchowy. Wynika z tego, że akumulatory w pewnych stanach tego przełącznika są jednak galwanicznie połączone, mimo, że chyba nie powinny. Wykazuje to często pomiar napięcia na akumulatorach pozostawionych np. na noc bez obciążenia. Gdy np. po dłuższej jeździe i zatrzymaniu się na postój, accu rozruchowy ma ok. 13,2 V, a pokładowy 12,8 V, to po nocy, obydwa accu mają wyrównane potencjały, czyli mają np. po ok. 13 V Sam tego nie sprawdzałem, ale czytałem o takich sytuacjach.
Jak dla mnie, to zastosowanie tego przełącznika może się sprawdzać np. w zastosowaniach "marine", gdzie są niezależne akumulatory rozruchu oraz pokładowy i kolejny do np. pomp zęzowych oraz urządzeń pomocniczych, ale nie dla kampera. Ewentualnie przy pracy z innym, niż alternator źródłem ładowania dla dwóch akumulatorów tego samego typu. Poza tym mam jeszcze inną uwagę. Podałeś na rysunku nazwę producenta akumulatora i pojemność, ale nie sprecyzowałeś typu - std/gel/agm. To istotna informacja, ponieważ gdyby chodziło o dwa ostatnie typy, to w konfiguracji z przełącznikiem Cyrix w ogóle nie mogłyby poprawnie pracować - ładowanie bezpośrednio z alternatora, a więc szybkie ich zużycie. Akumulatory AGM, a zwłaszcza GEL, wymagają innej charakterystyki i napięć ładowania, niż standardowy akumulator z płynnym elektrolitem. Cyrix jest jedynie "zaprogramowanym "przełącznikiem i jako taki, nie wpływa na sposób ładowania drugiego akumulatora. O odpowiednim rozwiązaniu pisałem w tym temacie (chyba znasz):
https://forum.karawaning.pl/topic/30712-system-ładowania-akumulatora-zamiast-paneli/?do=findComment&comment=679712
To idealne rozwiązanie nie tylko dla przyczepy, ale i kampera, choć droższe od Cyrixa.

 

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...