Paweł7 Posted Wednesday at 09:45 PM 1 godzinę temu, adaml61 napisał: Nie tylko rozładowany akumulator , nawet spalony alternator , i co najgorsze podczas powrotu z Grecji .Uratowały mnie solary , ale jazda tylko w dzień . I winny za to był przekaźnik? Czy uszkodzony/ne akumulatory. A może właśnie awarii uległ alternator i to on jest winny wszystkim kłopotom...? Mnie raczej chodzi o codzienną eksploatację nie awarię. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Paweł7 Posted Wednesday at 10:55 PM (edited) 3 godziny temu, adaml61 napisał: Nie tylko rozładowany akumulator , nawet spalony alternator , i co najgorsze podczas powrotu z Grecji .Uratowały mnie solary , ale jazda tylko w dzień . Winisz za zaistniałą sytuację przekaźnik? Czy to efekt awarii samego alternatora albo któregoś z akumulatorów. Ja się zastanawiam czy podpięcie bezpośrednio kontrolera solarów pod akumulator i uruchomienie silnika nie jest błędem. Skoro alternator ma za zadanie utrzymywać 14,4V chyba max... W trafiku u kumpla po odpaleniu napięcie rośnie do 14 z hakiem, później spada i zatrzymuje się na 13,2V. Mnie regulator daje do 15V i teraz co się dzieje jak jedziemy samochodem w pełnym słońcu i mamy15V w instalację a regulator w alternatorze dąży do 13,2...? 3 godziny temu, adaml61 napisał: AZTO 30 A . Jest lepszy od popularnych tracerów? Zachowuje się lepiej w słabym nasłonecznieniu i w pochmurne dni? Szybciej łapie optymalny punkt pracy? Przepraszam za dwie wiadomości, pierwszą wysłałem jeszcze z pracy teraz zauważyłem że jednak się wysłała ... Edited Wednesday at 10:57 PM by Paweł7 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Daleko Od Domu Posted Thursday at 01:32 AM Też sobie zrobiłem schemacik jak mam połączoną elektrykę, tak na wszelki wypadek jak zapomnę. Coś dodać/Zmienić? Głównie chodzi mi o bezpieczniki bo sam układ działa. Pewnie jakąś diodę na solary i bezpiecznik victron->aku? Na przetwornicę też dać? Czy posiłkować się wbudowaną? Pewnie jeszcze będę musiał dać bezpiecznik sieć 230 neutralny -> Przełącznik N? A uziemienie może być połączona z przetwornicą? Czy olać ją? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Paweł7 Posted Thursday at 02:06 PM Przetwornicę możesz uziemić ale moim zdaniem jest to zbędne. Na pewno nie zaszkodzi. Jeśli chodzi o bezpieczniki to zasada jest taka, że bezpiecznik zabezpiecza przewód a nie urządzenie. Urządzenie powinno mieć zabezpieczenie adekwatne do własnych potrzeb. Ja mam bezpiecznik główny akumulatora zaraz przy klemie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
adaml61 Posted Thursday at 05:50 PM 18 godzin temu, Paweł7 napisał: Winisz za zaistniałą sytuację przekaźnik? Czy to efekt awarii samego alternatora albo któregoś z akumulatorów Przekażnik , alternator dostał z dużego obciążenia . To jest łączenie na zasadzie chybił trafił , Był pisk paska , i po zawodach . A alternator z 100tyś przebiegu to takie minimum pół żywota .Mam kilka gadżetów z AZTO , zero problemów , myślę że jakość za rozsądną cenę . Przy Cyrixie jest możliwość wspomagania rozruchu , też fajna opcja przy mrozach . Mam podpiętą , działa fajnie . Quote Share this post Link to post Share on other sites
adaml61 Posted Thursday at 06:30 PM Podczas wymiany regulatora , solary miałem przysypane lekko śniegiem , dzień był bez słońca ale taki jasny , dawało miedzy 1,5-2 A , na PWM nie było nic . W tym samym czasie moja domowa elektrowni dawała 1,5 KW a po ośnieżeniu 4 KW . Pewnie kamperowa po odśnieżeniu by dała z 4 A . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Paweł7 Posted Thursday at 08:54 PM 2 godziny temu, adaml61 napisał: Przekażnik , alternator dostał z dużego obciążenia . To jest łączenie na zasadzie chybił trafił , Był pisk paska , i po zawodach . A alternator z 100tyś przebiegu to takie minimum pół żywota .Mam kilka gadżetów z AZTO , zero problemów , myślę że jakość za rozsądną cenę . Przy Cyrixie jest możliwość wspomagania rozruchu , też fajna opcja przy mrozach . Mam podpiętą , działa fajnie . No ok, ale cyrix też łączy akumulatory na "sztywno". I rozumiem że pierwsze uderzenie przejmuje akumulator który wcześniej osiągnął te 13-13,8V. Z przekaźnikiem jest podobnie. Kolega miał zwarcie w jednej z cel akumulatora, pojechał do elektryka ale nie z powodu jakiś problemów z prądem. Pojechał bo mu słabo rozrusznik kręcił i od elektryka dowiedział się, że ma uszkodzony akumulator. Jeździł tak z dobry miesiąc i nic się nie stało z alternatorem mimo iż cierpiał katusze próbując osiągnąć napięcie 14V. Nie znam wszystkich szczegółów, Ale nie dopatrywałbym się tutaj winy przekaźnika. Ok, już nie wnikam. 2 godziny temu, adaml61 napisał: Podczas wymiany regulatora , solary miałem przysypane lekko śniegiem , dzień był bez słońca ale taki jasny , dawało miedzy 1,5-2 A , na PWM nie było nic . W tym samym czasie moja domowa elektrowni dawała 1,5 KW a po ośnieżeniu 4 KW . Pewnie kamperowa po odśnieżeniu by dała z 4 A . Wiem jaka jest różnica między PWM I MPPT. Chodziło mi raczej o różnicę między konkretnie Tracerami a tym Twoim. Jak szybko znajduje najlepszy punkt pracy i czy jest pozbawiony znanych dziwnych zachowań Tracerów. Mam właśnie Tracera i niektóre jego zachowania są dla mnie irracjonalne. Niebawem będę miał na testy regulator AZO i obaczę czy lepiej sobie radzi. Victron wydaje mi się za drogi... Quote Share this post Link to post Share on other sites