Skocz do zawartości

Podloga w starej przyczepce - co robic?


Rekomendowane odpowiedzi

Da się Grzegorz - poziom najlepiej na twardo kobyłki lub klocki i dechą podeprzeć na większej długości  i jak nie będziesz imprezy robił z przytupem i przyświstem to na pewno się nie rozleci    raczej nie należy jednak tego robić  rozbierając jednocześnie  środek i  blachy zewnętrzne  tylko robić albo środek albo zewnątrz tyle ze może być niewykonalne gdy w staruszkach meble sa krecone przez listwy wkrętami od zewnatrz  i w tedy mus rozebrać -  to działa jak plecy szafy  
Tak tak. Robimy etapami. Środek osobno ściana każda osobno. Osobno przód osobno tył.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

12 hours ago, Robert1975 said:

Rozumiem rozterkę , :)

Jak remontowałem swoją, to płaty blachy były zdejmowane, u mnie były na zakładkę

Patrz :  [...]

Dzieki, na pewno sie przyda! Sprawdzilem jeszcze syzbko wczoraj i wyglada na to, ze u mnie tez jest na zakladke, tylko ze uzyto kleju - chyba normlane?

 

Quote

Przykro mi ale tez uważam że da to pogląd jak się do remontu przygotować - celem nie było ani pognębienie Ciebie ani chwalenie sie tym co zrobiłem - chciałem po prostu na realnym przykładzie  pokazać Ci co zapewne Cie czeka.  No może na pocieszenie powinienem był zamieścić na końcu pozytywna fotę po remoncie :)

Luz, czasem ze mnie taki troche drama queen ;)

 

Quote

Tak jest alu , nie ma potrzeby rozcinania tył, przód  i boki to oddzielne arkusze blachy  zwykle dodatkowo jeszcze każdy z nich składany na dachówke w połowie wysokości  po zdjęciu listew będziesz to widział wyraźnie to ten temat co pytałeś jak się dostać do listwy progu.

Zgadza sie, jest na zakladke, sprawdzilem.

 

Quote

... znajdziesz jeszcze zszywki bite przez blachę do listew drewnianej konstrukcji.

Bylo ich sporo przy jednym nadkolu ktore zdjalem i zapewne jest ich duzo wiecej... ciezkie do pozbycia sie ustrujstwo.

 

Quote

Niestety nie mam - nie lubię pisać relacji bo sama pisanina jest o kant d... rozbić a focenie podczas roboty mnie strasznie wkurza - wiem że to pomaga bo jedna fota czasem mówi więcej  niż pół strony tekstu ale mam ich niestety b. niewiele.   Więc po prostu śmiało pytaj o to na czym utkniesz i wstawiaj swoje foty - postaram się na tych podstawach doradzić, dać info. Poczytaj też watki remontowe Kolegów jest tego mnóstwo na forum nie jesteś jedyny w tej walce :) 

Spoko, znam to, tez nie lubie wyciagac telefonu przy robocie... nawet o tym nie mysle. Fajnie miec takie doradztwo forumowe - pierwsza klasa, za co dziekujemy :) 

Quote

Pisałeś że czytałeś forum - te uszkodzenia i nieudolne naprawy powinieneś był zauważyć są ewidentne i wielokrotnie opisywali je koledzy - chyba że zacząłeś czytać forum jak już miałeś tę budę - spoko tak czy inaczej nie mleko sie wylało i samo do garnka nie wlezie - trza sie brać i zwalczyc wroga :) 

 

Czytalem, ale bylem bardziej skupiony na innych tematach - wykonczenie i wyposazenie. Zakup przayczepki to byl kompletny spontan, od dawna planowany, ale wyslzo jak zwykle. Pojawil sie i od razu sie rzucilem. Nie myslalem nawet, ze bede musial robic dziury w podlodze czy np. wymieniac silownik najazdowy...

 

Quote

Tak ale jeszcze nie teraz - teraz zacząłbym od przejrzenia środka i usuniecia tej pilśni - da Ci to pogląd w jakim stanie są listwy konstrucji  podłogi

Tylko, ze pilsnia jest przyklejona do pianki. Mam ja cala zerwac? To bedzie arcy czasochlonne - chyba ze chodzi tylko o miejsca w ktorych jest wilgoc....

 

Quote

Jeżeli demontujesz meble - wymieniłbym w całosci  - tu uwaga meble zapewne sa kręcone do ścian przyczepy - nie należy całkiem tego rozwalać bo to jest też konstrukcja sztywniaca -  będziesz  raczej musiał zrobić to kawałkami - no chyba że zdecydujesz sie na całkowita rozbiórkę łącznie z dachem i ścianami i zrobisz od zera ale to jest już naprawdę mocno fest robota i w jednego tego nie zrobi.

Ups... troche sie z tym pospieszylismy i w sumie uznalem, ze i tak trzeba jak najszybciej sie pozbyc wszystkiego. Zostal tylko sufit ktory tez zostanie usuniety...

 

10 hours ago, smok_wawelski said:

Sorry że dopisuje  na 2 razy - do demontażu blach i pełnej oceny stanu konstrukcji oraz ew jej remontu  będzie również konieczne wyjecie  okien  oraz ich uszczelek oraz oświetlenia zewnętrznego to również miejsca często gnijące  konieczny bedzie również  demontaż  ramy drzwi 

Mam nadzieje, ze uda sie bez demontazu okien i drzwi. Patrzac od wewnatrz w ich okolicach ( nie wiem jeszcze co z progrem) nie ma zadnych ognisk wilgoci... 

 

 

20200306_173058_HDR.jpg

20200308_101244_HDR.jpg

20200308_101614_HDR.jpg

20200308_102723_HDR.jpg

20200308_120030_HDR.jpg

Edytowane przez Gruau (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Ups... troche sie z tym pospieszylismy i w sumie uznalem, ze i tak trzeba jak najszybciej sie pozbyc wszystkiego. Zostal tylko sufit ktory tez zostanie usuniety...

Nic się nie stanie. Nie przejmuj się. Ja też tak swoją rozebrałem tylko dobrze podeprzyj zabezpieczyć tyle.

 

 

 

Przyjdzie silny wiatr i będzie przyczepa składana.

 

 

 

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

 

 

8f9a76501d5a1395797e787efefa2615.jpg985b917e9ec88f63d6fec852d8e630e9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

tez jest na zakladke, tylko ze uzyto kleju - chyba normlane,

Tak - czasem na składaniu jest dawana cienka taśma butylowa lub cienka warstwa butylu wyciskanego z kartusza powinno sie to spokojnie dać rozdzielić np. szpachelka jeśli jest miękkie i lepkie to butyl w tym przypadku pomoże podgrzanie opalarka na małej temp. albo suszarką do włosów

 

Cytat

Tylko, ze pilsnia jest przyklejona do pianki. Mam ja cala zerwac? To bedzie arcy czasochlonne - chyba ze chodzi tylko o miejsca w ktorych jest wilgoc....

Tylko takla odkrywka sa pewność że nie ma pod tym zgniłka. Jeśli nie ma objawów wskazujacych że zgniło to mozesz zaryzykowac i wydzrzec tak po 5-10 cm więcej od zgniłego jak będziesz widział zdrowe  a przedeptanie podłogi miejsce w miejsce będzie  brak uginania to duże prawdopodobieństwo że dalej nie poszło - następnie uzupełnić to wydarte taka samą grubością przyklejonej sklejki  i na  cały wierzch  sklejka 5-6mm  tez przykleić i dopiero na to  nowa wykładzina

 

Cytat

Ups... troche sie z tym pospieszylismy i w sumie uznalem, ze i tak trzeba jak najszybciej sie pozbyc wszystkiego. Zostal tylko sufit ktory tez zostanie usuniety...

No trochę się pospieszyłeś - zrób zastrzały łączące konstrukcje ścian i podparcie dachu  bo faktycznie to jest w tym momencie b. wiotkie  tym bardziej że masz 1 listwę dolna zgniłą więc to pudełko jest słabe

 

Cytat

Mam nadzieje, ze uda sie bez demontazu okien i drzwi. Patrzac od wewnatrz w ich okolicach ( nie wiem jeszcze co z progrem) nie ma zadnych ognisk wilgoci... 

Nie uda się - drzwi na pewno muszą być zdemontowane i ich ościeżnica ze wzgl na wymianę listwy dolnej w progu. Demontaż okien też uważam za konieczny pasuje wymienić uszczelnienia pod listwą zawiasową - to nie jest trudne odkręca sie końcówki wysuwa okno a następnie odkręca listwę zawiasową, Demontaż okien stałych też nie problem wyciągasz klin i wypychasz a partnerka łapie z drugiej strony, demontaż uszczelek okien uchylnych żadna filozofia wyciągasz biały płaski klin środkowy  o ile masz fart nie  ma zszywek ale zwykle sa usuwasz zszywki i wyciągasz uszczelkę - montaż na odwrót 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak... sama podloga az tak zle nie wygladala, ale nie chce mi sie patyczkowac i poprawiac fabryki... zdjecie z wczoraj. Dzis mam koncept nowej podlogi, musze tylko wszystko pomierzyc i pojezdzic po sklepach i powazyc plyty/katowniki i mozna zaczynac. Troche to zajmie bo czasowo ciezko, ale moze do przyszlego weekendu sie uda jesli nie bedzie lalo po drodze...

Wroce kiedy bedzie juz po czym chodzic.

 

 

20200309_202158_HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasny gwint! ?

Mam wrażenie, że kolega złomuje przyczepę i wrzuca tutaj kolejne etapy rozbiórki wkręcając nas w niby-remont...

 

Jak na poważnie ten remont, to moim zdaniem podłoga powinna być w całości lub płyty jak fabrycznie od brzegu do brzegu

44 minuty temu, Gruau napisał:

powazyc plyty/kątowniki

Kątowniki chyba nie są wskazane w konstrukcji przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minutes ago, filipert said:

Kątowniki chyba nie są wskazane w konstrukcji przyczep.

A mozna wiedziec dlaczeg?

 

P.S. wiecie jak fachowo nazywaja sie "pelne" nadkola? Je tez chcialbym wymienic...

Edytowane przez Gruau (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

No wiec tak... sama podloga az tak zle nie wygladala, ale nie chce mi sie patyczkowac i poprawiac fabryki... zdjecie z wczoraj.  

 

 

 

 

Teraz to poszalałeś. Podłogę powinieneś podzielić na etapy. Podłoga jest ważną konstrukcją. No w takim rozwojem sytuacji to już bym się bał.

 

 

No wiec tak... sama podloga az tak zle nie wygladala, ale nie chce mi sie patyczkowac i poprawiac fabryki... zdjecie z wczoraj. Dzis mam koncept nowej podlogi, musze tylko wszystko pomierzyc i pojezdzic po sklepach i powazyc plyty/katowniki i mozna zaczynac.

 

 

 

A zdradzasz ten pomysł. Pamietaj o wadzie przyczepy.

 

 

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietam, pamietam dlatego to nie latwe.

Mimo wczesniejszej uwagi (poki co bez nie uzasadnionej) chce uzyc ceownikow przykreconych w poprzek do ramy o grubosci 2mm. Liczylem, ze wagowo dojdzie na tym 5-7kg w zaleznosci od ilosci (2-3). Na to wodoodporna sklejka max 8-9mm (mozliwe ze ciezsza, jutro bede liczyl wage), na to wzmocnione XPS (na klej) na ktory znowu pojdzie cienka sklejka, tez na klej - powstala "kanapka" bedzie miala duza sztywnosc i nosnosc.

Do okola podlogi chce nakleic i przykrecic alu profile do ktorych przykrece podstawe budy. Teraz jest to podobnie zrobione z tym ze miedzy profilem (obecnie stal) jest listwa drewniana do ktorej przykrecona jest buda. Jaki moze byc w tym sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Gruau napisał:
4 godziny temu, filipert napisał:

Kątowniki chyba nie są wskazane w konstrukcji przyczep.

A mozna wiedziec dlaczeg?

Stal czy nawet aluminium ma  inne właściwości mechaniczne niż drewno - stal czy alu  na pewno były znane producentom przyczep z lat 70-80-90 przypuszczam że może tu chodzić o 2 rzeczy - 1/ własności mechaniczne  2/ mase.  Akurat przy alu to nie bedzie wielkiej różnicy masy w stosunku do drewna  wiadomo ze nie byłoby stosowane lite alu tylko profile - zatem pozostają własności mechaniczne. Alu piszę umownie wiadomo że chodzi o jego stopy konstrukcyjne.

W związku z powyższym uważam że lepiej byłoby się trzymać rozwiązań fabrycznych  choć  ta konstrukcja o której piszesz ma sens to przecież nic innego jak zastąpienie listew drewnianych profilem metalowym - jednak mechanicznie będzie to pracować inaczej niż konstrukcja drewniana bo materiały maja różne te własności mechaniczne.
Jedna istotna sprawa - sklejki są zwykle klejone nie tylko z wypełnieniem ale również z listwami konstrukcyjnymi  podłogi - samo sklejenie z wypełnieniem nie da Ci pracy takiej jak w wykonaniu fabrycznym - zatem trzeba uwzględnić klejenie profili ze sklejką  żeby ta kanapka pracowała razem

Nie wiem czy ten profil o którym piszesz jest ori fabrycznie zamontowany  czy może  to jakaś doróbka - musiałbym to widzieć w naturze żeby sie wypowiedzieć.

To co zrobiłeś z podłogą nie było rozsądne zważywszy na to że nie masz zastrzałów sztywniacych tak jak Ci radziliśmy. Ta konstrukcja jest obecnie zupełnie wiotka a dołem jej nic nie trzyma bo wyciąłeś do nadkola a z drugiej strony masz zgniliznę która też przerywa listwę dolną  zatem pudełko nie ma dna które go sztywni - Twoja buda, Twoje ryzyko - czasem ryzykantom się udaje ale i czasem gorzko płaczą - ponawiam rade zesztywniej to choć trochę.

4 godziny temu, filipert napisał:

Jak na poważnie ten remont, to moim zdaniem podłoga powinna być w całości lub płyty jak fabrycznie od brzegu do brzegu

Tak by było najlepiej cała podłoga z jednego arkusza ale nie dostanie takich sklejek - typowe arkusze dla cieńszych sklejek to 1250x2500 więc  łączenie jest konieczne i robiłbym to na cegłe a od spodu również konieczne dobre zakonserwowanie łączeń. Zrobienie od sciany do ściany jest na tyle oczywiste że chyba komentarz jest zbędny. W miejscach łączenia sklejek należy dać szerszą listwę / profil  tak aby móc dobrze połączyć  np szer  x 1,5-2

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale przypomniało mi się już po czasie edycji - Rozważ na spód sklejkę powlekaną  - to upraszcza sprawę konserwacji
Jeśli uprzesz sie na metal - konieczny dobry klej metal drewno np. Sika-252 albo 292 z zastosowaniem gruntu i primera - nie są tanie - korzystniej wychodza w kiełbasie 600g i kupno pistoletu do kiełbas  niż w kartuszach ja kleiłem listwy podłogowe na busie 292

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, smok_wawelski said:

Sorry ale przypomniało mi się już po czasie edycji - Rozważ na spód sklejkę powlekaną  - to upraszcza sprawę konserwacji

Czyli wodoodporna o ktorej pisalem. Sike czasami uzywam w pracy, nawet te sama, ale mam latwiejszy dostep do Fix-all, musialbym tylko przeczytac jakie ma wlasciwosci. Jesli sie nie nada to bedzie Sika. Dzieki za sugestie.

Buda jest w kilku miejscach usztywniona, lacznie z podparciem dachu - mysle, ze nie runie.

Stalowe profile wokol podlogi sa na 99% oryginalne, leza na ramie a w przednim prawym narozniku zdazyl juz troche skorodowac...a sama podloga, uwaga, skladala sie z 3 elementow (widac bylo ich laczenia).

Bede musial blizej przyjzec sie tym listwom w okol podlogi i zdecydowac co zrobic - kopiowac czy zastapic profilami...

Czy miedzy poszyciem a listwami (tymi od zewnatrz, ktore biegna wzdluz calej budy) wystarczy sam sylikon (odporny na UV, descz - np. taki typowy do szyb) czy zaleca sie tasme butylowa?

 

Edytowane przez Gruau (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.