Skocz do zawartości

Odmiennie o 1,33


Rekomendowane odpowiedzi

Jednak nie ma jak samochód terenowy

Jeśli samochód ma homologacje jako "terenowy" a urządzenie sprzęgające ma odpowiednią wytrzymałość to pojazd może ciągać 150% swojego DMC czyli każda terenówka której DMC jest powyżej 2600kg i ma homologacje producenta może ciągać przyczepy o masie do 3500DMC

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów ... -paragraf 3 ust. 4 pkt 4 wykładnia prawna "w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % DMC samochodu nie przekraczając wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków. "

Navara D23  DR rubryka J - N1G (przeznaczony do poruszania się w warunkach terenowych)

CZYLI PICKUP GÓRĄ ?:brawo::drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

29 minut temu, peja76 napisał:

Jednak nie ma jak samochód terenowy

Jeśli samochód ma homologacje jako "terenowy" a urządzenie sprzęgające ma odpowiednią wytrzymałość to pojazd może ciągać 150% swojego DMC czyli każda terenówka której DMC jest powyżej 2600kg i ma homologacje producenta może ciągać przyczepy o masie do 3500DMC

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów ... -paragraf 3 ust. 4 pkt 4 wykładnia prawna "w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % DMC samochodu nie przekraczając wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków. "

Navara D23  DR rubryka J - N1G (przeznaczony do poruszania się w warunkach terenowych)

CZYLI PICKUP GÓRĄ ?:brawo::drive:

Ale wiesz, że przelicznik stosujesz w związku z zastosowanym hamulcem w przyczepie? :P

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, peja76 napisał:

Wy jesteście po prostu zazdrośni i tyle ????

Ja nie zazdroszczę. 3500 na haku ;). Realnie uciągnie drugie tyle, byle nie trzeba hamować.  Ale dalej 1,33 przestrzegam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, maarec napisał:

Ja nie zazdroszczę. 3500 na haku ;). Realnie uciągnie drugie tyle, byle nie trzeba hamować.  Ale dalej 1,33 przestrzegam :)

Mi niepotrzebne 3500kg na haku, nie wożę takich ciężarów, tylko zadziwia mnie to, że wszyscy zapomnieli o tym dziwnym przepisie a tu stale i stale wałkowane, że niby takie niebezpieczne jest przekroczenie tego przelicznika a tyle lawet itp. jeździ i jakoś wielu wypadków nie ma. Jak ktoś ma olej w głowie i doświadczenie to żaden przelicznik nie jest mu potrzebny, a ten co nie umie jechać to i z przelicznikiem się wywali. Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, peja76 napisał:

 

Navara D23  DR rubryka J - N1G (przeznaczony do poruszania się w warunkach terenowych)

CZYLI PICKUP GÓRĄ ?:brawo::drive:

Są górą tak jak każde inne miejskie wozidełko. ? 

14 godzin temu, peja76 napisał:

Jednak nie ma jak samochód terenowy

 

Taaaa

W dniu 28.02.2020 o 13:37, peja76 napisał:

 

Wy to macie ale zdrowie, podziwiam was, naprawdę.

Też podziwiam upór choć wszystko jest od dawna napisane. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
27 minut temu, seg22 napisał:

witam nie wiem czy się dobrze wstrzelę ale rozumiem że dotyczy to co tu piszecie kierowców z prawem jazdy kategorii tylko B 

Przelicznik 1/33? Nie, przelicznik dotyczy przyczepy i zastosowanego w niej hamulca najazdowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, seg22 napisał:

no ok moje pytanie auto to renault Megane III grandtour G 1345kg F.1 1857kg F.2 1857kg F.3 3157kg O.1 1500kg O.2 685kg przyczepa lunar premierę 516   F.1 1100kg F.2 110kg G 950kg czy mogę ciągnąć z prawkiem b taka przyczepę

 

received_347545146405416.jpeg

Z przelicznika wychodzi 1396 kg więc w teorii wszystko się zgadza. Natomiast patrząc na wielkość przyczepy to wątpie aby ona miała DMC 1100 kg... Byłeś na jakiejś wadze?

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja kupiłem okazało się że nie ma nabitej tabliczki znamionowej więc musiałem pojechać na stację diagnostyczna i wyrabiali mi nową całą kompletną tabliczkę znamionowa na której wybili taka wagę pojęcia nie mam skąd diagnosta ta wagę spisał może że starego dowodu rejestracyjnego

Edytowane przez seg22 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, seg22 napisał:

Jak ja kupiłem okazało się że nie ma nabitej tabliczki znamionowej więc musiałem pojechać na stację diagnostyczna i wyrabiali mi nową całą kompletną tabliczkę znamionowa na której wybili taka wagę pojęcia nie mam skąd diagnosta ta wagę spisał może że starego dowodu rejestracyjnego

Na Twoim miejscu to pierwsze o bym zrobił to zważyłbym zestaw. Żeby się nagle nie okazało, że ważysz z 1500 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.