Jump to content
bladys

System ładowania akumulatora - zamiast paneli

Recommended Posts

Qatro

Kristofer dziękuję za odpowiedź, a jeżeli chodzi o moje podejście do tematu to jak najbardziej jestem za tym,  aby zrobić to jak należy w taki sposób by akumulator dodatkowy był ładowany odpowiednim prądem. Czasami warto jest wydać trochę więcej kasy i mieć świadomość, że mam to zrobione tak jak powinno być a jeżeli zrobi się to w dodatku samemu to satysfakcja gwarantowana.  Dlatego bardzo proszę o stosowny rysunek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

4 rok działa i prądu nie brakuje😎Akumulator kosztuje ponad 1200zł więc dbam na tyle ile to jest możliwe. Żadne magiczne urządzenie nie podniesie prądu ładowania a tym samym nie sprawi że doładujemy akumulator więcej. 😏 Oczywiście nie neguje tych urządzeń. Teoretycznie nie da się w pełni naładować aku z alternatora ale zawsze  mam 12.9V gdy odstawiam przyczepe Czyli książkowo. 😎

W moim przypadku to jakieś minimum 40 cykli w roku więc rozwiązanie mocno przetestowane👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer
12 godzin temu, danielpoz napisał:

Żadne magiczne urządzenie nie podniesie prądu ładowania a tym samym nie sprawi że doładujemy akumulator więcej. 😏

Otóż nie jest to prawdą.:nono: Zajrzyj Danielu do mojego wcześniejszego posta. Tam napisałem, co urządzenia zapewniają. To rodzaj przetwornicy, ale skonstruowany z myślą o tym konkretnym zastosowaniu.
Tak w skrócie: bez względu na wartość napięcia, która do urządzenia dociera, jeśli będzie się ona mieścić w granicach 8 do 16 V (realnie 10 - 15,5), to akumulator podłączony na wyjściu urządzenia dostanie odpowiednie napięcie zapewniające jego pełne naładowanie (13,2 V - 14,7 V zależnie od ustawień, rodzaju accu i przyjętej krzywej ładowania). Jak w każdym przypadku, tak i tu, potrzebny będzie wymagany czas ładowania. Mało tego - urządzenie zapewnia cały czas odpowiednią, wielostopniową "krzywą" ładowania (kontrola w stanie rzeczywistym, na bieżąco), zależną od wykrytego rodzaju akumulatora (STD/AGM/GEL). Jedyne, co trzeba zapewnić, to odpowiednie podłączenie, aby mimo spadku napięcia na przewodach, uzyskać napięcie min. 8V i zapewnić wymaganą przez urządzenie wartość prądu. Chodzi głównie, o przekrój przewodów obwodu wejściowego oraz wyjściowego, zależny od ich długości, do tego zabezpieczenie, którego wartość wynika z wybranej wersji urządzenia, a tą wybiera się dla max prądu ładowania, np. 8, 10, 20, 40 (A). Na koniec dodam, że akumulatory (ten rozruchowy oraz ten dodatkowy) są od siebie całkowicie odseparowane galwanicznie, więc nie ma mowy, aby miały na siebie jakikolwiek wpływ.

 

12 godzin temu, Qatro napisał:

Dlatego bardzo proszę o stosowny rysunek.

OK, za chwilę.

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Jeśli jest przetwornica napięcia i napiecie będzie wyższe niż na wejściu to oczywiście jesteśmy w stanie dokończyć proces ładowania(14,7v). W czasie to oczywiście się przedłuży bo i prąd będzie mniejszy. 

 

Jeśli te urządzenie tak właśnie działa to zwracam honor👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Tak. Max. wartość prądu będzie taka, jaką potrzebujemy i zapewnimy wersją urządzenia, a są: 8, 10, 20, 40 A - dlatego pisałem, że trzeba też zapewnić odpowiednie przekroje przewodów. Sprawdza się ich długość dla obwodu wejściowego i daje odpowiedni przekrój, oraz to samo dla obwodu wyjściowego i również odpowiedni przekrój. Przekroje dla wej/wyj nie muszą być identyczne, to wychodzi z przyjętej długości przewodu oraz max wartości prądu. Podobnie z wyliczeniem zabezpieczenia. W kamperach te odległości są znacznie mniejsze , niż w zestawie holownik - przyczepa, dlatego przekroje mniejsze, przewody krótsze, montaż łatwiejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PolariS
38 minut temu, danielpoz napisał:

W czasie to oczywiście się przedłuży bo i prąd będzie mniejszy. 

Jesli chodzi o czas i prąd to raczej odwrotnie. Czas się skróci bo prąd będzie odpowiedni i przede wszystkim naladujemy akumulator. 

Akumulatory kwasowe przede wszystkim powinny być przechowywane w stanie pełnego naładowania, oraz po rozładowaniu niezwłocznie ładowane. Do syta najedzony akumulator to zdrowy akumulator. 

W dniu 25.02.2020 o 03:56, Kristofer napisał:

Z tego co piszą to urządzenie chyba nie podnosi napięcia wyjściowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer
8 minut temu, PolariS napisał:

Akumulatory kwasowe przede wszystkim powinny być przechowywane w stanie pełnego naładowania, oraz po rozładowaniu niezwłocznie ładowane. Do syta najedzony akumulator to zdrowy akumulator. 

To należałoby zapamiętać.

Obiecany rysunek:

1173695419_PrzykadzDCC.thumb.jpg.e12d925bcc653bec616003224b059cab.jpg

Przykładowy sprzęt ewentualnie 20 A

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
21 minut temu, PolariS napisał:

Jesli chodzi o czas i prąd to raczej odwrotnie. Czas się skróci bo prąd będzie odpowiedni i przede wszystkim naladujemy akumulator. 

 

Czyli mniejszy prąd szybciej naładuje mój akumulator? 

23 minuty temu, PolariS napisał:

Akumulatory kwasowe przede wszystkim powinny być przechowywane w stanie pełnego naładowania, oraz po rozładowaniu niezwłocznie ładowane. Do syta najedzony akumulator to zdrowy akumulator. 

.

Mój akimulator nie jest przrchowywany bo pracuje cały czas😎

24 minuty temu, PolariS napisał:

 

Z tego co piszą to urządzenie chyba nie podnosi napięcia wyjściowego.

To skąd te 14,7V o których pisał Kristofer

Share this post


Link to post
Share on other sites
PolariS
3 minuty temu, danielpoz napisał:

Czyli mniejszy prąd szybciej naładuje mój akumulator? 

Tutaj trzeba by stanąć z miernikiem i powierzyć finalnie napięcie na klemach akumulatora przyczepy i prąd jaki tam dociera. "Inteligentny" alternator ładuje skokowo, mając na względzie akumulator w aucie, ten w przyczepie jest dla niego mniej interesujący.

 

9 minut temu, danielpoz napisał:

Mój akimulator nie jest przrchowywany bo pracuje cały czas😎

Zatem dbaj aby na koniec pracy było mu syto. 

 

10 minut temu, danielpoz napisał:

To skąd te 14,7V o których pisał Kristofer

Kristofer pisał o innym urządzeniu, podał je w linku pod zamieszczonym schematem, chyba o to mu chodziło. A ten z poprzedniej strony to taki inteligentniejszy przekaźnik o ile dobrze wnioskuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

2136912674_Cotozawpis.thumb.jpg.68df1141e25b298e42266e75d221a767.jpg

Skąd taki cytat? :look: Nigdy czegoś takiego nie napisałem. To link z pierwszego posta Kol. bladys.

Urządzenia, do których odnośniki podałem, zapewniają opisane wcześniej parametry, a więc i podnoszą napięcie do wymaganych przez podłączony akumulator wartości.

W trakcie "cytowania" wypowiedzi, musiał wkraść się jakiś błąd systemowy :hmm:

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
2 minuty temu, Kristofer napisał:

 

Urządzenia, do których odnośniki podałem, zapewniają opisane wcześniej parametry, a więc i podnoszą napięcie do wymaganych przez podłączony akumulator wartości.

 

Podałeś w formie linku? Wertuje i nie widzę🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer
3 minuty temu, PolariS napisał:

Kristofer pisał o innym urządzeniu, podał je w linku pod zamieszczonym schematem, chyba o to mu chodziło. A ten z poprzedniej strony to taki inteligentniejszy przekaźnik o ile dobrze wnioskuję.

Dokładnie.

Teraz, danielpoz napisał:

Podałeś w formie linku? Wertuje i nie widzę🤔

Pod rysunkiem kliknij na słowo "sprzęt" oraz drugi odnośnik "20 A"

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Faktycznie jest👍

Drugi link czytając parametry:

Napięcie wejściowe(prąd stały) 12V

Napięcie wyjściowe 12V

Może to zwykły stabilizator😏

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Tam w opisie "GoMarket" jest drobna nieścisłość, nie jedyna zresztą.

"Jest zdecydowanie polecany w przypadku nowoczesnych pojazdów EURO 6 z inteligentnymi alternatorami.
A także pojazdów, w których przekrój przewodu jest zbyt mały, aby zapewnić zasilanie podłączonych urządzeń"

To do końca tak nie działa. Przy zbyt małym przekroju nie będzie można zastosować np. wymaganej długości przewodów. Przekrój jest ważny nie tylko z uwagi na spadek napięcia, który w tym przypadku jest rekompensowany, ale i potrzebną wartość prądu, a tu fizyki się nie oszuka.

Danielu, nie patrz na opisy sprzedawców - są na ogół mało rzetelne ;) Informacje, które podałem, są prawdziwe :skromny:

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PolariS
13 minut temu, Kristofer napisał:

Skąd taki cytat? :look:

Już wiem skąd. To był cytat cytatu z poprzedniej strony 😅

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...