Skocz do zawartości

Jaki akumulator


Dioblik

Rekomendowane odpowiedzi

Hehehe. Standard na alledrogo z opisem aby klienta złapać a potem jakoś będzie.
To jest AGM, nie żelowy.
Czy sie nada to tego nie wiem, zależy do czego został zaprojektowany bo opis jest do wszystkiego a to niemożliwe...


Wysłane z V30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dokładnie :D
Ja się jeszcze zastanawiam, dlaczego w pytaniu zostało użyte słowo "polecany". Gdzie, przez kogo?  :hmm:
Osobiście żadnego z tych akumulatorów bym nie wybrał. W różnych tematach dotyczących akumulatora, podawane były naprawdę dużo lepsze propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podepnie do tematu i poszukuje porady odnośnie zakupu nowego Aku który będzie używany tylko i wyłącznie na pontonie turystycznym. Obecnie mam ZAP Marine głębokiego rozładowania (kwas) i po 2-3 latach już widzę znaczny spadek wydajności pomimo naprawdę sporadycznego kilkugodzinnego pływania . Obecne Aku ma 100Ah a silnik elektryczny pracuje w zakresie 5-50 A. Moje skromne wymagania : Aku w przedziale 100-110Ah, wagowo żeby nie był najcięższy maks 20-24 kg oraz żeby był naprawdę wydajny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2020 o 09:00, Boas43 napisał:

To ja się podepnie do tematu i poszukuje porady odnośnie zakupu nowego Aku który będzie używany tylko i wyłącznie na pontonie turystycznym. Obecnie mam ZAP Marine głębokiego rozładowania (kwas) i po 2-3 latach już widzę znaczny spadek wydajności pomimo naprawdę sporadycznego kilkugodzinnego pływania . Obecne Aku ma 100Ah a silnik elektryczny pracuje w zakresie 5-50 A. Moje skromne wymagania : Aku w przedziale 100-110Ah, wagowo żeby nie był najcięższy maks 20-24 kg oraz żeby był naprawdę wydajny. 

miałem taki sam w przyczepie i po trzech latach padł całkiem pomimo prawidłowej eksploatacji  :no:

zastąpiłem go aku EXIDE dual AGM , co prawda przyczepa to nie łódka ale pobór prądu przez moowera podobny.

Exide robi też aku dedykowane do łodzi ale 115 ah waży prawie 30 kg:

https://www.akumulatory24.pl/er550-p-1427.html

ogólnie mają dobre opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2020 o 09:00, Boas43 napisał:

Aku w przedziale 100-110Ah, wagowo żeby nie był najcięższy maks 20-24 kg oraz żeby był naprawdę wydajny. 

Co to znaczy "był wydajny"? 

Nie bardzo Cię rozumiem, chcesz aby akumulator był lekki miał dużą pojemność i prąd?  Jedno drugiemu zaprzecza. To tak jakby chcieć mieć małą pojemną  i wydajną butelkę wody ?. Tak się da zaklinać rzeczywistość jedynie na chińskim papierze. 

Edytowane przez PolariS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mam pytanie do kumatych ?

ledwo rozróżniam baterie AA od AAA dlatego proszę o podpowiedź. Będę jutro instalować nowy akumulator  - Duracell EXTREME DE92 AGM 12V 92Ah 900A. 

Mam nadzieję, że kupiłem właściwy produkt ... ale moje pytanie dotyczy ustawienia ładowarki. Mam ładowarkę CTEK MXS 5.0 . W instrukcji ładowarki są przedstawione 2 tabele.

Pierwsza z nich przedstawia programy i funkcje, według opisu ikon "symbol samochodu" i "AGM", obydwa programy można ustawić dla akumulatora AGM. W drugiej tabeli są kombinacje programów. Moje pytanie jest taskie : czy ustawić sam symbol samochodu ? czy kombinację "symbol samochodu + AGM " ? poniżej te tabele i zdjęcie jeszcze mojego schowka. Jeżeli to ma wpływ na coś w kwestii ustawień ładowarki to jeszcze informacyjnie: w instalację mam podpięty solar. 

Zrzut ekranu 2020-04-22 o 10.53.23.png

Zrzut ekranu 2020-04-22 o 11.22.19.png

IMG_1932.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze instalujesz w przyczepie

Jak pobieżnie zerknałem na oferty tego aku. Kupiłeś aku dedykowany dla start-stop o dużym prądzie rozruchu.

Wystarczyłby aku o dużo mniejszym prądzie przeznaczony do pracy cyklicznej.

Odpowiedź na Twoje pytanie jest w instrukcji aku bo symbol auta i agm różnią się w tabeli parametrem napięcia.

Druga tabela ma tez AGM.

Może w instr. ładowarki tez znajdziesz coś więcej na temat charakterystyki ładowania dla poszczególnych opcji

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji jest tylko mowa w pkt.2, że gwarancją nie są objęte uszkodzenia spowodowane napięciem ładowania powyżej 14,7V

Wynika niby z tego, że mógłbym ustawić kombinację "symbol auta + AGM" czyli lądowanie napięciem 14,70V  ...

a może jednak ustawić sam symbol auta czyli napięcie 14,4V.  sam nie wiem .... 

 

IMG_2827.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, JonathanLafey napisał:

mam pytanie do kumatych ?

ledwo rozróżniam baterie AA od AAA dlatego proszę o podpowiedź. Będę jutro instalować nowy akumulator  - Duracell EXTREME DE92 AGM 12V 92Ah 900A. 

Mam nadzieję, że kupiłem właściwy produkt ... ale moje pytanie dotyczy ustawienia ładowarki. Mam ładowarkę CTEK MXS 5.0 . W instrukcji ładowarki są przedstawione 2 tabele.

Pierwsza z nich przedstawia programy i funkcje, według opisu ikon "symbol samochodu" i "AGM", obydwa programy można ustawić dla akumulatora AGM. W drugiej tabeli są kombinacje programów. Moje pytanie jest taskie : czy ustawić sam symbol samochodu ? czy kombinację "symbol samochodu + AGM " ? poniżej te tabele i zdjęcie jeszcze mojego schowka. Jeżeli to ma wpływ na coś w kwestii ustawień ładowarki to jeszcze informacyjnie: w instalację mam podpięty solar. 

 

 

 

mam tą samą ładowarkę w przyczepie  do tego AKU EXIDE AGM i używam programu do AGM .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz ustawić AGM plus symbol auta .Wówczas ładowanie będzie optymalne dla tego akumulatora. Resztę załatwi automatyka ładowarki. Ja tak ładuję od 4 lat i jest ok. zresztą takie są zalecenia producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Nie sugeruj się słowem "żelowy". AGM to AGM, a nie żelowy.

Nie widzę, żeby ta ładowarka miała opcję ładowania ołowiowy z płynnym elektrolitem/agm, z opisu też nie wynika, aby automatycznie rozpoznawała rodzaj akumulatora, więc ładowarka z np. Juli m.zd. pewniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akutat wiem, iż to AGM dalej w opisie jest napisane, pytam czy to nienajgorszy zakup, a co do ładowaki pytam dlatego bo taką posiadam, i nie można ustawić typu accu, ponieważ jej przeznaczenie to accu ołowiowe, ale AGM to są ołowiowe. Ta ładowarka wyłącza ładowanie po przekroczeniu ustalonego progu (np. 14.4V) ale fak jest taki, ażeby uzyskać to napięcie na accu podwyższa je do np. 15,3V podczas ładowania . I dlatego moje pytanie czy tak może być, czy uszkodzi ten akumulator. 

Edytowane przez Andree1510 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jeżeli pytacie jaki akumulator kupić to zawsze powinniście określić do czego ma służyć, czy do zasilania przyczepy czy auta.

Do samochodu zawsze kupujemy tzw. akumulatory rozruchowe z oznaczonym prądem rozruchowym    np. 12V 70Ah 760A .( Wyjątek to Mercedes W211)

Do przyczepy akumulatory z oznaczeniem np. 12V  83 Ah .

I do auta i do przyczepy najlepiej kupić akumulator typu AGM ,przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa, jego odporność  na wielokrotne rozradowywanie,  bezobslugowosc oraz możliwość  montażu w miejscach w których zwykły akumulator nie ma racji bytu.

Wszystkie akumulatory zwykle, żelowe ,AGM to akumulatory KWASOWE. Różnią się tylko sposobem separacji ogniw. Zwykle kwasowe wszyscy znamy.

Akumulatory żelowe to ogniwa plus elektrolit ze specjalna krzemionka tworzącą tzw .żel.

Akumulatory typu AGM to ogniwa odseparowane specjalna wata szklana wypełnione elektrolitem.

Akumulatory AGM,  żelowe powinno się ładować wyższym prądem  14,7 V niż zwykle 14,4 V  . 

Akumulatory typu zelowe, AGM, VRLA ładujemy wyłącznie ładowarkami mikroprocesorowymi , tradycyjne prostowniki do tego celu się nie nadają.Osobiście od 11 lat używam ładowarek  CTEK 3,6 A oraz 5,0 A. Sa niezawodne i potrafią naładować akumulator rozładowany do  7 V. Dwukrotnie mi się to przydarzyło oczywiście z akumulatorem typu AGM ,VRLA w aucie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.