Skocz do zawartości

budowa kampera na bazie autobusu autosan h-6


projekt Da Vinci

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu ‎2020‎-‎02‎-‎04 o 11:24, kaiman napisał:

Do tego prędzej nadałby się inny autobus - Jelcz M081MB. On ma (miał) za tylną osią niską podłogę.

jelcz908.jpg

Tylko pewnie skrzynia zestrojona do miasta. Takie autobusy nie nadają się na trasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 238
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu ‎2020‎-‎02‎-‎04 o 11:24, kaiman napisał:

Do tego prędzej nadałby się inny autobus - Jelcz M081MB. On ma (miał) za tylną osią niską podłogę.

jelcz908.jpg

ale ten autobus ogólnie jest niski, postaw auto osobowe z boku ile miejsca zostanie do dachu i wyjdzie Ci czy się nada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam za bardzo czasu na oglądanie filmików na YT, więc nie będę tego robić; ale projekt ciekawy.

Nie martwisz się o aspekt mechaniczny tego pojazdu? Nierzadko starsze pojazdy wymagają potężnych nakładów finansowych żeby utrzymać je w dobrej kondycji technicznej. Ja bym się najbardziej bał właśnie o to, że wyskoczy jakiś wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy zł, bo trzeba będzie zamówić wykonanie repliki jakiejś części, która nie jest już produkowana od 20 lat, a jest kluczowa dla bezpieczeństwa lub w ogóle jeżdżenia. (np. jakieś elementy zawieszenia czy coś w skrzyni biegów itp.).

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O aspekt zabudowy raczej byłbym spojony, to wszystko jest do ogarnięcia. Campery na autobusach są bardzo ciekawymi pomysłami i pewnie wygodne w korzystaniu ze względu na ilość oferowanego miejsca, przestrzeni do mieszkania.

1 minutę temu, Commander napisał:

Części do kupienia i jak najbardziej typowe

Skoro tak to spoko. BO w przypadku konieczności wykonania repliki części to ceny idą w dziesiątki tysięcy zł, wiem z pierwszej ręki od gościa, który odbudował klasyka
(forda taunusa mk 1 z lat 50-tych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

O aspekt zabudowy raczej byłbym spojony, to wszystko jest do ogarnięcia. Campery na autobusach są bardzo ciekawymi pomysłami i pewnie wygodne w korzystaniu ze względu na ilość oferowanego miejsca, przestrzeni do mieszkania.

Skoro tak to spoko. BO w przypadku konieczności wykonania repliki części to ceny idą w dziesiątki tysięcy zł, wiem z pierwszej ręki od gościa, który odbudował klasyka
(forda taunusa mk 1 z lat 50-tych)

Jaka część dorabiana kosztowała kilkadziesiąt tyś??? 

W tym przypadku mamy typowy sprzęt z typowym układem na}pędowym. Po co siać panikę tym bardziej mając mgliste pojęcie w tym temacie? 

47 minut temu, Commander napisał:

. To wszystko jest Autosan.

Są tacy dla których to czarna magia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał:

Nie mam za bardzo czasu na oglądanie filmików na YT, więc nie będę tego robić; ale projekt ciekawy.

Nie martwisz się o aspekt mechaniczny tego pojazdu? Nierzadko starsze pojazdy wymagają potężnych nakładów finansowych żeby utrzymać je w dobrej kondycji technicznej. Ja bym się najbardziej bał właśnie o to, że wyskoczy jakiś wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy zł, bo trzeba będzie zamówić wykonanie repliki jakiejś części, która nie jest już produkowana od 20 lat, a jest kluczowa dla bezpieczeństwa lub w ogóle jeżdżenia. (np. jakieś elementy zawieszenia czy coś w skrzyni biegów itp.).

30 lat temu kończyłem Technikum samochodowe od ponad 20 lat jestem w branży, to co obecnie widziałem na np allegro; silnik 1200zł skrzyni biegów 350zł most tylny 700zł przednia belka 500zł. całego można kupić za 5000-7000tyś poza tym prostota mechaniki w tym aucie jest cudowna.  Trzy klucze dwa śrubokręty i zrobione to oczywiście żart ale trochę w nim prawdy. Dziękuję i pozdrawiam

1 godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał:

O aspekt zabudowy raczej byłbym spojony, to wszystko jest do ogarnięcia. Campery na autobusach są bardzo ciekawymi pomysłami i pewnie wygodne w korzystaniu ze względu na ilość oferowanego miejsca, przestrzeni do mieszkania.

Skoro tak to spoko. BO w przypadku konieczności wykonania repliki części to ceny idą w dziesiątki tysięcy zł, wiem z pierwszej ręki od gościa, który odbudował klasyka
(forda taunusa mk 1 z lat 50-tych)

dziękuję bardzo za tak duże zainteresowanie tematem, tak jak kolega pisał wszystko jest do dokupienia, poza tym mogę wymienić całość czyli, silnik, skrzynię biegów, zawieszenia, most

od mercedesa atego tak jak było to zrobione w następcy h6 czyli w wetlinie. I faktycznie posiadam pełną dokumentację napraw do niego.

12 minut temu, Bob Duży napisał:

Koszty idą ale nie  w przypdku takiego pojazdu. To nie Ferrari

właśnie kolega ma rację, Ja mechanicznie wymieniłem jeden przewód zasilający i zawór hamulca i sprzęgła (czyli oba pedały z kompletnymi zaworami) wszystko to kosztowało 380zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starsze sprzęty są bardzo przewidywalne w naprawach i kosztach, jak raz zrobisz remont to wiesz kiedy kleknie znowu. Przypuszczam, że z więziennictwa nie jest dojechany oni tam nie kursują jak komunikacja miejska. Mały leyland jest odporny bardziej mu szkodzi jak nie jest używany. Zainteresowałem się tematem bo sam szukam właściwego auta do zabudowy a Twój autobus jest po prostu wspaniały. 

20 minut temu, projekt Da Vinci napisał:

30 lat temu kończyłem Technikum samochodowe od ponad 20 lat jestem w branży

w końcu zapowiada się ciekawa przebudowa, jestem bardzo ciekaw efektu końcowego. powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie podwozie wywodzi się chyba z "małego" stara 742, więc twardawo to się zachowuje, tylko mosty to loteria, jaki siedzi w konkretnym egzemplarzu. Konstrukcja prostsza niż cep. Jak masz instrukcje napraw do poszczególnych bardziej złożonych podzespołów, to da się zrobić wszystko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Thomas napisał:

Starsze sprzęty są bardzo przewidywalne w naprawach i kosztach, jak raz zrobisz remont to wiesz kiedy kleknie znowu. Przypuszczam, że z więziennictwa nie jest dojechany oni tam nie kursują jak komunikacja miejska. Mały leyland jest odporny bardziej mu szkodzi jak nie jest używany. Zainteresowałem się tematem bo sam szukam właściwego auta do zabudowy a Twój autobus jest po prostu wspaniały. 

w końcu zapowiada się ciekawa przebudowa, jestem bardzo ciekaw efektu końcowego. powodzenia

Bardzo Ci dziękuję za te słowa, bo bardzo motywują. Oczywiście będę wrzucał fotki tutaj ale otworzyłem też kanał na YT, ale jeżeli ktokolwiek miałby ochotę zobaczyć na żywo, pogadać zapraszam. 

3 godziny temu, czyś napisał:

W sumie podwozie wywodzi się chyba z "małego" stara 742, więc twardawo to się zachowuje, tylko mosty to loteria, jaki siedzi w konkretnym egzemplarzu. Konstrukcja prostsza niż cep. Jak masz instrukcje napraw do poszczególnych bardziej złożonych podzespołów, to da się zrobić wszystko. 

tak wywodzi się ze stara 742, i faktycznie piękny w prostocie, na razie wszystko działa, auto jeździ, tylko teraz stoi

2 godziny temu, Commander napisał:

Jak ma nie być zainteresowania, jak temat jest wręcz wspaniały i na dodatek prawdziwy. Wrzucaj nam tu wszystko co masz... prosimy. A przynajmniej ja ?

Czy jest opcja dołożenia klimy? Bo te które ja obserwuje mają klimę dachową. 

Dziękuję za zainteresowanie, naprawdę nie myślałem że zainteresuje aż tyle osób, jeszcze raz wszystkim bardzo dziękuję za taki ogromny odzew. Zapraszam na YT zdjęcia będą obiecuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.