Skocz do zawartości

budowa kampera na bazie autobusu autosan h-6


projekt Da Vinci

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję bardzo, prowadziłem go z nad morza 350km, silnik wolnoobrotowy 4,0t leyland 13l/100km i nie musisz wierzyć, liczę że ni przekroczy 15l załadowany. Mam też ciężarówkę Mercedesa Atego 4,2t i na maksa załadowany pali 16l, więc zobaczymy. Opłaty drogowe są i będą, ale mam chytry plan. Planuję wyprawy kilku miesięczne, dlatego opłatami się nie martwię. Zawsze jest coś kosztem czegoś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 238
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1 godzinę temu, projekt Da Vinci napisał:

obejrzałem i gratuluję, ja szukałem z silnikiem z przodu bo miałem plan na garaż z tyłu. A wyszedł mi bardzo duży bagażnik i platforma na motocykl. Jak poszło z papierami? zmiana sposobu użytkowania? ciężarowy 7-osobowy?

 

Też mam silnik z przodu.

Zmiana bez problemu. Specjalny kempingowy 7 osobowy. Bez tacho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Matheus napisał:

Też mam silnik z przodu.

Zmiana bez problemu. Specjalny kempingowy 7 osobowy. Bez tacho.

ale prawo jazdy kat C?

 

Teraz, projekt Da Vinci napisał:

ale prawo jazdy kat C? silnik z przodu ooooo!!!! tego nie wiedziałem. czyli bagażnik czy garaż? mi zabrakło pół metra na garaż, a nie chciałem przedłużać, zrobię plecak z platformą na motocykl.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, projekt Da Vinci napisał:

ale prawo jazdy kat C?

Kategorie wynikają z DMC pojazdu, a nie z przeznaczenia pojazdu. Jak auto ma DMC ponad 3,5t to obowiązkowo musisz mieć kat. C 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upewniam się że czy czegoś nie pomyliłem,:D autobus też więcej niż 3,5t

16 minut temu, Matheus napisał:

DMC 10t więc kat C.

Z tyłu mam bagażnik.

?

Edytowane przez projekt Da Vinci (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, projekt Da Vinci napisał:

Dziękuję bardzo, prowadziłem go z nad morza 350km, silnik wolnoobrotowy 4,0t leyland 13l/100km i nie musisz wierzyć, liczę że ni przekroczy 15l załadowany. Mam też ciężarówkę Mercedesa Atego 4,2t i na maksa załadowany pali 16l, więc zobaczymy. Opłaty drogowe są i będą, ale mam chytry plan. Planuję wyprawy kilku miesięczne, dlatego opłatami się nie martwię. Zawsze jest coś kosztem czegoś

To całkiem nieźle ze spalaniem, niektóre osobówki palą podobnie :)

Już myślałem, że będzie to coś powyżej 20l / km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Widzisz mam podobny plan, ale celuję w nowszy model. Gratuluję zapału.

W związku z Twoją wykonaną pracą mam kilka pytań.

1. Dlaczego ściągałeś poszycie... Korozja?

2. Jak wyglądało fabryczne ocieplenie.

3. Na ile mocna jest konstrukcja podłogi z tyłu. Jest szansa zrobienia tam garażu na schowanie  Malucha lub CC.

Gorąco pozdrawiam i kibicuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Commander napisał:

Witaj.

Widzisz mam podobny plan, ale celuję w nowszy model. Gratuluję zapału.

W związku z Twoją wykonaną pracą mam kilka pytań.

1. Dlaczego ściągałeś poszycie... Korozja?

2. Jak wyglądało fabryczne ocieplenie.

3. Na ile mocna jest konstrukcja podłogi z tyłu. Jest szansa zrobienia tam garażu na schowanie  Malucha lub CC.

Gorąco pozdrawiam i kibicuję.

Witam

Wetlina jest cudna, dłuższa z silnikiem Mercedesa 4.2t bardzo fajna konstrukcja ale w 2004r kosztowała kupę pieniędzy, a i teraz niezajechane egzemplarze to wydatek ok 80.000zł

Tak, poszycie zdjąłem z powodu korozji konstrukcji, chociaż chyba przesadziłem można to było zrobić od środka, ale robię dla siebie to niech będzie "poszła krowa niech idzie i cielę".

ocieplenie -styropian dlatego wszystko do wymiany na płyty PIR. Podłoga jest za wysoko w h-6, a resor tylny wychodzi za daleko żeby robić obniżenie. Wetlina może być na poduchach i tam można pokusić się o przerobienie konstrukcji ramy.

Pozdrawiam i dziękuje bardzo

2 godziny temu, kaiman napisał:

To całkiem nieźle ze spalaniem, niektóre osobówki palą podobnie :)

Już myślałem, że będzie to coś powyżej 20l / km.

na szczęście ale i z premedytacją wybrałem coś co wcześniej sprawdziłem, jeszcze odnośnie opłat to autostradowe jest takie jak za kampera.

 

1 godzinę temu, Commander napisał:

Witaj.

Widzisz mam podobny plan, ale celuję w nowszy model. Gratuluję zapału.

W związku z Twoją wykonaną pracą mam kilka pytań.

1. Dlaczego ściągałeś poszycie... Korozja?

2. Jak wyglądało fabryczne ocieplenie.

3. Na ile mocna jest konstrukcja podłogi z tyłu. Jest szansa zrobienia tam garażu na schowanie  Malucha lub CC.

Gorąco pozdrawiam i kibicuję.

a jeszcze odnośnie poszycia to korozja była na kilku elementach konstrukcji, bardziej zależało mi na montażu szyb z przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to taki sam z zewnątrz w środku u mnie były ławki dla 12 więżniów i kibelek pancerny. :D A propos koło Stargardu Szczecińskiego go kupiłem

Edytowane przez projekt Da Vinci (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Wegrzyn napisał:

Jestem pod wrażeniem. Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale jeśli kupi się autobus i przerobi na pojazd specjalny kamper, to wtedy nie muszę mieć prawa jazdy na autobus tylko kategorię C? 

Dziękuje bardzo. Dobrze rozumiesz autobus zgodnie z przepisami jest powyżej 9-ciu osób, ale DMC jest powyżej 3,5t więc obowiązuje pj kat C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2020‎-‎02‎-‎03 o 20:42, Commander napisał:

Czyli nie da się zrobić rampy wjazdowej? Na nad garażem byłoby spanie?

Hm.. zmartwiłeś mnie. Te auta ważą ok 600 kg. Była by z tego frajda.

wszystko jest trudne dopóki nie stanie się łatwe, można zrobić to tylko kwestia nastawienia. Przerobić trzeba końcowy odcinek ramy za tylnym mostem. Trzeba obciąć ramę i obniżyć, pod warunkiem, że tylny most jest na poduszkach a nie na resorach bo to utrudnia zdecydowanie taką przeróbkę. Ja tak chciałem zrobić w h-6, garaż na motocykl ale w tym przypadku tylny zwis za mostem jest za krótki, o 0,7m i dodatkowo resory, prościej mi jest dorobić platformę. Kwestia tylko samozaparcia i kalkulacji. Jeżeli kupisz i będziesz chciał robić to daj znać pomogę z miłą chęcią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.