Skocz do zawartości

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, lucas_ka napisał:

A co do oceny mojej mądrości, skromności i czego jeszcze nie napisałeś po przeczytaniu jednego uszczypliwego i troche prześmiewnego, który ja traktowałem jako "zabawne" przekoloryzowanie brzydoty tego auta ....

Pozostawie to bez komentarza.

Ja nie grupuje ludzi na tych od bemek, hond czy mercedesów. A może jeepami jeżdzą mądrzejsi i bardziej kulturalni?

A ssangyongiem to od razu musi jechać "wieśniak"? 

Każdy jeździ czym chce, na co go stać.

Troche więcej dystansu i luzu "kolego". Nie bierz wszystkiego do siebie? 

 

Znam 2 osoby z forum które jeżdżą SY, a jedną bardzo lubię. Co sobie pomyślą jak to przeczytają, że wstyd stanąć obok. Może powinienem napisać inaczej, ale po jednym wpisie czuć było swoistą drwinę.

Ps. Staram się trzymać dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Proponuję przyjrzeć się Fiatowi Freemont w dieslu. Bez większego problemu można trafić w automacie i 4x4 z polskiego salonu.

W grudniu kilka było wystawionych na znanym portalu, po zakończonych najmach długoterminowych w bardzo fajnych rocznikach i przebiegach.

Sam osobiście chciałem kupić, ale moja przyczepa ma DMC 1400,  a Freemont ma coś około 1200kg z małym haczykiem.   (  jak zwykle durne przepisy z homologacją i jej kosztem. Podobnie jest z Mazdą CX-9 i 1100kg dla DMC przyczepy ). Mocno niedoceniane auto, ale tylko przez tych którzy nie mieli z nim styczności.

Gdybym miał mniejsze DMC  przyczepy, to Freemont byłby dla mnie opcją pierwszego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od DMC budki. 

Taka ciekawostka: Dodge Journey z motorem 3.6 benzyna ma DMC przyczepy ponad 3.5 tony, więc z homologacją na Freemonta trochę kasy pożałowali i wyszło słabo, taki kawał kloca a parametry uciągu ( oczywiście na papierze ) jak dla opla astry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, jacekzoo napisał:

Tu piesek pogrzebany. Fajne auto, nawet z mocnym silnikiem tylko ten uciąg...

Dokładnie. 

Jak patrzę po preferowany układzie naszej przyszłej budki to trudno zejść poniżej 1300 a wolałbym z dobrą ładownością czyli coś już około 1500

Dzisiaj pojeździłem Outlanderem. 

2014; 2,2D; 150KM oczywiście automat 4x4

Mam wrażenie, że lepiej to jeździ niż CRV, jakby żwawszy silnik albo skrzynia szybciej reaguje na gaz i ciut bardziej miękki. Zdecydowanie słabiej wyciszony. 

Bagażnik płytki a pod nim 2 dodatkowe siedzenia ale siedzenia na wakacje można wymontować a 2 rząd kanapy przeeeeeesuwa się aż do przednich oparć. I tutaj chyba wygrywa z CRV. 

 

 

 

No i jeszcze na + dla Outlandera prawie 700 kg ładowności i 2000 na haku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przyjrzeć się Fiatowi Freemont w dieslu. Bez większego problemu można trafić w automacie i 4x4 z polskiego salonu.

W grudniu kilka było wystawionych na znanym portalu, po zakończonych najmach długoterminowych w bardzo fajnych rocznikach i przebiegach.

Sam osobiście chciałem kupić, ale moja przyczepa ma DMC 1400,  a Freemont ma coś około 1200kg z małym haczykiem.   (  jak zwykle durne przepisy z homologacją i jej kosztem. Podobnie jest z Mazdą CX-9 i 1100kg dla DMC przyczepy ). Mocno niedoceniane auto, ale tylko przez tych którzy nie mieli z nim styczności.

Gdybym miał mniejsze DMC  przyczepy, to Freemont byłby dla mnie opcją pierwszego wyboru.

To nie kwestia homologacji a skrzyni biegów zastosowanej w tym modelu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, filipert napisał:

Mam wrażenie, że lepiej to jeździ niż CRV, jakby żwawszy silnik

Doczytałem :

CRV

 

Moc silnika
 
150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
 
350 Nm przy 2000 obr/min

Outlander 

 

Moc silnika
 
150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
 
380 Nm przy 1750-2500 obr/min

Czyli dobrze mi się wydawało :)

 

I jeszcze odkryłem dlaczego mam dziwną niechęć do Outlandera. Otóż, rzadko który ma grzane siedzenia... Jak mnie to irytuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie freemont w ręcznej skrzyni miałby wyższe dmc, a tak nie jest. Chodzi o homologację.
Z tego co się zdążyłem zorientować to w USA Freemont też ma niewiele na haku i tam też występuje problem ze skrzyniami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jacek00 napisał:

Z tego co się zdążyłem zorientować to w USA Freemont też ma niewiele na haku i tam też występuje problem ze skrzyniami

Ja nie spotkałem innego większego DMC przyczepy jak 2500LBS czyli toche ponad 1100kg dla wersji 3,6 4X4. 

Myślę że nie jest to problem skrzyni bo jest praktycznie ta sama co w Grand Caravanie a tam DMC jest o pół tony większe zarówno samochodu jak i przyczepy czyli razem tona.

W stanach samochody które nie są na ramie lub nie są typowymi dużymi suvami typ F150, Durango itp mają praktycznie zawsze małe możliwości pociągowe w porównaniu do europejskich odpowiedników np. Ford Fusion/Mondeo  , Mazda 6 itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, filipert napisał:

Doczytałem :

CRV

 

Moc silnika

Tylko zwróć uwagę że oba diesle w japończykach to ich własne konstrukcje, części są wyraźnie droższe niż do konstrukcji niemieckich/francuskich/włoskich diesli. Nie że straszę, ale bądź świadom tego, przejrzyj co ile kosztuje. Na pewno warto szukać auta dobrze udokumentowanego z rozsądnym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lucas_ka napisał:

Ja nie spotkałem innego większego DMC przyczepy jak 2500LBS czyli toche ponad 1100kg dla wersji 3,6 4X4. 

Chyba jednak ma DMC większe i @przemo ma rację. Wychodzi na to, że Dodge Journey z silnikiem 3,6 w wersji 4x4 ma na haku 2000 kg. Wersja bez napędu 4x4 ma na haku 1600 kg, a wersja z mniejszym silnikiem ma 1100 kg. Wszystko to auta sprowadzone z USA zarejestrowane u nas w kraju.

Tu przykładowy raport wersji 4x4:

image.thumb.png.72a576fe79407c57d5cbc04e7b50271d.png
 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

Chyba jednak ma DMC większe i @przemo ma rację.

Przemo pisze o ponad 3,5t    :-)

To  co jest w cepiku to są wierutne bzdury,  

Tam jest to co wpisze diagnosta, a u nas papier wszystko przyjmie, tym bardziej że na tabliczce z USA nie ma DMC zestawu.

Sam znam dwa przypadki Cx-9 gdzie jedna ma 1,8 a druga 2,0 t na haku a wg papierów piwnny mieć cos około 1,6 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, lucas_ka napisał:

Sam znam dwa przypadki Cx-9 gdzie jedna ma 1,8 a druga 2,0 t na haku a wg papierów piwnny mieć cos około 1,6 tony.

Dlatego zawsze sprawdzam DR, ostatnio w KIA pani podawała mi z dane z katalogu a ja jej, że musze zobaczyć DR. W końcu dała się przekonać, pokazała DR i wszystko się zgadzało, ja spokojny a ona utwierdzona, że trafiła na wariata ;)

 

4 godziny temu, golob napisał:

Tylko zwróć uwagę że oba diesle w japończykach to ich własne konstrukcje

stąd zaufanie do nich :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.