Skocz do zawartości

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

41 minut temu, vrs napisał:

Jeszcze jedna istotna sprawa przyszła mi do głowy. A mianowicie dostępność części zamiennych na rynku. Dotyczy to zwłaszcza marek które „nigdy się nie psują”. I tam jak coś padnie to albo trzeba kupować części regenerowane albo słono płacić w autoryzowanym serwisie i jeszcze czekać długo na samą część.

Tak jest z niedocenianym wg mnie Chevroletem, którego bardzo sobie chwalę po 6 latach użytkowania- w moim Orlando wymienić musiałem tylko chłodnicę ale TTTM. Ułamanych anten radiowych nie liczę i na nie właśnie, po wycofaniu się w 2015 roku Chevroleta z Europy, trzeba było czekać ponad 1,5 miesiąca. Pomimo moich comiesięcznych wizyt w Korei nie mogłem ich kupić w kraju produkcji mojego Olka bo niestety części eksportowe nie były na sprzedaż w koreańskim sklepie Chevroleta:mellow: Podobnie z chłodnicą ale nie ryzykowałem jej zakupu ze względu na gabaryt;) No i ceny dwu-, trzykrotnie wyższe w Polsce skazują użytkowników tej marki na zamienniki, które niestety grzeszą jakością.

Mój były Olek ma teraz już 8 lat, coś koło 115kkm na blacie i ma się bardzo dobrze u znajomych na mojej dzielni. 7 miejsc przydaje im się często i banan z gęby im nie schodzi podczas jazdy 190-konnym koreańskim wozidłem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o tym aucie? 

https://www.otomoto.pl/oferta/gmc-acadia-3-6-v6-288km-2012r-109tys-km-klimatyzacja-tempomat-ID6CUpgk.html?

ściągnięty zza oceanu jako mienie przesiedleńcze więc rokuje możliwością bezwypadkowej historii

tak trochę chyba w temacie dostępności części się trafiło

 

ech...

doczytałem, że napęd tylko na przednie koła :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chlodzenie turbo

coś znalazłem...

wyglada że jest to druga pompa wody której zadaniem jest chłodzenie miedzy innymi turbo i silnika po zgaszeniu. 

https://www.briskoda.net/forums/topic/433210-secondary-cooling-pump/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, vrs napisał:

@chlodzenie turbo

coś znalazłem...

wyglada że jest to druga pompa wody której zadaniem jest chłodzenie miedzy innymi turbo i silnika po zgaszeniu. 

https://www.briskoda.net/forums/topic/433210-secondary-cooling-pump/

 

czyli chłodzenie wodne.

obieg pompy olejowej podczas braku pracy silnika wydał mi się mało realny.

choć przyznam że coraz mniej zaczynam ogarniać dzisiejszą motoryzację,  w sensie stopień skomplikowania konstrukcji jest tak wysoki że nie mam nawet ochoty na samodzielną wymianę rozrządu czy filtrów no może poza kabinowym czy powietrza ale paliwowego już nie tykam - procedura odpowietrzenia układu z kompem. Kiedyś robiłem kapitalkę przed domem :-]

dobra , starczy OFTOPU, choć kolega @filipert pozwolił :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie trzeba zwracać uwagę na cenę części przed zakupem samochodu. Szczególnie jak jeszcze auto premium ma dużą pojemność i ilość części do silnika liczymy razy 2. Auto cieżkie - hamulce też w cenie premium. Dostępność warsztatu - też ważne. Ja chyba dobrze trafiłem bo do ASO nietypowej marki mam niby 75km, ale prawie w całości po A1 i dojazd zajmuje 40 minut, przy okazji w drodze mogę testować ewentualne naprawy :).

czasem tylko jak słyszę ceny części lub ewentualnych potrzebnych części siadam, chwytam się za kartę kredytową. Nie jest jednak bardzo źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, vrs napisał:

Wskaż dowolną markę która się nie psuje. Moim zdaniem podstawa to serwis który wie co robi.

Passat TDI... I pali 5 litrów.... średnio...?

5 godzin temu, filipert napisał:

A co myślicie o tym aucie? 

https://www.otomoto.pl/oferta/gmc-acadia-3-6-v6-288km-2012r-109tys-km-klimatyzacja-tempomat-ID6CUpgk.html?

ściągnięty zza oceanu jako mienie przesiedleńcze więc rokuje możliwością bezwypadkowej historii

tak trochę chyba w temacie dostępności części się trafiło

 

ech...

doczytałem, że napęd tylko na przednie koła :(

 

Skoro podobają ci się auta z USA, a boisz się wypadkowości, to czemu nie zlecić importu firmie która się tym trudni. Zanim sprowadzą to wszystko z nimi ustalisz ... zobaczysz zdjęcia, cenę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Commander napisał:

Passat TDI... I pali 5 litrów.... średnio...?

(...)

 

Godzinę temu, vrs napisał:

Ha ha ;)

oczywiście VW miał wiele wpadek (łańcuchy i pierścienie w  TSI,   pękające głowice w TDI , zacierające się pompy itd) ale wiedząc co i z kiedy należy omijać można coś wybrać

co do passata to pomijając jedną nieudaną pod wieloma względami generację (B6) której posiadanie na szczęście mnie ominęło to na awaryjność za bardzo narzekać nie mogę.

zawór EGR, przepływomierz, trzeszczące plastiki , połamany podłokietnik, regeneracja odbłyśników i czyszczenie soczewek i wymiana żarników biksenonów  to tak na szybko z tego co pamiętam, ale to lata temu było, trzy generacje do tyłu. Obecna generacja bez zarzutu w stosunku do standardów teraźniejszej motoryzacji.

PS. spalanie 5 litrów w tracie normalnej jazdy (poza autostradami) na trasie to zwyczajny wynik. Ja raz testowo osiągnąłem  3,8 na dystansie 130 km w trybie EKO. U mnie średnia normalna (bez budy) waha się w granicach 6,5-7,5 w zależności od kół (letnie 18") i warunków. Zamulać nie zamulam, jeżdżę dynamicznie z reguły 180 nie przekraczam. Z budą mieszczę się z poniżej 11,  średnia  z wakacji (czteroosobowa rodzina + Knaus SPORT500 + bagażnik i trzy rowery na dachu auta) Austria , Włochy, Chorwacja w tym przejazd z budą przez Grosglocknerstrasse w tym zawiera się jeżdżenie bez budy wokół kempingów dystans ponad 3kkm -  9,8/100

 

w temacie nie proponowałem bo nie wchodzi w zainteresowanie autora ale jak ktoś będzie zainteresowany to mogę powiedzieć wszystkie za i przeciw ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Suzu4x4 napisał:

PS. spalanie 5 litrów w tracie normalnej jazdy (poza autostradami) na trasie to zwyczajny wynik. Ja raz testowo osiągnąłem  3,8 na dystansie 130 km w trybie EKO.

Mi z Passatem B5 TDI też udało się zejść poniżej 4, ale z wielkimi ceregielami...

A tak apropopopos VAG - czy możecie się podzielić krótką konkretną informacją - czy obecne, nowożytne (auta z produkcji 2019) 2.0 TFSI, a konkretnie 190 KM - mają jeszcze jakieś wcześniejsze choroby, czy już można w ciemno i nie przejmować się zaszłościami??

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

w temacie nie proponowałem bo nie wchodzi w zainteresowanie autora ale jak ktoś będzie zainteresowany to mogę powiedzieć wszystkie za i przeciw ;)

Passat Alltrack był proponowany i podobnie jak Superb 4x4 jest na radarze wyszukiwarek samochodowych. Jak coś ciekawego się znajdzie to może i się skuszę (Passat to by  był B7).

Np. takie coś z atrakcyjnym przebiegiem:

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-superb-salon-polska-serwisowany-swietny-stan-tech-i-wizualny-4x4-dsg-ID6C8DMW.html

tak, że jak coś do silników to pisz.

Zresztą również Alhambra i Sharan po 2010 też wchodzą w grę

P.S.

kiedyś miałem Passata B4 z TDI 90KM - to była maszyna! Pamiętam jak na mrozie -30C odpalał "na dotyk" a w spokojnej trasie spalanie oscylowało z reguły do 5l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@filipert powiem Ci co myślę o takich przebiegach w takich autach. Po prostu nie wierze i już. Takie auto kupiłbym tylko od dobrego znajomego który był pierwszym właścicielem. Nie wierzę w takie przebiegi. Może i się zdarzają, ale jak dla mnie 99,99% to przekręt. Takie auta robią takie przebiegi w 9 miesięcy do roku a nie 6 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jacekzoo napisał:

@filipert powiem Ci co myślę o takich przebiegach w takich autach. Po prostu nie wierze i już. Takie auto kupiłbym tylko od dobrego znajomego który był pierwszym właścicielem. Nie wierzę w takie przebiegi. Może i się zdarzają, ale jak dla mnie 99,99% to przekręt. Takie auta robią takie przebiegi w 9 miesięcy do roku a nie 6 lat

na szybko kilka postów wyżej

9 godzin temu, Mandrol napisał:

Mój były Olek ma teraz już 8 lat, coś koło 115kkm na blacie

powtórzę się, ja mam 2 auta i każde robi 15.000 rocznie

Oczywiście, że wałki się zdążają, dlatego szukam auta krajowego gdzie jest to chyba maksymalnie zminimalizowane ryzyko kręcenia. Ale każdy ma prawo do własnej oceny sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zulos napisał:

A tak apropopopos VAG - czy możecie się podzielić krótką konkretną informacją - czy obecne, nowożytne (auta z produkcji 2019) 2.0 TFSI, a konkretnie 190 KM - mają jeszcze jakieś wcześniejsze choroby, czy już można w ciemno i nie przejmować się zaszłościami??

Najnowsza generacja 2.0 TSI czyli EA888 gen.3B póki co jeździ bezproblemowo, ale jeszcze nie jest zbyt długo na rynku. Generalnie to zupełnie nowa konstrukcja. Troche ciekawostek ma np. plastikowa miska olejowa,  pracuje w cyklu Budacka, który jest odwrotnością cyklu Millera, znowu ma łańcuch zamiast paska. Za pare lat okaże sie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.