Skocz do zawartości

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

49 minut temu, dudek_t napisał:

RX450h bez haka czyli pewnie i bez pakietu holowniczego ma wbite w dowodzie 2000kg przyczepy. 

W instrukcji obsługi jest chyba 1650 z pakietem a bez pakietu nie zalecają holowania wogóle. 

Na pewno tak jest przy zwykłych skrzyniach co potwierdza historia z forum. 

Hybryda ma kompletnie inne przeniesienie napędu wiec może jest inaczej ale nie mogę dotrzeć do kompetentnego źródła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przeciętna hybryda przejedzie wyłącznie na silniku elektrycznym kilka kilometrów spokojnym tempem. A ciekawe jak jest np. podczas jazdy kilkaset metrów pod stromą górkę z przyczepką/ tak stromą że np w przednim napędzie "dymią się przednie opony"/ i wówczas załącza się tylny elektryczny napęd w RAV 4 i pracuje chyba dość intensywnie i właśnie w takim przypadku czy generator nadąży z dostarczeniem prądu? Jeżeli tak to twierdzę że napęd hybrydowy RAV 4 jest idealny do holowania przyczep.

A co ten pakiet zawiera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, danielpoz napisał:

Wyobrażasz sobie holowanie tym autkiem przyczepy kempingowej 1650kg?

Wolałbym nigdy nie holować na granicy dopuszczalnego DMC. Ale jak pisałem z 1400 jeździła bez negatywnych odczuć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, danielpoz napisał:

Wyobrażasz sobie holowanie tym autkiem przyczepy kempingowej 1650kg?

A niby dlaczego sobie nie wyobrażać? Wersje benzynowe wolnossące RAV4 mają na haku 2000kg, Hybrid 4x4 ma te 1650kg i tez da rade (pomijam nasze rodzime 1,33). Sa już testy w necie, ludzie jeżdzą z przyczepami i nie narzekają (model wczesniejszy i obecny).

Tu przykładowo test z mniejsza przyczepą 1220kg DMC:

https://www.caravancampingsales.com.au/editorial/details/toyota-rav4-hybrid-2019-tow-test-119784/

Co ciekawe w Australii wygląda na to że homologacje ma na 1500kg.

 

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mundek28 napisał:

A co ten pakiet zawiera

Pakiet holowniczy w RX prawdopodobne obejmuje wyprowadzenie wiązek elektrycznych oraz dodatkowe chłodzenie skrzyni co prawdopodobnie wiąże się z innym rozmiarem chłodnicy. Niestety to tylko informacje z zagranicznych for... 

Czekam na konkrety z ASO - czas się przypomnieć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, golob napisał:

A niby dlaczego sobie nie wyobrażać? Wersje benzynowe wolnossące RAV4 mają na haku 2000kg, Hybrid 4x4 ma te 1650kg i tez da rade (pomijam nasze rodzime 1,33). Sa już testy w necie, ludzie jeżdzą z przyczepami i nie narzekają (model wczesniejszy i obecny).

Tu przykładowo test z mniejsza przyczepą 1220kg DMC:

https://www.caravancampingsales.com.au/editorial/details/toyota-rav4-hybrid-2019-tow-test-119784/

Co ciekawe w Australii wygląda na to że homologacje ma na 1500kg.

 

Jak ktiś tak lubi to niech się męczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, filipert napisał:

W instrukcji obsługi jest chyba 1650 z pakietem a bez pakietu nie zalecają holowania wogóle. 

Na pewno tak jest przy zwykłych skrzyniach co potwierdza historia z forum. 

Hybryda ma kompletnie inne przeniesienie napędu wiec może jest inaczej ale nie mogę dotrzeć do kompetentnego źródła. 

Wstawiałem już na tym forum zdjęcie dowodu RX450h. 2 tony na 100%. 

 

EDIT. Piszę o najnowszym RX450h. Może stąd nasze rozbieżności.

Edytowane przez dudek_t (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, dudek_t napisał:

Wstawiałem już na tym forum zdjęcie dowodu RX450h. 2 tony na 100%. 

 

EDIT. Piszę o najnowszym RX450h. Może stąd nasze rozbieżności.

RX 400h ma w dowodzie też 2 tony a instrukcji jest:

 

IMG_20200221_115832.jpg

Czyli mniej więcej jak RAV 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcji nie mam jak sprawdzić obecnie. Jednak spróbuje w marcu. Mocno rozważam to auto jako kolejny holownik. 

Jesteś pewien że to jest instrukcja aktualnie produkowanego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem całą instrukcję i nic nie ma i pakiecie holowniczym więc pewnie 3 generacja ma to w serii. Co więcej, jest nawet schemat montażu haka z rozstawem otworów. 

Ale żeby nie było tak różowo

Screenshot_20200221-125216.jpg

Edytowane przez filipert
Blad (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jesteśmy przy premium to wczoraj mijałem XC70...

Bagażnik większy niż w kompaktowych SUVach, silniki pięciocylindrowe Volvo mają dobrą opinię a jedyną bolączką zdaje się być skrzynia automatyczna geartronic ale to dopiero przy większych przebiegach. 

Trochę tych egzemplarzy do 10 lat i z przebiegiem do 150 tys jest w moim zasięgu.

Zastanawiam się jak to wypada w porównaniu z takim A6 allroad albo Passatem alltrack bo mam wrażenie, że XC70 bliżej do SUVa niż kombi ale to może tylko kwestia większej ilości plastików które czynią go bardziej masywnym. Chyba ma też największy bagażnik.

 

XC70_A6all.jpg

XC70_Passatall.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.