Skocz do zawartości

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

24 minuty temu, Zulos napisał:

Sorry, za OT - to nie temat o 4x4...

żadne OT

bardzo cenne informacje w tym wątku

jednym z powodów zmiany auta jest brak tego napędu i jeśli bym 4x4 odpuścił to wachlarz aut do wyboru powiększy się wielokrotnie

Nigdy nie użytkowałem żadnego 4x4 więc informacje cenne zwłaszcza kiedy dotyczą "cywilnych" odmian i tutaj poproszę o rozwinięcie myśli:

50 minut temu, Zulos napisał:

Miałem wcześniej Passata 4motion - napęd sprawował się świetnie, do momentu kiedy był naprawdę potrzebny:-)

Alltrack  był tu polecany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dozuje elektronika. System działa tak, że przy ruszaniu daje większy moment na tylną oś (i to jest idealne dla manewrów z cepką), po czym reaguje na pedał przyspieszenia w ten sposób, że wyrównuje rozdział momentu na obie osie. Ale elektronika nie wycofuje się całkiem i przyhamowuje na ten przykład koła które tracą przyczepność, ale do momentu rozłączenia tej opcji (albo przekroczenia 60 km/h) cały czas obie osie są napędzane (bez przerw nawet jak oba koła jednej osi tracą przyczepność) i moment trafia na wszystkie koła. Ale nie jest to tak, że cały czas na każdym kole mamy 25% momentu.

1 minutę temu, filipert napisał:

tutaj poproszę o rozwinięcie myśli:

Alltrack  był tu polecany

W Alltracku jest napęd 4motion kolejnej generacji, więc możliwe, że lepiej radzi sobie w bardziej ekstremalnych sytuacjach niż mój (to już chyba 3 generacje później od mojego). Nierozwiązywalny problem pojawiał się, jak była sytuacja typu trzy koła bez przyczepności, albo dwa koła (a najlepiej jeszcze przeciwległe) bez przyczepności. System po prostu kombinował momentem w sposób nieracjonalny. W teorii, jeśli dwa koła były np. w powietrzu (raz tak wylądowałem w rowie, holując i wyciągając z zaspy inny pojazd), to na pozostałe dwa, które mają przyczepność powinien być przekazywany większy moment. Nic z tych rzeczy... Tymczasem w Suzuki w takich sytuacjach jest zdecydowanie lepiej. Pokazują to też testy na rolkach. O ile dwa koła na rolkach każdy napęd 4x4 przejdzie bez problemu, o tyle na 3 rolkach już się sytuacja zmienia. Tylko trzeba uważać na filmiki porównawcze w internetach bo aż roi się od nich, a większość jest sponsorowana przez jakaś markę i wyniki są bardzo różne?

Jeśli więc nie mieszkasz w górach (w Wielkopolsce raczej nie ma ich zbyt wiele), to spokojnie wystarczy każdy napęd 4x4. Największe problemy z takimi napędami są właśnie w górach zimą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy układ z malych autach typu suv. Układ bez blokad a jedynie elektronika hamuje kołami. Do miasta oczywiście wystarczający i zapewne lepsze niż FWD ale faktycznie bez cudów. 

Żeby choć jakaś proteza typu LSD była z tyłu a tak wszystko jest "otwarte". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale właśnie na tych filmikach widać co się dzieje, jak dwa koła w tym przypadku przeciwległe się oderwą i jak "para idzie w gwizdek", a sposób działania tej niby blokady elektronicznej, który widać na 1 filmiku pokazuje, że to jest taka właśnie proteza - czy jak wolisz proteza szpery;-)

Najważniejsze że działa - oczywiście też nie zawsze, ale potrafi już znacznie więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem swojego haldexa w takich warunkach ale myślę że by klęknął. Mimo że mam niby V generacje. Jednak z przyczepą... zastrzeżeń jakichkolwiek brak. Czy to po śniegu, mokrej trawie czy błocie na polu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokady mechaniczne w normalnej jeździe są bez sensu, każdy kto jeździł  autem z takimi blokadami na pewno się o tym przekonał ;)

@Zulos , W twoim przypadku  (ostre podjazdy, brak przyczepności i ostre zakręty "agrafki") dobry napęd 4x4 + elektronika jest bardzo dobrą opcją.

Przy jeździe z klasycznym napędem 4x4 po zblokowaniu centralnego dyfra (stałe 50x50 bez żadnej elektroniki) auto zaczyna skręcać "na kwadratowo" , po zblokowaniu wszystkich trzech dyfrów praktycznie przestaje skręcać całkowicie .

i piszę to z doświadczeń własnych , nie z filników na YT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

blokady mechaniczne w normalnej jeździe są bez sensu, każdy kto jeździł  autem z takimi blokadami na pewno się o tym przekonał ;)

W normalnej jezdzie wystarczy ośka?

My mówimy i holowaniu przyczepy w śniegu w górach lub w błocie/trawie. 

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

 

Przy jeździe z klasycznym napędem 4x4 po zblokowaniu centralnego dyfra (stałe 50x50 bez żadnej elektroniki) auto zaczyna skręcać "na kwadratowo" , 

To nie jest napęd dla panienek co noszą spodnie rurki?

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

 zblokowaniu wszystkich trzech dyfrów praktycznie przestaje skręcać całkowicie .

 

Znam tylko jedno auto które ma fabrycznie 3 blokady. Tu na forum raczej nikt o tym modelu nie wspominał

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

 

@Zulos , W twoim przypadku  (ostre podjazdy, brak przyczepności i ostre zakręty "agrafki") dobry napęd 4x4 + elektronika jest bardzo dobrą opcją.

 

Zawsze 4x4 będzie lepsze niż jakaś tam ośka 

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

 

i piszę to z doświadczeń własnych , nie z filników na YT

I to jest sedno większości tu rozmów?

?

37 minut temu, do0h napisał:

Fajnie by było jakby do Gitarki i S-Crossa dorzucali LSD na przód i tył w AllGrip. Nie do zajechania ha :P

Może ARB ma coś w ofercie. 

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa GV powinna być gotowa jesienią.

Oczywiście będzie to już całkiem inny samochód.

Po pierwsze będzie na płycie podłogowej RAV4.

Po drugie w wersji pewnie mild hybrid i z hybrydą Rav4.

Napęd 4x4 zapewne będzie taki sam jak u mnie, czyli ten AllGrip (wątplię, żeby nawet w opcji był AllGrip Pro jaki jest w Jimny - czyli napęd na tył z zapinanym mechanicznie przodem i reduktorem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, danielpoz napisał:

W normalnej jezdzie wystarczy ośka?

My mówimy i holowaniu przyczepy w śniegu w górach lub w błocie/trawie. 

nawiązałem do wypowiedzi @Zulos odnośnie omijania korka po zaśnieżonych stromych krętych drogach ;)

 

5 godzin temu, danielpoz napisał:

To nie jest napęd dla panienek co noszą spodnie rurki?

Ty to wiesz , ja również , napisałem dla tych co nie mieli styczności a zastanawiają się nad autem z blokadami a nie mieli wcześniej styczności

6 godzin temu, danielpoz napisał:

Znam tylko jedno auto które ma fabrycznie 3 blokady. Tu na forum raczej nikt o tym modelu nie wspominał

ja jeździłem trzema :-]

5 godzin temu, danielpoz napisał:

Zawsze 4x4 będzie lepsze niż jakaś tam ośka 

to fakt , chodziło mi o przewagę obecnych konstrukcji nad początkowymi atrapami 4x4 choć wiadomo że najlepsze jest prawdziwe stałe 4x4 , tylko mało kto już je robi .

 

5 godzin temu, danielpoz napisał:

Może ARB ma coś w ofercie. 

BESTERLOCK na pewno ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Zulos napisał:

Napęd 4x4 zapewne będzie taki sam jak u mnie, czyli ten AllGrip

To się kłóci z

 

53 minuty temu, Zulos napisał:

w wersji pewnie mild hybrid i z hybrydą Rav4

RAV ma tylny napęd 100% elektryczny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.