Skocz do zawartości

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł z przekąsem ale sporo niesie treści.

Od już 6 lat użytkuję Forda Galaxy 1,9 TDI 115KM 285Nm z 2004r 260.000 km głównie do wyjazdów wakacyjnych i innych "tras". Na co dzień mam mały niezawodny kompakt z lpg w automacie więc jest sympatycznie i niedrogo i tak ma pozostać.

Galaxy jest świetnym holownikiem, w ubiegłym roku robiłem kapitalny remont (dwumasa, sprzęgło, rozrząd, turbo, EGR i wiele innych dupereli) który co najmniej podwoił wartość auta więc głupio teraz auto sprzedać i lepiej żeby ta inwestycja się "zamortyzowała".

ale

1. Po zeszłorocznej wyprawie przez alpejskie dróżki z kilkunastostopniowym nachyleniem i serpentynami zapragnąłem więcej mocy i przydałby się napęd 4x4

2. W 2019 w trakcie powrotu z Chorwacji nawalił czujnik położenia wału i z wakacji wróciliśmy na lawecie a w 2018 mieliśmy przygody z turbo też na powrocie z Chorwacji więc pojawił się swoisty lęk przed kolejną wyprawą Galaxy na południe Europy

3. Galaxy jest w manualu i bardzo tęsknię za automatem

4. Galaxy poza ABS i sporym DMC niewiele więcej oferuje w kwestii bezpieczeństwa

5. Człowiek po 6 latach czasem bywa znudzony autem

Dlaczego więc w temacie znak „?”

Otóż:

1.     Auto doinwestowane i po generalnym remoncie więc teoretycznie mimo 16 lat wiem co mam i powinno dość bezawaryjnie jakiś czas posłużyć.

2.     Mimo wszystko jest to dobry silnik który można podkręcić i moc powinna być zadowalająca.

3.     Jest to van i to całkiem spory z ładownością 800kg a takie auto przyzwyczaja do sporych wygód. Trudno znaleźć auto 4x4 w moim budżecie i z moimi wymaganiami z taką ładownością.

4.     Sentyment (no wiem, głupio mam, ale tak mam, że auto prawie jak członek rodziny…)

Na razie jest decyzja o zmianie więc założenia:

1.     Budżet - około 50 tys. mogę naciągać ale nie chciałbym przekroczyć 70 tys.

2.     Priorytetem jest niezawodność i bezpieczeństwo

3.     Przeznaczenie – ciągnięcie przyczepy do max 1500 kg (na razie jest 900) na południe kontynentu + Alpy + nasze górki; auto służy głównie do jazdy w trasy i zamykamy się w 15.000 km rocznie

4.     Auto z polskiego salonu – żadnych „ściąganych” chyba, że sam pojadę ale przy pojemnościach powyżej 2l mija się z celem

5.     Rocznik – nie chcę zejść poniżej 2010 roku

6.     Przebieg – czasem rzecz względna dla diesla lepsze 200.000 po autostradzie niż 100.000 po mieście ale nie chcę przekroczyć 200 bo za 4-5 lat przy odsprzedaży wolę mieć poniżej 300

7.     Paliwo – ponieważ szukam auta z PL to raczej będzie to ON ale temat otwarty

8.     Automat – w ostateczności jak się trafi MEGA okazja to odpuszczę

9.     4x4 - tego nie chciałbym odpuszczać ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia auta/zestawu i ewentualne przygody

10.  MW i DMC – tutaj istotna jest różnica miedzy tymi wartościami; dla nas podstawowe obciążenie (4 osoby + 2 x wózek inwalidzki + obciążenie haka) to około 400kg i będzie rosło z dziećmi do tego rowery, narzędzia, koła zapasowe…

11.  Bagażnik – im większy tym lepszy

Co rozważam:

Galaxy, S-maxy, - dobre silniki (2,0 TDCI) ale w budżecie nie znajdę 4x4

Sharany, Alhambry – może znajdę 4x4 ale o świeczce szukać i bardzo odstraszają mnie zarówno silniki jak i DSG przy przebiegu 200.000

C4 Grand Picasso 2,0 ON – nie ma 4x4 ale ma dobry silnik i jakbym naciągnął budżet to kupię auto na gwarancji.

Kuga – za mały bagażnik i niska ładowność

 

Nissan X-Trial II gen. 2.0 dCi 150KM 4x4 – ładowność nieco ponad 500 kg ale ciekawostką jest DMC poniżej 2200 (jedyne auto z  poważniej rozważanych poniżej tego progu) co pozwala przy przyczepie 1300 kg uniknąć E do B i Via. Dużym minusem jednak skrzynia automatyczna która ogranicza DMC przyczepy do 1350 kg. Jeszcze rozważam tę opcję ale chyba lepiej nie pchać się w ciąganie przyczepy na granicy możliwości. Dużym atutem jest niski próg załadunku lub ciekawe schowki

1561631272_xtrialbaganik.jpg.c4f351cb759dc742560ad9227fd879a4.jpg

 

 

RAV4 IV gen. 4x4 – trochę maławy bagażnik ale ładowność aż 600kg, 4 gen. Chyba miała też mniej usterkowe diesle. Był nawet pomysł wysilić się finansowo do hybrydy ale nie damy rady.

983726731_RAV4baganik.jpg.56166b12f4b8a905d83c4036fcb26f39.jpg

 

 

CRV IV gen. 2,2 i-DTEC 4x4 – spory bagażnik (obniżona podłoga) i ładowność trochę powyżej 500kg; 2,2 diesel to chyba najlepsza jednostka jaką rozważam pod względem niezawodności na rynku. Prawie brak opinii negatywnych pod względem awaryjności. Spora cena ale coś za coś. Trochę płaskie fotele.

1932042467_CRVbaganikwymiar.jpg.974656c28bda10b36d9731d26193e692.jpg

 

 

Mitsubishi Outlander III gen. 2.2 DOHC DI-D 4x4 – bagażnik w wersji 5 miejscowej ma spore schowki pod podłogą a dodatkowo tylna kanapa jest przesuwana o jakieś 40cm! Ładowność to około 700 kg. Jednak auto jakoś mnie nie przekonuje, może dlatego, że oglądałem bardzo ubogą wersję.

468588570_outlanderbaganik.jpg.16e269dda05e153d478695aaaf471b00.jpg

 

 

 

KIA Sorento II gen. 2,2 CRDI 4x4 – największy z opisanych powyżej SUV-ów, w opcji 5 miejsc poza sporym bagażnikiem ma ogromne schowki pod podłogą gdzie np. zapas od przyczepy się zmieści i kupa innego szpeju. Ładowność około 700kg. Sporo pali na tle powyższych aut ale może niewiele podskoczy z przyczepą. Muszę się upewnić ale Sorento ma chyba pełnowymiarowe koło zapasowe pod podwoziem (co by było wielkim plusem). Tragicznie płaskie fotele bez bocznego trzymania i kiepska skóra to minusy. Wydaje mi się, że Santa-Fe to bliźniak.

916199562_sorentoIIbaganikwymiar.thumb.jpg.90821e704f226322fc760c080382f2b6.jpg

1477260797_sorentoIIschowek.thumb.jpg.b44be52caa7dfb6d1e6d0ce4bb709200.jpg

Lexus RX 400/450H – dla 400h byłbym w stanie zejść rocznikowo do 2008; to auto mnie zaczarowało i mógłbym pisać peany ale niewiadomą pozostaje „pakiet holowniczy” bez którego nie daje rady skrzynia i niezgodności w masach (manual podaje 400kg ładowności a różne strony 500 do nawet 700; przyczepa w dowodzie 2000 a w manualu 1650 ale tylko z pakietem holowniczym). Podłoga bagażnika jest bardzo wysoko co daje wysokość tylko 70cm ale można przesuwać tylną kanapę o około 20cm bez znacznej utraty komfortu jazdy a to znacznie powiększa przestrzeń bagażową. Fajny patent z dzieleniem kanapy(oparcia) 40/20/40

1448222211_podlogarx.thumb.jpg.39c4db5b8c3cea4bcb133c6c4346b781.jpg

Przydługawy post ale mam nadzieję, że komuś się przydadzą te zestawienia i materiały - wiem jak trudno zebrać takie dane.

Co dalej? Życie pokaże, wertuję ogłoszenia, oglądam, jeżdżę.

Jeśli będzie warto odpuszczę niektóre kryteria.

Aktualnie na celowniku CRV 2014 i Sorento 2011

Wszelkie uwagi i porady mile widziane

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

6 minut temu, Suzu4x4 napisał:

 CRV faktycznie fotele niezbyt wygodne szczególnie z tyłu, technicznie auto całkowicie niezawodne. W tej generacji którą szukasz nie było diesla w automacie.

 

do 2014 roku jest  2,2 w klasycznym automacie i ma 1500 na haku.

Jest kilka ogłoszeń

tą jeździłem w piątek:

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-cr-v-2-2-i-dtec-150-km-automat-4x4-salon-pl-serwis-aso-fv23-gwarancja-ID6CQEDu.html#c660eecfb3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, filipert napisał:

C4 Grand Picasso 2,0 ON – nie ma 4x4 ale ma dobry silnik i jakbym naciągnął budżet to kupię auto na gwarancji.

Zamienisz siekierę na kijek. Miłem sharana x4 i mam cytrynę, w cytrynie dużo bardziej czuć jak tył jest doładowany i jeszcze zapnie się budę, na byle mokrym traci trakcje. Mimo że mam nie polecam ? jak celujesz w 4x4 to się tego trzymaj

1 minutę temu, filipert napisał:

do 2014 roku jest  2,2 w klasycznym automacie i ma 1500 na haku.

Bardzo malutko jak na takie auto i 4x4 ? to właśnie cytryna ma 1650 albo 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacekzoo napisał:

Zamienisz siekierę na kijek. Miłem sharana x4 i mam cytrynę, w cytrynie dużo bardziej czuć jak tył jest doładowany i jeszcze zapnie się budę, na byle mokrym traci trakcje. Mimo że mam nie polecam

bardzo dziękuję za szczerą opinię

3 minuty temu, jacekzoo napisał:

Bardzo malutko jak na takie auto i 4x4 ?

Automat ogranicza, w manualu jest  2000 ale DMC i tak 2200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Thomas napisał:

Zastanów się jeszcze nad renault koleos, po lifcie 2012. dobry silnik 2.0 dci 173 km,  napęd 4x4, niezłe wyposażenie.

nie mogę znaleźć wymiarów bagażnika ale wydaje mi się trochę mały i chyba nie ma 90cm głębokości co przy mocno ściętej szybie może być dla moich ładunków kłopotliwe.

Może znasz wymiary?

Jakim tam jest automat, znalazłem info, ze jak X-trial ma 1350 przyczepę

Auta nie skreślam - do kontroli

 

RENAULTKoleos-4679_7.jpg

doczytałem info w innym wątku

"Miałem kiedyś koleosa z  tym silnikiem i osiągi miał  przeciętne, niby 173 km i 380 nm a pod nogą słabawo."

no nieładnie mi tu kolega całej prawdy nie mówi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Commander napisał:

Dzień dobry.

Uważam,  że będzie Ci bardzo brakowało przestrzeni vana. Więc...

https://www.otomoto.pl/oferta/dodge-grand-caravan-ID6CLFdO.html#1ef5fa1230

Najważniejsze że ma AWD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Commander napisał:

Dzień dobry.

Uważam,  że będzie Ci bardzo brakowało przestrzeni vana. Więc...

https://www.otomoto.pl/oferta/dodge-grand-caravan-ID6CLFdO.html#1ef5fa1230

Jeżeli robiliby w tym aucie 5.7 to byłby u mnie w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Commander napisał:

Dzień dobry.

Uważam,  że będzie Ci bardzo brakowało przestrzeni vana. Więc...

https://www.otomoto.pl/oferta/dodge-grand-caravan-ID6CLFdO.html#1ef5fa1230

 

3 minuty temu, danielpoz napisał:

Tu mankamentem jest FWD a nie brak mocy. No i brak sensownego miejsca na butle gazową. 

I jeszcze pochodzenie = "coś miał rozbite" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.