Skocz do zawartości

Co zabrac ze sobą na kemping?


KONZIO

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, Misio napisał:

Ja mam blisko 2m...

Czy dobrze...są plusy i minusy, a najważniejszy czynnik - takiego wyprodukowali, a dodatkowo jeszcze doszlo 80cm z 4 rowerami :(

Właśnie jak dla mnie to jest błąd fabryczny bo albo powinni zrobić takiego na dłuższej ramie albo nie wiem co 

pewnie jak ktoś się jeszcze z tylu położy to już całkiem pewnie przód podwiewa do góry przy dość sporej prędkości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roczniku nie ma większej ramy (z tego co wiem Ducato 18 nie było - mój jest 14 - to są parametry nośności ale też powiązane z wielkością ramy)...

Mógłby być krótszy kamper, ale to też kompromis kolejny...Dzięki tak dużym przewieszeniu z tyłu auto niemal mieści się na miejscu parkingowym (jeżeli tył może stać "nad trawnikiem"), całkiem fajna zwrotność i wielkość kampera...

Kłopoty z prowadzeniem auta...to też kwestia prędkości, aktualnych warunków (20-30lat temu dostawczak który pędził 70km/h to był "szalony" - teraz to prędzej zawali droga), stan techniczny (opony, zawieszenie - np nie 20paro letnie amortyzatory, nowe technologie...poduszki), czy też odpowiedniego pakowania (dużo ważniejsze przy zespole pojazdów niż przy solowym)...

A osoba z tyłu nie powinna przebywać (chociaż z tego co wiem to w moim roczniku jeszcze nie jest to kategorycznie zabronione przepisami), ale tu wystarczy zdrowy rozsądek...ponoć dużo bezpieczniejszym i o wiele bardziej komfortowym miejscem do "położenia się" jest akurat alkowa...ale to zupełnie inny temat, inna rozmowa itd.

 

Co do przyczep - dużo lepiej jeździ się przyczepą nie dłuższą niż holownik... to znaczy że mamy jeździć przyczepami max 4,5-5m ?? to też jest kompromis...już abstrahując czy to mowa o "komorze"/zabudowie przyczepy, czy o sumarycznej długości z dyszlem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Ducato te 2 cyfry to określenie ładowności.

Z podpisu widzę, że masz Ducato I po liftowe, a cała gama Ducato I miała oznaczenia 10, 13, 14 i właśnie 18, co odnosiło się tylko i wyłącznie do ładowności, np. przy 14 było to 1400kg, a przy 18 - 1800kg. 18 były mało popularne, bo ich DMC wychodziło ponad 3,5t.  Żadna długość ramy fabrycznie nie była wydłużana dla 14 czy 18 w porównaniu do 10. Jedynie Talento miało ją skróconą o 1/4 i ładowność do 800kg.


Z Fiatem Ducato i Peugeotej J5 miałem styczność od 1991 roku dzięki ojcu, który zajmował się transportem busami jak jeszcze nikomu się na dobrą sprawę o nim nie śniło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie tak czy siak - większej ramy niż 14 nie było (wydawało mi się że 10 miała krótszą ramę - nie wspominając o Talento, ale ekspertem nie jestem w tej kwestii wiec widać się pomyliłem)... za to żeby było śmieszne, Ducato 14 miało DMC 3100 lub 3200 (w zależności od wersji nadwozia i wyposażenia), a większość kamperów na Ducato 14 mają DMC 3200-3500kg i zmienione zawieszenie tylne względem odpowiednika 14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Misio napisał:

Co do przyczep - dużo lepiej jeździ się przyczepą nie dłuższą niż holownik... to znaczy że mamy jeździć przyczepami max 4,5-5m ?? to też jest kompromis...już abstrahując czy to mowa o "komorze"/zabudowie przyczepy, czy o sumarycznej długości z dyszlem...

Ale dużej różnicy jakiejś nie ma. Im dłuższa przyczepa, to trochę bardziej ścina zakręty, trochę bardziej "buja" holownikiem, za to łatwiej się ją ustawia na wstecznym (potulna jak niemowlę - spróbuj cofać z N-250, zabawa w "dogonić przyczepkę").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zgodzę. Mam towarową, ok 3 m z dyszlem i jest mniej przewidywalna przy cofaniu co nie znaczy, że jest z nią trudniej. Z długą przyczepy cofa się trudniej bo potrzeba dużo miejsca na zwrotkę np. Ale każda reakcja jest wolniejsza, prostsza do przewidzenia.

Cofanie z campingiem lubię, tylko sprzęgła żal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Voku napisał:

Spoko dasz radę :D

 

pięknie gość to zrobił, a na początek jeszcze dach umył :) szacun

15 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

Ciekawe jak wyglądał zderzak w aucie po takim manewrze ;)

normalnie :) mnie to bardziej bawi wygląd tego dyszla, z drona profile wydają się być mega cienkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.