Skocz do zawartości

Naprawa Avondale Dart


Baamber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. 

Po zakupie drugiej przyczepy (padło na angielkę z powodu wyposażenia i dmc) biorę się za jej naprawę.

W polsce kupno suchej angielki graniczy  z cudem ponieważ Polacy ściągają trupy i sprzedają to na naszum rynku a przyczepa w dobrym stanie w Anglii kosztuje więcej niż u nas angielka już po zarobku handlarza.

Kupiłem wilgotną z przodu przyczepkę. 

Boki i tył suche. 

Zaciek widziałem w rogu z przodu (akurat padał deszcz). 

Zaciek bez grzyba, podłoga z gory i z dołu twarda.

W rogu (od strony schowka przedniego) spuchnieta ciut płyta. Wyglada to na płytę meblową pod tymi trzema oknami. 

Ściana przednia ciut ruchoma w stronę przodu (od przodu w strone tyłu nie),nje wiem czy tak powinno być ale przypuszczam że nie. 

Będę zdejmował przednie pokrycie żeby wymienić tą płytę przednią pod oknami i wymienię wszystkie uszczelnienia pod profilami. 

Będę zamieszczał fotorelacje z remontu. 

Dziwi mnie że nie zaciekła z tylu ponieważ zrobily się szczeliny pomiędzy profilem a uszczelnieniem. 

received_569153013637928.thumb.jpeg.8f2b6048b5a36ec5369ad6b579a72308.jpegreceived_569153013637928.thumb.jpeg.8f2b6048b5a36ec5369ad6b579a72308.jpeg

Problem jeszcze mam z profilem, ma taki kształt że noe bardzo mogę dać taśmę butylową a Sikalastomeru będę musiał kupić chyba z 10 kiszek na stronę... IMG_20200118_142527.thumb.jpg.17805c2f582c8eaec2dd46e0c92ae5ca.jpg

Może są jakieś uszczelki pod to z butylem. 

Profil przedni nad oknami ma przerdzewiałe wkręty i pewnie nimi też poszła woda (nawet nie szło ich odkręcić) 

received_536115587246738.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Pytanie czy lepiej szukać uszczelek z butylem pod te profile? 

Czy może je wypełnić na "rowno" siką 221 lub 552 (twardsza) i dopiero dać taśmę butylową ze 3mm?

A Może pod ten profil dać taśmę alubutyl? 

Przednia ściana oprócz profili bocznych i górnego może się jeszcze czegoś trzymać?

Śrubki planuję wymienić na nierdzewne i z płaskim łbami a nie stożkowymi jak było w orginale.

Wkręty jak wykręcałem były pordzewiałe od wysokości dołu okna do wus góry okna. 

U gory profofila bocznego były bez śladów rdzy więc pewnie góra jest sucha. 

Z profilem odszedł kawałek plastiku z przedniej ściany i to też mógł być powód podcieku. 

Jak zdejmę przednią ścianę to pod jej krawędzie boczne (od wewnątrz)  chcę dać grubszy alubutyl (Taśma z aluminium) który w przypadku pęknięcia krawędzi tej scianki nie pozwoli na podciek w przyszłości. 

Co o tym sądzicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem dużo o angielkach o klimacie w jakim są i o wykonaniu. 

Nie wierzę że nie można dobrze tego zrobić a w tym miejscu gdzie są te pekniecia w uszczelnieniu wkręty są dobre (tzn nie pordzewiałe i suche) 

Wcześniej miałem hobby 420 de luxe z 1989r i też robiłem przednią ścianę ale to przez uchwyty. 

To kolega mysli że już wszystkie angielki należy skreślić?

Ogólnie nigdy nie chciałem sobie zawracać glowy angielką bo 

wiem jakie są do nas sprowadzane ale naprawdę nie 

widzę problemu ze sciagnieciem przedniej ścianu a później... Zobaczymy (zobaczycie) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.01.2020 o 18:01, kalapan napisał:

Zapytam  całkiem poważnie - ty toto kupiłeś z pełną świadomością, że postępujesz słusznie?

Myślę, że odpowiedział wyczerpująco.

W dniu 18.01.2020 o 16:52, Baamber napisał:

Po zakupie drugiej przyczepy (padło na angielkę z powodu wyposażenia i dmc) biorę się za jej naprawę.

....

Kupiłem wilgotną z przodu przyczepkę. 

Boki i tył suche. 

Zaciek widziałem w rogu z przodu (akurat padał deszcz). 

Prosi jedynie o doradztwo a nie o krytykę albo ocenianie czy robi słusznie. Sam nie potrafię doradzić ale może jest Ktoś Kto walczył z tym. Chętnie też pokibicuję bo każdą przyczepę może dotknąć podobna przypadłość, w tym moją a wtedy wolałbym korzystać już z przetartych ścieżek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo to nowa uszczelka+masa uszczelniająca butyl bez jakichś klei co wymieniłeś. Ale ja miałbym inną koncepcję na przód dokładnie ten ubytek co ciekło. Taśma aluminowa butylowa jest tylko w jedym rozmiarze grubości. Bitumiczne owszem, ale to nie nadaje się. Ktoś napiszę taśma butylowa allu to partactwo. Może ale to że producent jej nie stosuje to nie znaczy że się nie nadaje. Allubutyl tnie się super. Jak nie masz rybiej łuski to nie musisz kombinować z grubościami. Taśma trzyma piekielnie mocno, troszkę ciężko się układa. Oryginalne taśmy butylowe mają różne grubości. Nie jestem fachowcem i nie uznaje się za niego ale dla mnie gadanie że specjalne listwy nie potrebują uszczelki a zwykłe potrzebują. Moim zdaniem kit i mit. Butyl to masa gęsta która uzupełni wszystko pod listwą. WIęc osobiście jakbym miał kupować nową uszczelke to bym nie kupił bo chore ceny są a butyl swoją robotę spełni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że tego butylu (np Sikalastomer) pójdzie bardzo dużo i ciężko będzie upchać w nierównościach a np sika 221 będzie twardsza i mogę nią wypełnić profil na równo (wyrównać np szpachelką a puki świeża to doskonale się zmywa alkoholem izopropylowym)  i później przykleić taśmę butylową np 3mm (lub ewentualnie 2mm). 

Uszczelki z butylem na ten rozmiar profila nie widziałem (szerokość 33mm).

Też zastanawiam się czy lepiej zrzucić przednią ścianę całkiem czy rozebrać od wewnątrz i dopiero wtedy wymienić stelaż.

Jutro zacznę rozkręcać od wewnątrz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Baamber napisał:

....

Też zastanawiam się czy lepiej zrzucić przednią ścianę całkiem czy rozebrać od wewnątrz i dopiero wtedy wymienić stelaż.

Jutro zacznę rozkręcać od wewnątrz 

Przednią ścianę zrzucaj bo od wewnątrz z tego co wiem, raczej nie ma szans na jakąkolwiek rozbiórkę jakiejkolwiek przyczepy niezależnie czy to europejka czy angielka. Szkoda roboty od środka.

 

W dniu 18.01.2020 o 17:36, Baamber napisał:

Przednia ściana oprócz profili bocznych i górnego może się jeszcze czegoś trzymać?

Tak okien, a raczej ścianę zewnętrzną i wenętrzną trzymają oprawy okien. W związku z czy przy rozbórce wskazane jest zdemontować najpierw okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Baamber napisał:

Tylko że tego butylu (np Sikalastomer) pójdzie bardzo dużo i ciężko będzie upchać w nierównościach a np sika 221 będzie twardsza i mogę nią wypełnić profil na równo (wyrównać np szpachelką a puki świeża to doskonale się zmywa alkoholem izopropylowym)  i później przykleić taśmę butylową np 3mm (lub ewentualnie 2mm). 

Uszczelki z butylem na ten rozmiar profila nie widziałem (szerokość 33mm).

Też zastanawiam się czy lepiej zrzucić przednią ścianę całkiem czy rozebrać od wewnątrz i dopiero wtedy wymienić stelaż.

Jutro zacznę rozkręcać od wewnątrz 

Wydaje mi się że próbujesz wywarzyć drzwi obrotowe i robisz sobie pod górkę.Jakie nie równości? CO chcesz szpachelką wyrównać?nie kombinuj zdejmij oczyść napraw i butyl z tuby.Albo...dalej walcz z obr drzwiami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_20200118_142527.thumb.jpg.5b72082026687a80472250524dd8a6c6.jpg

Sika 221 chciałem wyrównać ten profil "na płasko" ponieważ ma dużą głębokość i będzie ciężko położyć w jego kształcie butyl żeby nie zostawić bąbli powietrza, dlatego chcę wyrównać siką a później dać taśmę butylową i równo uszczelinić zwłaszcza że mam ścianę gładką.

Nie chcę wyrównywać ściany szpachelką tylko ten profil na równo żeby jego powierzchnia była płaska a nie taka głęboka jak teraz (na zdjeciu) 

Edytowane przez Baamber (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sika 221 kosztuje prawie tyle samo co Sikalastomer. 

Mi chodzi o to by to zrobić dobrze. 

Sikalastomeru nie dam rady tak położyć żeby nie został bąbel, pozatym jesci profil ma głębokość grubo ponad pół centymetra nawet jak wejdzie wystarczająca ilość w niego to powierzchnia sciskajaca go będzie mała. 

W przypadku wypełnienia pustej przestrzeni profila i wyrównanie go na płasko siką,  butyl (taśma) by weszła idealnie pomiędzy 2 płaskie powierzchnie i myślę że by lepiej uszczelniła, butyl nie miał by gdzie "uciec" (np do przestrzeni profila) 

Nie wiem czy się jasno wyraziłem o co mi chodzi. 

A dokladnie chodzi mi o to by z wybrzuszonego profila gdzie jest dużo dprzestrzeni zrobić profil płaski (wypelnienie siką 221 lub czymś w miarę stałym) 

Precyzując ten profil jest na powierzchni płaskiej boku przy samym rogu ale nie zachodzi  na dach (bo ktoś mógł by tak wywnioskować ze zdjecia) 

Edytowane przez Baamber (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2020 o 21:59, Baamber napisał:

IMG_20200118_142527.thumb.jpg.5b72082026687a80472250524dd8a6c6.jpg

Sika 221 chciałem wyrównać ten profil "na płasko" ponieważ ma dużą głębokość i będzie ciężko położyć w jego kształcie butyl żeby nie zostawić bąbli powietrza, dlatego chcę wyrównać siką a później dać taśmę butylową i równo uszczelinić zwłaszcza że mam ścianę gładką.

Nie chcę wyrównywać ściany szpachelką tylko ten profil na równo żeby jego powierzchnia była płaska a nie taka głęboka jak teraz (na zdjeciu) 

Do tej listwy potrzebujesz jeszcze uszczelki gumowej i dopiero pod nią uszczelniacz. To rozwiązuje twój problem z jego ilością. Swoją drogą, ta listwa wygląda jakby ją już ktoś kiedyś demontował i założył z powrotem właśnie bez uszczelki.

 

W dniu 22.01.2020 o 07:38, Bob Duży napisał:

SMarujesz dwa paski obok siebie i po sprawie.

Rozumiem że koledze chodziło o uszczelnienie samych krawędzi profila. To raczej słabe rozwiązanie, biorąc pod uwagę małą powierzchnię styku krawędzi listwy i mając na uwadze ruchomość konstrukcji. 

 

W dniu 21.01.2020 o 21:39, Bob Duży napisał:

Wydaje mi się że próbujesz wywarzyć drzwi obrotowe i robisz sobie pod górkę.Jakie nie równości? CO chcesz szpachelką wyrównać?nie kombinuj zdejmij oczyść napraw i butyl z tuby.Albo...dalej walcz z obr drzwiami:)

W moim rozumowaniu założyciel wątku chciał/chce zakleić (zaszpachlować) całe zagłębienie profila butylem do jednego poziomu między jedną a drugą krawędzią, wyrównując właśnie szpachelką i dokładając lekko ponad poziom, żeby złapało do blachy. Rozwiązanie podałem powyżej (uszczelka) a "butyl z tuby" nie zawsze jest lekiem na każde zło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie mogę nigdzie znaleźć uszczelniaczelki o danej szerokości. 

Profil chcę wypełnić siką 221 a butyl (raczrj taśmę butylową) dać na powierzchnię styku tego profila (krawędzi profila i wypelnienia siki) a laczenia dachu ze ścianą. 

No właśnie ten profil wygląda jak ktoś już by go demontował i nawalił butylu i skleił a jak go demontowałem było widać gdzie zostaly bąble powietrza i gdzie podciekło. 

Oczywiście żeby wypełnić go siką będę musiał wydłubać stary butyl widoczny na zdjęciu 

Podkreślę że sika 221 ma zupelnie inną konsystencję niż butyl (jest dużo sztywniejsza i nie da się tak formować po zaschnieciu

Edytowane przez Baamber (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.