Skocz do zawartości

VW Caddy 2.0 TDI 150KM nada się na holownik?


przemeq23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Jestem nowy, planuje zakup pierwszej przyczepki stąd moje pytanie.

Czy VW Caddy 2.0 TDI 150km 340nm 2015r skrzynia manualna nada się na holownik? Masa wlasna 1400kg DMC 2255kg

Planuje zakup przyczepki max DMC 1245kg dlatego żeby uniknąć viatoll i oczywiście dorabiania kategorii E.

Pozdrawiam

 

Edytowane przez przemeq23 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeździłem  słabszym bo 1,9 Caddy również z przyczepą - dawał rady, ponadto to dość wysokie auto i nie najgorzej robi za odchylacz strugi powietrza :) 
Jeśli to krótki - to troszkę wada - dłuższe auto jest stabilniejsze z przyczepą ale tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci kolego że nawet 1.6TDI po małym chipie daje radę, ale komfort jazdy powyżej 60km/h żaden, silnik chce jechać ale buda prowadza auto, fakt moja przyczepa 1500dmc i była załadowana, na wadze pokazało 1420kg, jechałem tylko 40km na serwis. Z powrotem już Tuaregiem i jak bym jechał na pusto. Także oscyluj w jak najkrótszą i najlżejszą przyczepę bo jak nie masz doświadczenia to się zrazisz, albo kupić większe auto, może starsze ale większe.

20191204_124734.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do auta to nie zmienię, to jest dla mnie najbardziej uniwersalne na co dzień. Przyczepkę patrzę tak 1200dmc także myślę że nie będzie aż takiej tragedii a co do prowadzenia to nawet bez przyczepki przy wyższej prędkości wiatr potrafi zarzucić samochodem. Dopóki nie kupię i nie zapnę przyczepy to nie będę wiedział, jeśli będzie jeździło się tragicznie to może wtedy rozważę zmianę? Na razie jestem dobrej myśli także wszystko wyjdzie w praniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rady Kol. peja76 nie są pozbawione sensu, są może jedynie ciut przejaskrawione.
Napisze tak obrazowo - jak kupiłem stary kiosk warzywny (malizna to była 3,8m i DMC 860) holowałem toto Cordobą 75KM owszem moc na pewno nie ta zwłaszcza w benie na dokładke miękki tyłek  a stabilizator trza było zapiąć zawsze. Jak mi dmuchło halniakiem fest zza ekranów w Bielsku to myślałem że będę leżał wyszedłem ale niewiele brakowało.
Jak nastał Sharan 116 KM w benie a później 110KM w gnojówce to jej za tyłkiem nie czułem i nawet czasem  zapomniałem zapinać stabilizatora ale to nie z racji mocy czy momentu a właśnie z racji stosunku wielkości buda auto który wg mnie jest bardzo istotny - dlatego napisałem Ci o długości Caddy'ego bo nie tylko proporcja mas ale i proporcja wielkości ma duże znaczenie dla prowadzenia się zestawu

59 minut temu, przemeq23 napisał:

jeśli będzie jeździło się tragicznie to może wtedy rozważę zmianę.

to moim zdaniem trochę za późno,  sprzedawanie w przymusie wiąże się zawsze ze stratą
lepsze rozwiązania to zejść nieco z wielkości budy lub pożyczyć dużą i trochę pojeździć

a na pewno z początku ostrożnie - ale tego chyba nikomu inteligentnemu nie trzeba mówić

Na focie kol. peja76 te proporcje aż rażą w oczy - gdyby za holownik była np. T5tka czy inny bus wyglądałoby to całkiem inaczej - wyciąg wnioski sam bo to nie jest tylko temat czy uciągnie.

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym wy piszecie? Uświadamiacie go jakby chciał tą budę podpiąć do meganki albo innej polówki. Jego caddy, obojętnie czy krótki czy długi, będzie bardzo fajnym holownikiem do tak małej budy. Przecież nie chce zapinać jakiejś dwuośki... 

@przemeq23 nie słuchaj marudników, szukaj budy i śmiało zapinaj do auta

8 godzin temu, przemeq23 napisał:

Co do auta to nie zmienię

Prędzej dojdziesz do wniosku że trzeba było od razu trochę większą i wygodniejszą budę, trzeba było pierniczyć viatoll i uprawnienia i od razu szukać jakà 1300-1400dmc ?

 

ale daj sobie czas, sam do tego dojdziesz :ok:

7 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Na focie kol. peja76 te proporcje aż rażą w oczy - gdyby za holownik była np. T5tka czy inny bus wyglądałoby to całkiem inaczej

Jakie to ma znaczenie? Buda zawsze jest w cholere większa od auta. Moja cytryna przy budzie wygląda jak resorak, i co z tego? Masy się zgadzają, to nie ma co jojczyć tylko jechać. Przejechałem tym zestawem dobre kilkanaście tys km i nie było żadnych problemów

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caddy z tym silnikiem będzie szedł jak przecinak. Nie masz się zupełnie nad czym zastanawiać. 

Tutaj masz dane z Towcar.info. Wszystkie parametry na full:

1496112879_pobranyplik.thumb.png.3a35f59857ac6cec8824f426935ff391.png

Powiem ci kolego że nawet 1.6TDI po małym chipie daje radę, ale komfort jazdy powyżej 60km/h żaden, silnik chce jechać ale buda prowadza auto, fakt moja przyczepa 1500dmc i była załadowana, na wadze pokazało 1420kg, jechałem tylko 40km na serwis. Z powrotem już Tuaregiem i jak bym jechał na pusto. Także oscyluj w jak najkrótszą i najlżejszą przyczepę bo jak nie masz doświadczenia to się zrazisz, albo kupić większe auto, może starsze ale większe.
20191204_124734.thumb.jpg.5e892d0cc1c168ae9b687f3311217f01.jpg
Silnik 2.0 to przepaść w stosunku do 1.6.

Nie dziwię się, że holowanie tak ciężkiej budy 100 konnym silnikiem zrobiło złe wrażenie. Inaczej być nie mogło. Ten silnik to się nadaje do holowania budy o DMC max 1000 kg a nie 1500 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.