Skocz do zawartości

Hak holowniczy do VW Touran


Wojtek N

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.01.2020 o 19:47, Wojtek N napisał:

Sęk tkwi w tym, że nie jestem pewien, czy jest sens kupować z instalacją dedykowaną (zwiększa to koszt o około 260 zł). Plusem jest automatyczna dezaktywacja czujników cofania, jak przyczepa jest zapięta, no i pewnie łatwiejsza instalacja.

Mam w Touranie dedykowaną. Poza ogarnięciem czujników po zapięciu przyczepy zmieniany jest jeszcze program ESP (przynajmniej tak instrukcja twierdzi). Nie doszedłem co prawda do końcowego porządku z tą wiązką (jak kupowałem auto to miało już tą wiązkę założoną, ale było to dokładane) i zasilanie 12V do przyczepy nie jest podzielone na stałe i po stacyjce, ale okazało się że w przyczepie też jest tylko jedna instalacja 12V i to mnie zniechęciło do dalszych prac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dyskusję. :)
Tak, w Polsce nie ma rozporządzenia w tym temacie - wiem, bo też sprawdziłem. Chodziło mi raczej o sytuację w innych krajach. Jedziemy gdzieś z przyczepą, a na miejscu śmigamy bez niej ale: z hakiem, czy też bez?
Cathay nie wiem, czy ktokolwiek płacił, dlatego pytam. Poza tym, do demontażu haka są 2 śruby, a koła minimum 4 i trzeba użyć windy. Więc zdecydowanie łatwiej zdemontować hak . :P
A tak na poważnie: z tego, co wiem w VW od modelu Touran oryginalne haki były Westfalii i miały możliwość demontażu. Myślę, że robili tak bo takie było prawo. 
Obecnie jestem akurat w De, to poobserwuję  czy jeździ ktoś z hakiem i zapytam znajomych, jak to tu jest. Jak czegoś się dowiem, to dam znać.

Raz jeszcze dziękuję za wszystkie komentarze.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.01.2020 o 05:23, Tomii napisał:

Poza ogarnięciem czujników po zapięciu przyczepy zmieniany jest jeszcze program ESP

Zajmuje się trochę instalacjami oryginalnych haków (głównie do Audi) i faktycznie.... podłączenie oryginalnego sterownika haka (nie wystarczy dedykowany) uruchamia dodatkowe funkcje w elektronice pojazdu: wyłączenie parktronica z tyłu, w samochodach z pneumatycznym zawieszeniem - korektę regulacji, w systemie ABS/ESP korektę działania pomagającą na pomocy w wyprowadzeniu z "wężykowania" zestawu - chyba przy prędkości powyżej 60 km/h... i to jest DUŻY argument przemawiającym za zastosowaniem oryginalnego (nawet używanego) zestawu.

W samochodach (grupy VAG) od 2005-06 roku, sterowniki haka komunikują się prawie wyłącznie po szynie transmisji CAN.

Większość dedykowanych instalacji pobiera natomiast sygnały (nie obciążając danego obwodu) o uruchomieniu danych świateł z instalacji elektrycznych idących do lamp.

Sterowniki dedykowane są przygotowane pod dany samochód (ich celem jest wyłącznie poprawne uruchamianie oświetlenia) ale to nie znaczy, że włączają w/w funkcje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zwolennikiem montażu oryginalnego haka nawet używki w samochodach z CAN.

oprócz wymienionych przez kolegę powyżej funkcji  w autach grupy VAG wyposażonych w fabryczny alarm przy poprawnie zamontowanym i zakodowanym haku po zamknięciu auta i zazbrojeniu alarmu w przypadku jak odepniemy przyczepę zostanie wyzwolony alarm w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.