Skocz do zawartości

Hak holowniczy do VW Touran


Wojtek N

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

po wypadku muszę wymienić hak holowniczy w moim Touranie, poza tym chcę przejść na instalację z gniazdem 13-pinowym.

Chciałem kupić nowy zestaw od firmy Auto Hak ( ten uszkodzony też był z tej firmy i sprawował się nieźle).

Sęk tkwi w tym, że nie jestem pewien, czy jest sens kupować z instalacją dedykowaną (zwiększa to koszt o około 260 zł). Plusem jest automatyczna dezaktywacja czujników cofania, jak przyczepa jest zapięta, no i pewnie łatwiejsza instalacja.

Kolejne pytanie: co z rodzajem haka – stały, czy odpinany (w tym przypadku 180zł w górę). Z tym że, np. w Niemczech w przypadku, gdy jedziemy z hakiem (bez przyczepy) i ktoś wjeżdża w zad, to może ubiegać się od nas odszkodowania za większe straty (które spowodował właśnie nie używany, a nie zdemontowany hak). Nie wiem jak jest w innych państwach w przypadku posiadania haka, który jest teoretycznie nie demontowany (praktycznie - jest demontowany: dwie śruby i hak jest w bagażniku).

Z góry dziękuję za wsparcie pomysłami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PL jest tak że jak masz hak demontowany bez użycia narzędzi to też nie może być zamontowany jeśli jest nie używany.
Niczego takiego nie ma. Z hakiem możesz jeździć ile wlezie i nikomu nic do tego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, jacekzoo napisał:

Podasz na to jakiś paragraf?

Paragrafu nie podam. Pytałem kiedyś policjanta w trakcie kontroli to powiedział że jesteśmy w UE i unijne przepisy nakładają taki obowiązek, chociaż też nie wiem do końca czy się z tym zgodzić bo przepisy powinny być wprowadzone w PL w drodze rozporządzeń, a z tego co się orientuję to takiego rozporządzenia nie ma.

Tak czy inaczej ja demontuję jak nie holuję przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paragrafu nie podam. Pytałem kiedyś policjanta w trakcie kontroli to powiedział że jesteśmy w UE i unijne przepisy nakładają taki obowiązek, chociaż też nie wiem do końca czy się z tym zgodzić bo przepisy powinny być wprowadzone w PL w drodze rozporządzeń, a z tego co się orientuję to takiego rozporządzenia nie ma.

Tak czy inaczej ja demontuję jak nie holuję przyczepy.

Ciekawe jakie to te unijne przepisy, bo o takich nie słyszałem. Oczywiście każdy kraj może mieć swoje uregulowania, które oczywiście dotyczyć będą pojazdów tam zarejestrowanych. Hak jako element stały pojazdu jest jego integralną częścią i zastosowanie mają w każdym przypadku przepisy krajowe. U nas są to przepisy z rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wojtek N napisał:

Kolejne pytanie: co z rodzajem haka – stały, czy odpinany (w tym przypadku 180zł w górę). Z tym że, np. w Niemczech w przypadku, gdy jedziemy z hakiem (bez przyczepy) i ktoś wjeżdża w zad, to może ubiegać się od nas odszkodowania za większe straty (które spowodował właśnie nie używany, a nie zdemontowany hak).

1. Jak kupujesz wypinany, to po to aby go wypinać. Czyż nie?

2. Który Polak płacił Niemcowi odszkodowanie?

3 godziny temu, Wojtek N napisał:

Nie wiem jak jest w innych państwach w przypadku posiadania haka, który jest teoretycznie nie demontowany (praktycznie - jest demontowany: dwie śruby i hak jest w bagażniku).

Praktycznie to możesz zdemontować silnik jadąc z górki, bo jest tylko na trochę śrub. I koła stojąc na parkingu, bo ich nie potrzeba. I jeszcze wycieraczki jak nie pada. 

Bądź chłopie poważny, dlaczego chcesz demontować kawałki samochodu bo.... ktoś Ci jakiś głupot naopowiadał. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mandrol zmienił(a) tytuł na Hak holowniczy do VW Touran

No tak ten kapturek to musi być czerwony .Ale jak wiadomo mamy kolor czerwony i czerwony 

Kolor czerwony pozwala na wyrażanie siebie

Więc kapturek powinien posiadać homologację potwierdzoną odpowiednim i widocznym  oznakowaniem :) 

Kupując kilka lat temu odpinany hak Westfalii otrzymałem jakże piękny kapturek z logiem firmy czyli markowy towar ale niestety w czarnym kolorze bez żadnego  TÜV !!!   masakra Panowie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2020 o 21:05, Przemysław napisał:

W PL jest tak że jak masz hak demontowany bez użycia narzędzi to też nie może być zamontowany jeśli jest nie używany.

Mój jest zamykany na kluczyk. Więc nie zdemontuję go bez "narzędzia". Mogę się z nim wozić :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2020 o 09:27, Maras napisał:

No tak ten kapturek to musi być czerwony .Ale jak wiadomo mamy kolor czerwony i czerwony 

Tutaj są już nawet stuninngowane kapturki przez fabrykę razem z homologacją na ten tuning

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.