Skocz do zawartości

przyczepa na vanie


kem00n

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do projektu o którym myślałem od dłuższego czasu, mianowicie chciałbym stworzyć przyczepę na bazie nadwozia samochodu dostawczego. Nie chodzi o stworzenie przyczepy na ramie samochodu dostawczego, wręcz odwrotnie. Chciałbym kupić ramę od przyczepy campingowej (z papierologią i najlepiej bezterminowym przeglądem technicznym) i osadzić na tejże ramię nadwozie np. ducato. Nie będzie to typowo campingowa zabudowa, raczej weekendowa na jakiś wypad za miasto jeśli ma to znaczenie. Przechodząc do pytania (a raczej pytań), czy jest jakiś przepis zabraniający tworzenia takiego cuda oraz z czym to ogólnie się je, przede wszystkim w kwestii finansowej, czy będę musiał ubiegać się o homologacje czegoś etc. Z góry dziękuję, po prostu jestem laikiem w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kontekstu wynika, że nie masz ani przyczepy, ani nadwozia dostawczaka. Masz za to wizję...

Zabudowa ma być z blaszaka czy z busa? Z kabiną czy bez? Chcesz "to coś" ciągnąć osobówką / kolejnym dostawczakiem? Nawet jeśli ma to być tylko wypad za miasto...

Jak dla mnie, to żeby zminimalizować koszty i papierologię, wystarczyłoby kupić kampera bez silnika i wozić go na lawecie - efekt wizualny taki sam.

. Spotykałem na trasie przyczepy zabudowane na ramie dostawczaka - były to fajne rozwiązania. Ale odwrotnie?

Czemu tak?

Edytowane przez piotrowin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, klonik058 napisał:

Dokładnie nie zmiescisz się DMC 750. Pomijam już brak możliwości rejestracji SAM-ów. Jedyną opcją to przewożenie busa na lawecie jako ładunek

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
 

nie chodzi mi o ramę od sama tylko o ramę od campera bez żadnej zabudowy, czysto teoretycznie jeśli zmieściłbym się w DMC to ma to jakąkolwiek rację bytu czy przepisy na to nie pozwalają?