Skocz do zawartości

Nowy holownik - Skoda Kodiaq TSI 190 [emoji6]


borek6

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

Skoda fajna, miałem kilka i polecam ale z cenami nowych nie jest tak różowo ...

tzn. podstawowe wersje są tanie ale jak się chce dorzucić to czy owo lub topową wersję L&K czy Sportline to już robi się cyfra , a że schodzą jak ciepłe bułeczki i to dilerzy nie są skorzy do przecen czy jakiś tam super rabatów.

nie mniej jednak cena nie zawsze jest najważniejsza, auto ma cieszyć właściciela, gratuluję zakupu i niech służy  :yes:

PS. widzę że większość jest przeciwnikiem wirtualnych zegarów , ja mam i bardzo sobie chwalę , u mnie cały czas włączone jest tło nawigacji , dla mnie super sprawa że jeżdżę głównie po mieście to widzę na bieżąco ruch i komunikaty drogowe co pozwala czasem ominąć korek za wczasu pomimo że nie mam włączonej nawigacji ( na wyświetlaczu dotykowym mam włączony pulpit telefonu co pozwala korzystać w pełni z telefonu bez konieczności wyciągania go z kieszeni czy torby)

 

super sprawa, jazda w dużym mieście z widocznym cały czas natężeniem ruchu jest bezcenna. Osobiście prawie cały czas śmigam z google maps na środkowej konsoli, szczególnie w obcym terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dołączam się do gratulacji!

Zastanawiam się tylko, jakie spalanie będzie z cepką, skoro bez jest 10,8...;-) Oczywiście można zrzucić na zimę i dotarcie, ale jednak autostradowa prędkość swoje zapewne wyciągnie... Czekam na sprawozdanie w tej mierze.

Prawda jest taka, że poza markami "premium" (niekoniecznie prawdziwe premium, ale też i tymi cenowo premium), ciężko ustrzelić optymalny holownik Pb turbo, 4x4 automat (nie CVT) z wystarczającą pojemnością/mocą/momentem do większej cepki. Sam szukałem auta z takimi kryteriami, ale dla mojej cepki 1100 DMC ostatecznie przyoszczędziłem i się zmieściłem z małym silnikiem (choć oczywiście ma to przełożenie na zużycie paliwa z cepką).

Ja rozważałem Seata Ateca z tym silnikiem, ale nie doczekałem się satysfakcjonujących mnie promocji...:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Zulos napisał:

Zastanawiam się tylko, jakie spalanie będzie z cepką, skoro bez jest 10,8...;-)

@Zulos moja cytryna na dotarciu paliła do 11-11,5. Przy spokojnej jeździe, jak się dotarł to spadło, przy normalnej :D jeździe pali mi 7,3-7,8. To oczywiście sadzomiot, ale te wyliczenia przez pierwsze 2-3kkm to nie są miarodajne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jacekzoo napisał:

@Zulos moja cytryna na dotarciu paliła do 11-11,5. Przy spokojnej jeździe, jak się dotarł to spadło, przy normalnej :D jeździe pali mi 7,3-7,8. To oczywiście sadzomiot, ale te wyliczenia przez pierwsze 2-3kkm to nie są miarodajne

Oczywiście racja - choć z tymi dotarciami teraz to różnie gadają...

Ale jestem ciekaw tego silnika jak sprawuje się w praniu w takim samochodzie, jak właśnie Kodiaq czy Ateca z cepką. 190 KM i 320 Nm to raczej wartości sugerujące bezproblemową jazdę z nawet całkiem dużą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Zulos napisał:

Oczywiście racja - choć z tymi dotarciami teraz to różnie gadają...

Ale jestem ciekaw tego silnika jak sprawuje się w praniu w takim samochodzie, jak właśnie Kodiaq czy Ateca z cepką. 190 KM i 320 Nm to raczej wartości sugerujące bezproblemową jazdę z nawet całkiem dużą...

Ja mam 150 kunia i 380nm i z budà 1600 i 2,5m szerokości nie ma żadnego problemu oprócz braku trakcji bo napęd na ośke. Ale to dalej sadzomiot, troche inne niutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

Skoda fajna, miałem kilka i polecam ale z cenami nowych nie jest tak różowo ...

Katalogowo zawsze skoda jest tańsza od VW podobnie wyposażona, choc fakt ze specyfikacje VW i Skody są tak stworzone że nie zawsze łatwo to sie da porównać (np. cos co ma kazda wersja Passata czy Tiguana, jest czesto opcją w kazdej wersji Skody), ale jak sie zrówna wyposażenie to Superb/Kodiaq wychodzi katalogowo 15-20tys PLN mniej niż taka sama konfiguracja silnikowo-skrzyniowa Passat/Tiguan All. Kwestia rabatów od cen katalogowych to osobny temat.

Godzinę temu, Zulos napisał:

Ja rozważałem Seata Ateca z tym silnikiem, ale nie doczekałem się satysfakcjonujących mnie promocji...:-)

W tej chwili na wyprzedaży rocznika spokojnie można ponad 20tys rabatu dostać i taka wersja Kodiaqa z 2.0 TSI 190KM z 4x4 DSG jak ma Borek wychodzi ok. 120tys w takiej podstawowej wersji Ambition, która nie wypasiona, ale wszystko co najważniejsze ma. Na to ciężko alternatywę na rynku znaleźć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, golob napisał:

W tej chwili na wyprzedaży rocznika spokojnie można ponad 20tys rabatu dostać i taka wersja Kodiaqa z 2.0 TSI 190KM z 4x4 DSG jak ma Borek wychodzi ok. 120tys w takiej podstawowej wersji Ambition, która nie wypasiona, ale wszystko co najważniejsze ma. Na to ciężko alternatywę na rynku znaleźć.

No właśnie sprawdziłem i rzeczywiście teraz można nawet dość sporo zarówno u Skody, jak i Seata zaoszczędzić...

Ale ja mam za sobą dopiero 15 ratę leasingu z 35...:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, golob napisał:

Katalogowo zawsze skoda jest tańsza od VW podobnie wyposażona, choc fakt ze specyfikacje VW i Skody są tak stworzone że nie zawsze łatwo to sie da porównać (np. cos co ma kazda wersja Passata czy Tiguana, jest czesto opcją w kazdej wersji Skody), ale jak sie zrówna wyposażenie to Superb/Kodiaq wychodzi katalogowo 15-20tys PLN mniej niż taka sama konfiguracja silnikowo-skrzyniowa Passat/Tiguan All. Kwestia rabatów od cen katalogowych to osobny temat.

W tej chwili na wyprzedaży rocznika spokojnie można ponad 20tys rabatu dostać i taka wersja Kodiaqa z 2.0 TSI 190KM z 4x4 DSG jak ma Borek wychodzi ok. 120tys w takiej podstawowej wersji Ambition, która nie wypasiona, ale wszystko co najważniejsze ma. Na to ciężko alternatywę na rynku znaleźć.

 

A jest to osiągalne w zakupie ? Czy tylko w folderze reklamowym jak to w Skodzie bywa.

Przy tych parametrach spokojnie w 14l benzyny się zamknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maarec napisał:

A jest to osiągalne w zakupie ? Czy tylko w folderze reklamowym jak to w Skodzie bywa.

Przy tych parametrach spokojnie w 14l benzyny się zamknie.

Dokładnie, tak jak @dudek_t mówi, czasy czekania po 9 miesięcy się skończyły, rynek nasycił się i się ustabilizowało w końcu, jeszcze 1,5 roku temu od ręki do kupienia były nieliczne sztuki egzemplarzy na całą Polskę u dealerów, teraz wystarczy otworzyć otomoto - pokazuje ponad 430szt nowych u dealerów od ręki, samych wersji RS 240KM pokazuje 17 sztuk.

Moim zdaniem spali mniej niż 14L, obstawiam średnią taką wyjazdową 12L z przyczepą jak ma @borek6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, golob napisał:

Dokładnie, tak jak @dudek_t mówi, czasy czekania po 9 miesięcy się skończyły, rynek nasycił się i się ustabilizowało w końcu, jeszcze 1,5 roku temu od ręki do kupienia były nieliczne sztuki egzemplarzy na całą Polskę u dealerów, teraz wystarczy otworzyć otomoto - pokazuje ponad 430szt nowych u dealerów od ręki, samych wersji RS 240KM pokazuje 17 sztuk.

Moim zdaniem spali mniej niż 14L, obstawiam średnią taką wyjazdową 12L z przyczepą jak ma @borek6

 

no to się pozmieniało .

jak ja kupowałem  na początku 2018 r to dilerzy Skody śmiali się na pytanie o rabaty, na placu też nie było z czego wybierać  w efekcie czego zamiast Skody nabyłem VW

w lepszej cenie i z lepszym wyposażeniem :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie na ta chwilę mam ponad 10 ale jest to jazda typowo miejska wiec krótkie odcinki. Tyle samo palił nam w mieście Qashqai 1.2 turbo, wiec nie mogę narzekać bo różnica w jedzie i dynamice obu jest nieporównywalna, a nie kupowałem tego auta po to żeby mniej palił

Jeśli Skoda z przyczepa weźmie mi 13 max 14 to będę zadowolony, obkupione to będzie mam nadzieje nie porównywalnie większa frajda jazdy z przyczepa niż Mazdą, nie mogę się doczekać aż podepnę przyczepę.

Co do jazdy - auto ma spore gabaryty i to czuć podczas manewrowania ale tez podczas jazdy, to oczywiście na plus bo lubimy duże auta. Co fajne to jeden obrót kierownicy i mamy skręcone na max koła. Trakcja na mokrym - super, ciężko zerwać przyczepność. Personalizacja i dostosowanie się fotela, lusterek, radia i klimy do kierowcy z przypisanym kluczykiem - super... w zasadzie póki co same plusy, nie mam się do czego przyczepić.
Autem głównie jeździ Żona - mówi że jeździ się fantastycznie !


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem jeszcze Forda Galaxy to z przyczepą w trasie wychodziła mi średnia 12 l/100 km ropuchy. Więc jak w mocniejszym silniku i w benzynie zmieszczę się w 13 - 14 l/100 km to płakać nie będę. Jazda powinna być o niebo lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.