Skocz do zawartości

trumatic-e 1800


tomgier

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam w swoim fordzie kamperze zamontowane ogrzewanie gazowe trumatic 1800. Ale niestety nie dziala. Gaz w butli jest, iskrownik działa , ale po paru sekundach zapala sie czerwona dioda i wyłącza się. Może ktos z Was miał podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam w swoim fordzie kamperze zamontowane ogrzewanie gazowe trumatic 1800. Ale niestety nie dziala. Gaz w butli jest, iskrownik działa , ale po paru sekundach zapala sie czerwona dioda i wyłącza się. Może ktos z Was miał podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się przyda:

opis części

Trumatic E 1800

Pos Part Number Description

01 39080-05000 Case complete, only complete available

02 39010-16400 PT-Screw KA50 x 14

03 39080-10400 Inner tube semishell

04 30010-19800 Starlock washer

04x 39080-43200 Seal strap, 3,2 x 5 x 310 mm (not illustrated)

04x 39080-26100 Round cord seal, Ø 2 x 950 (not illustrated)

05 39080-12600 Seal plate

06 39080-14800 Air intake grill

07 39080-17300 Cable clamp, UK 11 536

08 39050-19000 Ignitor 12 V

09 39010-22600 PT screw S 40 x 10

10 39080-05400 Solenoid valve E 18, 30 mbar

10 39080-05300 Solenoid valve E 18, 50 mbar

11 39080-05100 Solenoid coils, low and high

12 39080-13200 Bush

13 10030-20000 O-ring 8 x 1.5 mm

14 39080-32300 Cable harness E 18, 24 V

14 39080-32200 Cable harness E 18, 12 V

15 39080-12400 Heat conducting plate

16 39080-03500 Thermostat plate complete

17 39010-15700 Fuse 184°C

18 39080-18600 Temperature sensor

19 39010-51900 Transistor BD 680

20 39080-19700 Voltage regulator 7812, only for 24 V

21 39080-00200 Air box

22 39080-10200 Air box cover

23 39080-10100 Motor flange

24 39080-17100 D.C. Motor 24 V

24 39080-17000 D.C. Motor 12 V

25 39010-48900 Insulation sheet, Comerix

26 39010-17400 Corbon brushes red/black

27 39080-00800 Combustion air wheel

28 39080-18700 Fan wheel

29 39080-12900 Shaft coupling

30 40010-11400 Vibration absorber

31 39080-16000 Spacer bush

32 10010-83200 Screw M 3.5 x 12

33 39080-17500 Dome bearing

34 39080-17400 Bearing spring

35 39080-12000 Burner pot gasket

36 39080-00400 Burner pot

37 10010-80700 Screw M 3 x 10

38 39080-03600 Flame rectification electrode, complette with insulation tube (ca. 5 cm)

39 39080-03700 Spark electrode, complette with insulation tube (ca. 20 cm) 1 off

40 39080-18100 Flexible tube, Ø 12.5 mm

41 39080-14000 Injector 24 V, Ø 7.5 mm

41 39080-13900 Injector 12 V, Ø 7.7 mm

42 39080-00300 Flame tube

43 39080-10300 Heat exchanger

44 10030-23400 O-ring 16 x 2.5

45 39080-11900 Heat exchanger gasket

46 39080-10500 Sealing ring

47 10010-50100 Screw M 4 x 12, VA

48 39050-47100 Electronic 24 V, Exchange price, when returning the defective electronic to the factory

48 39050-47000 Electronic 12 V, Exchange price, when returning the defective electronic to the factory

49 39020-02500 Electronic housing complete

50 39050-53900 Fuse 3.15 AT

51 39010-10900 Fuse 1.25 AF

52 39080-24600 PT-screw KB 30 x 12

53 39010-73900 Control panel surface type 10 m

54 10010-79200 Screw B 2.9 x 38

55 39010-84000 Control knob complete

56 39050-35000 Control panel (flush fit), without cable

57 39050-35500 Control knob

58 39010-86700 Mounting frame

59 10010-78900 Screw B 2.9 x 25

60 39050-36800 Control panel cable 10 m

60 39050-36700 Control panel cable 4 m

61 39080-12500 Bush

62 39080-17600 Dowel pin, 3 x 20

63 39080-16200 Insulation sheet

 

Znalazłem jeszcze

post-69107-imported-72abd7f2-8348-47be-bd8a-dcc91b92a20d_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego twoje objawy pasują do częstej usterki Trumatica polegającej na zastaniu się elektrozaworu otwierającego gaz, część 10 i 11 z rysunku powyżej. Jest to zawór posiadający dwie cewki, jedna otwiera pobór gazu dla 1/2 mocy, druga dla całej mocy. Wymontuj cały zespół, podaj na cewki 12V (każdą z osobna) powinieneś słyszeć tykanie podobne do pracy przekaźnika i powinien otwierać się przelot ( można sprawdzić ustami). Niestety zawór jest nierozbieralny i drogi, jeśli sobie dobrze przypominam ok. 350 zł. Miałem tak samo, pomogło wypłukanie rozpuszczalnikiem Nitro, i przedmuchanie sprężarką. Zasada działania tego zaworu jest taka sama jak zaworów w samochodowych instalacjach gazowych. samochodowe są rozbieralne, więc można rozbroić jakiś stary zawór, aby wiedzieć jak postąpić z Trumą. Powodzenia. Napisz jesze czy wogle startuje u Ciebie wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Robiłem dokladnie to co opisujesz i elektrozawor " cykał " i " puszczał ". Jak dobrze rozumuje, to w momencie uruchomienia i dzialania iskrownika, powinienem poczuć , że elekrtozawór zaczyna działąć ( tak jak wymontowany ) ? Czy pamietasz jak było u Ciebie .Wentylator chodzi , ale tak jak opisalem wcześniej jak zapali sie czerewona kontrolka to gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwona lampka się zapala jeśli jest brak gazu, myślę, że jest tam czujnik płomienia. U mnie jeśli zapomnę odkręcić butlę z gazem, ogrzewanie startuje, słychać iskrownik i po chwili swieci się czerwona lampka. Może gaz nie dochodzi do pieca, już za zaworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik przy wylocie jest czujnikiem temperatury, odpowiada za tzw. dobieg, czyli schłodzenie urządzenia przy wyłączaniu. Ja go celowo uszkodziłem ponieważ gdy termostat wyłączał urządzenie, to jeszcze chwilę pracował wentylator i tłoczył do wnętrza zimne powietrze. Bez tego czujnika też działa. Procedura powinna być następująca: po włączeniu zaczyna chodzić wentylator, po chwili iskrownik i pyknie wspomniany wcześniej elektrozawór, słychać moment odpalenia i milknie iskrownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik przy wylocie jest czujnikiem temperatury, odpowiada za tzw. dobieg, czyli schłodzenie urządzenia przy wyłączaniu.

 

Myślę, że nie chodzi tu o schłodzenie urządzenia, tylko o przewietrzenie komory spalania. Chodzi o usunięcie ewentualnych resztek niespalonego gazu w celu zabezpieczenia przed wybuchem. System stosowany również w kotłach z palnikami wentylatorowymi.

Ja mam tylko jedno pytanie, które ciśnie mi się na usta od początku tej dyskusji: czy gaz w butli to czysty propan? Bo może być tak, że w obecnych temperaturach powietrza propan z mieszanki propan-butan już odparował i w butli pozostał głownie butan, który z resztkami propanu nie daje odparowania i stałego ciśnienia zasilania. To tylko taka sugestia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.