Skocz do zawartości

Opony zimowe w holowniku


Przemysław

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jak już oceniamy to ja nie polecam hankook winter icept 2

Dot mam koniec 2015r opony po 4 zimach smietnik

Guma bardzo spękana wręcz mam wrażenie jakby klocki bieżnika miały zaraz odpaść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, vrs napisał:

Trzeba było brać na zimę Continentala, byłby Pan zadowolony :]

Te chińczyki pewnie dobre dopóki deszcz nie pada...

Chinczyki mają ok 30.000km najechane, zwiedziły ze mną Bieszczady na mrozie, w ulewie i z ogonem.. duży pozytyw.

Z tanimi oponami trzeba uważać. Ostatnio u wulkanizatora spotkałem gościa superbem na wymianie i opony po roku były do kosza - drgania kół, głośno i bicie kierownicy.

faktycznie w tym rozmiarze jest też continental (produkcja Rumunia) - w przyczepie bardzo dobrze się sprawowały. Kolejne 200zł na sztuce w górę, a te Vredesteiny  Wintrac Xtreme S - też tanie nie były, do tego dużo dobrych opinii (produkcja 2019, Holandia)

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, jacek00 napisał:

Miałem Vredesteiny Quatrac 5 i złego słowa na nie nie mogę powiedzieć. Może to kwestia rozmiaru. Rozmiar rozmiarowi nierówny

Ja mam w dwóch autach (na jednym 15", na drugim 17") i potwierdzam, nic złego się nie dzieje, na mokrym trzymają się bardzo dobrze.

Dzisiaj nawet robiłem test apropo tego tematu na mokrym rondzie, kładłem je tak że latem bym się zastanawiał na letnich i powiem tak - robią robotę. :)

Tylko maarec pisał raczej o zimowych Vredesteinach - być może coś się popsuło w nich.

Edytowane przez Przemysław (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Przemysław napisał:

Ja mam w dwóch autach (na jednym 15", na drugim 17") i potwierdzam, nic złego się nie dzieje, na mokrym trzymają się bardzo dobrze.

Dzisiaj nawet robiłem test apropo tego tematu na mokrym rondzie, kładłem je tak że latem bym się zastanawiał na letnich i powiem tak - robią robotę. :)

Tylko maarec pisał raczej o zimowych Vredesteinach - być może coś się popsuło w nich.

Tak, ja mam zimówki, inny model. Mogę na mokrym dać gaz w podłogę (jakieś 380KM) wyłączyć kontrolę trakcji i jedzie jak po szynach. Jednak przy hamowaniu czasem poniżej 30kmh wpada w poślizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maarec, Nokian WR SUV3 trzeci sezon ujeżdżam w L200 i cały czas pełne zadowolenie. Dlatego do Disco kupiłem te same i jak na razie te same pozytywne odczucia. Niestety tym razem nie sprawdzę ich w Niedzicy:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 24.12.2019 o 03:09, Mandrol napisał:

Nokian WR SUV3

Też mam o nich dobrą opinię. Któż jak nie Finowie, w których więcej jest dni zimowych niż letnich, zwłaszcza na północy tego kraju, zna się lepiej na przetrwaniu w warunkach zimowych jak nie oni. Zarówno bieżnik jak i mieszanka dostosowane do niskich temperatur. Wprawdzie trochę się cenią, ale nie bez przyczyny.

Wiele osób ma wątpliwości - skoro zimy są łagodne, w zasadzie bez śniegu, to po co pakować się w opony zimowe? Otóż, to blędny pogląd, bo tutaj jest walka o przyczepność. W temperaturach w okolicach zera czy kilku kresek ponizej - a przecież tak to zwykle wygląda podczas warunków zimowych w Polsce, znaczenie mają nawet centymetry czasami dodatkowej przyczepności. Na http://dieselteam.pl/pytania-i-odpowiedzi-z-dziedziny-motoryzacji/dlaczego-zmiana-opon-jest-konieczna/  myślę, że całkiem dobrze zostało to wyjaśnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2020 o 07:30, inforek napisał:

Też mam o nich dobrą opinię. Któż jak nie Finowie, w których więcej jest dni zimowych niż letnich, zwłaszcza na północy tego kraju, zna się lepiej na przetrwaniu w warunkach zimowych jak nie oni. Zarówno bieżnik jak i mieszanka dostosowane do niskich temperatur. Wprawdzie trochę się cenią, ale nie bez przyczyny.

Wiele osób ma wątpliwości - skoro zimy są łagodne, w zasadzie bez śniegu, to po co pakować się w opony zimowe? Otóż, to blędny pogląd, bo tutaj jest walka o przyczepność. W temperaturach w okolicach zera czy kilku kresek ponizej - a przecież tak to zwykle wygląda podczas warunków zimowych w Polsce, znaczenie mają nawet centymetry czasami dodatkowej przyczepności. Na http://dieselteam.pl/pytania-i-odpowiedzi-z-dziedziny-motoryzacji/dlaczego-zmiana-opon-jest-konieczna/  myślę, że całkiem dobrze zostało to wyjaśnione.

tyle że zacytowany powyżej artykuł jest trochę nie aktualny bo w ostatnim czasie na rynku pojawia się coraz więcej opon wielosezonowych które dorównują parametrami w zimie oponom zimowym ;)

Osobiście zrezygnowałem w większości aut z dwóch kompletów opon na rzecz całorocznych , a w naszych warunkach klimatycznych w autach typowo miejskich nie widzę już żadnego sensu stosowania dwóch kompletów zamiast jednych markowych wielosezonowych.

Inna sytuacja ma miejsce jeśli ktoś mieszka w terenach górzystych, wówczas stosowanie zimówek ma w dalszym ciągu uzasadnienie.

Co do zimowych opon marki Nokian to również mam jak najlepsze zdanie sam używam WR D3 i WR D4 i mogę polecić z czystym sumieniem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Może nie piszę dokładnie w tym miejscu ale zaryzykuję. Czy ktoś z Was posiada albo używał albo ma wyrobioną opinię na temat łańcuchów śnieżnych Pewag Servomatic , może w odniesieniu do Konig Easy-Fit?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pewnie zaraz Ci napiszą żebyś sobie całoroczne kupił ;)

Myślałem że ja mam te LM001 ale okazało się że mam LM005

Wydaje mi się że na obu wspomnianych przez Ciebie oponach jeździłem. 

Mam raczej dobre wspomnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Benior napisał:

Continental WinterContact TS 870 P

Mam i jestem bardzo zadowolony, ale...

4 minuty temu, vrs napisał:

Pewnie zaraz Ci napiszą żebyś sobie całoroczne kupił

A jak :-] Mam w drugim ContiAllSeason i wielkiej różnicy zimą nie odczuwam. Już postanowiłem, że do każdego kolejnego tylko całoroczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Benior napisał:

Co powiecie na temat Bridgestone blizzak LM001 ? 

Mam do wyboru jeszcze Continental WinterContact TS 870 P 

Skłaniam się do tańszych Bridgestone

Nie! Jesli Bridgestone to LM005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.