Skocz do zawartości

stan 2 letnich opon


JonathanLafey

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie GT Radial, po 3 sezonach wyglądają całkiem przyzwoicie. Bieżnika też sporo. Widać, że problemy głównie mają osoby z przyczepami o dużym DMC. I jak widać po lekturze forum jak jest problem to jest bez względu na markę opony. Czy to GT Radial, czy Hankook, czy Firestone. Może to nie kwestia opon?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając jeszcze do mojego wpisu i wątku

Tak jak pisałem wrzuciłem to tylko informacyjnie żeby zwrócić większą uwagę na opony, szczególnie przy dużych DMC, Nie szukałem przyczyny bo po zastanowieniu stwierdziłem, że jest to możliwe. Moja przyczepa jest jedyną u Fendta jednoosiówką o szerokości 2,5m, wszystkie większe modele mają już 2 osie. Dużo używam movera, szczególnie wokół domu na bardzo chropowatej kostce itd...@Cichy56 pompka pokazuje mi dobre ciśnienie, podobne jak na stacjach benzynowych czy u wulkanizatora myślę, że niemożliwe jest aby w tych wszystkich miejscach sprzęt trzeba wymieniać. @Cathay nikt mi opon nie podmienił :-))), jeżeli jak wynika z opisu Twojego profilu masz kampera to możesz mieć inną ocenę szybkości zużycia opon. @maarec i @jacek00 na chłodno ocenili podobnie jak ja. Moja przyczepa jest na granicy DMC, od której stosuje się już podwójną oś, wg mnie to trochę za duża waga, te 1700 kg na 2 oponki, no może 1600 bo 100 idzie na hak, przyczepa często skręca niemal w miejscu i jest jednak dużo większe tarcie niż w samochodzie. Poza tym przyznaję, że jak ustawiam prawidłowe ciśnienie wg tabliczki w przyczepie to faktycznie na oko wygląda jakby było za mało powietrza, stąd tak starte boki (ale równo) Pozdrawiam. p.s. no dobra jest jeszcze szansa, że trafiłem na buble albo mrówki mi z ogrodu podżerają te opony ale o tym się przekonam po kolejnych 20 tys ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

56 minut temu, JonathanLafey napisał:

a i jeszcze dane opony:

195/70R 15C, 104/102R  - nie chce być inaczej ?

Wygląda na to ,że Twoje opony  z tym indeksem nośności "pracowały na maxa" czyli na ich maksymalnym dopuszczonym obciążeniu bez jakiegokolwiek zapasu. 

Pierwsze oznaczenie 104 - dla opon bliźniaczych wynosi 900 kg a jak jest jedna opona to 102 czyli 850 kg.

850 x 2 = 1700 kg .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maras napisał:

 

Wygląda na to ,że Twoje opony  z tym indeksem nośności "pracowały na maxa" czyli na ich maksymalnym dopuszczonym obciążeniu bez jakiegokolwiek zapasu. 

Pierwsze oznaczenie 104 - dla opon bliźniaczych wynosi 900 kg a jak jest jedna opona to 102 czyli 850 kg.

850 x 2 = 1700 kg .  

no właśnie o to chodzi, o to chodzi panie... chociaż jak ważyłem przyczepę przed wyjazdem to nigdy nie było więcej niż 800 kg/oponę, zawsze coś między 750-800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro  było tak jak piszesz to producent wyprodukował beznadziejną gumę zawyżając jej parametry. Bo skoro napisał ,że udźwignie te 850 kg to powinna IMO udźwignąć nieco ponad deklarowaną wartość. A u Ciebie było nieco mniej , nawet  mogło być 100 kg mniej !! a opona i tak klękła w bardzo szybkim czasie.

A szukałeś opon do Twojej budy o większej nośności ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maras napisał:

Skoro  było tak jak piszesz to producent wyprodukował beznadziejną gumę zawyżając jej parametry. Bo skoro napisał ,że udźwignie te 850 kg to powinna IMO udźwignąć nieco ponad deklarowaną wartość. A u Ciebie było nieco mniej , nawet  mogło być 100 kg mniej !! a opona i tak klękła w bardzo szybkim czasie.

A szukałeś opon do Twojej budy o większej nośności ?

 

Z tym jest właśnie największy problem. Nośność przeważnie jest już max w danym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maras napisał:

Pierwsze oznaczenie 104 - dla opon bliźniaczych wynosi 900 kg a jak jest jedna opona to 102 czyli 850 kg.

850 x 2 = 1700 kg .  

A nie jest przypadkiem odwrotnie (104 dla opon pojedynczych na osi, a 102 w przypadku zastosowania opon bliźniaczych) co i tak nie daje zbyt dużego zapasu jeśli chodzi o obciążenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 24.12.2019 o 10:54, cosik3 napisał:

A nie jest przypadkiem odwrotnie (104 dla opon pojedynczych na osi, a 102 w przypadku zastosowania opon bliźniaczych) co i tak nie daje zbyt dużego zapasu jeśli chodzi o obciążenie

Tak właśnie jest - 104 dla koła pojedynczego a 102 dla koła w układzie bliźniaczym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.