Skocz do zawartości

Affinity - nowa marka "blaszaków"


Slawka

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

w lecie wiem, że będzie brakować mi auta jak rozłożę się z gratami na kempingu, do tej pory zawsze korzystaliśmy z auta robiąc wycieczki czasem w miejsca gdzie nawet blaszakiem byłoby ciężko dojechać. Największy  +  jazdy z budą to dla mnie jest ta możliwość dyspozycji autem, dojazdu na zakupy, parkowania na parkingach w centrum czy nawet szybkiego wyskoczenia po butlę z gazem jak się skończy nad ranem  :)

Wiesz Kuba - jest na to rada. Ja już to rozkminiłem i dlatego też m.in. moim targetem jest Sky Ti 650 MF, bo jego masa w stanie do jazdy (z kierowcą 75 kg) to 2.870, a ładowność 630 kg (jeszcze lepszy jest L!IVE TI - 690 kg).

A rozwiązanie jest takie: zakładasz hak. platformę na skuter i 2 elektryczne skutery. Wszystko waży swoje oczywiście, a mianowicie 200+ kg. Same skutery - najlżejsze 2 osobowe z baterią o rozsądnym zasięgu jakie udało mi się znaleźć ważą 70 kg + waga platformy i haka.

Rodziny takie jak nasze - 2+2 i o niedużej osobowadze;-) - ważą w sumie 200- kg (póki co)...

A więc przy ładnowności 630 kg zostaje już zalewie 200 kilo z hakiem. Wyposażenie dodatkowe spokojnie zje z tego stówkę, więc zostaje tylko 100 kg na klamoty - i tak bardzo mało, ale do ogarnięcia, bez jakiś wielkich zapasów.

Przy ładnowności jak w tym Affinity (450 kg) - nie ma szans...

Jeszcze lepszy - pozostając przy moim zboczeniu do Knausa - jest pod tym względem bliźniaczy Weinsberg CaraLoft 650 MF, bo on ma  ładowności aż 800 kg, ale ta różnica jakości.

No i rozwiązanie z elektrycznymi skuterami już umniejsza nieco autonomiczności - jednak musisz mieć jakiś prąd pod ręką.

Sorry za trochę OT, ale w sumie chodzi o całkiem spore MW Affinity i jednak małą ładnowność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie widzę tutaj malkontenctwa. Ciężko ocenić produkt, który się nie użytkowało - a co powiedzieć, jak w ogóle nie widziało na żywo. Mnie zastanawiała tylko cena camper Vanów, pół integrę można wyrwać w podobnych pieniądzach. 

Mimo to chętnie wypróbowałbym takie cv globe czy affinity - wydają się być fajną opcją na szybkie weekendowe wypady, a większa przyczepa kempingowa na długie i dalekie wyjazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, Zulos said:

Przy ładnowności jak w tym Affinity (450 kg)

Za Affinity można ciągnąć następne 3 tony ;) Chyba, bo tak jest w Globach. Tylko prawko trzeba zmienić ;)

5 minutes ago, PLopaPL said:

Ciężko ocenić produkt, który się nie użytkowało - a co powiedzieć, jak w ogóle nie widziało na żywo.

Niemcy zachwycają się układem podłogi w tym blaszaku. Być może jest tak, że na jeżdżących "nieblaszakami" nie robi to wrażenia, bo oni to mają. Mnie projekt faktycznie urzekł z uwagi na przestrzeń wewnątrz. Ale ja od zawsze tylko "blaszka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Slawka napisał:

Za Affinity można ciągnąć następne 3 tony ;) Chyba, bo tak jest w Globach. Tylko prawko trzeba zmienić ;)

Najlepiej przyczepę kempingową - rodzice mają swój pojazd, młodsze pokolenie do przyczepy na noc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwolę sobie się nie zgodzić ;)

Ciąganie czegokolwiek za kamperem to zaprzeczenie idei kamperowania,  tracimy największą zaletę kampera czyli mobilność.

Jednocześnie tracimy największą zaletę jazdy z przyczepą  auto osobowe do dyspozycji na miejscu ,

Czyli po przyjeździe na kemping mamy przyczepę i kampera którym w dalszym ciągu  nie wjedziemy w miejsca dostępne tylko dla osobówek.

Ponadto jaki jest komfort jazdy kamperem każdy wie więc holując kamperem tracimy kolejną zaletę - komfort jazdy autem osobowym z jego wyciszeniem, wielostrefowym klimatronikiem , dobrym audio, światłami LED, wygodnymi fotelami dla wszystkich pasażerów i innymi udogodnienieniami nie dostępnymi w 95% kamperów.

Jak dla mnie holowanie przyczepy kempingowej kamperem to same wady .

 jak już to bym poszedł w drugą stronę, duży wygodny kamper  i laweta z małym mocnym kabrioletem z tylnym napędem :-]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, Suzu4x4 said:

Ciąganie czegokolwiek za kamperem to zaprzeczenie idei kamperowania,

Zgadzam się! Jeździmy tylko kamperem,  ale ja czasem chętnie wsadziłabym swoje potomstwo do przyczepy ;)

24 minutes ago, Suzu4x4 said:

z małym mocnym kabrioletem z tylnym napędem

Mój mąż zaczyna już przebąkiwać o takim układzie ;) Mnie jeszcze nie kręci, choć kabriolety są zaraz po kamperach. Tylko ja to bym się nie mogła zdecydować czy sportowy wypas czy klasyka ?

52915647_400037740772430_2688178365088661504_n.jpg

20190424_191930-01.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatywą są małe składaki elektryczne. Cena i waga w stosunku do skutera elektrycznego znacznie korzystniejsza. Zasięg 40km powinien pozwolić pozwiedzać. Auta oczywiście nie zastąpi.

Słuchajcie - te campervany dalej są w papierach specjalne kempingowe j dalej mogą jechać do 80kmh na legalu?

Kamper z przyczepą np na Węgrzech czy w Chorwacji płaci znacznie więcej za przejazd niż zestaw z osobówką ( odpowiednio 2 winiety droższe lub 3 kategoria na bramkach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

13 godzin temu, Slawka napisał:
te campervany dalej są w papierach specjalne kempingowe j dalej mogą jechać do 80kmh na legalu? U nas tak. W Hiszpanii odwrotnie  Dostawczak 80 km/h a jak kamper to 120 km/h Zwrócili ma kasę za mandat - 100 EUR!

 

 

Kamper, nawet jeśli w papierach będzie mieć wpisane specjalny kempingowy to nie przestaje być samochodem osobowym. Zgodnie z definicją zawartą w PoRD kamper do 3.5t jest jak najbardziej samochodem osobowym. Tak samo jak taksówka czy pojazd zabytkowy, które mimo że są odrębnie zdefiniowanymi pojazdami w PoRd to nie przestają być jednoczesnie samochodami osobowymi.

 

Czyli samochodem osobowym może być pojazd specjalny, pojazd uprzywilejowany, pojazd używany do celów specjalnych, pojazd zabytkowy. I te wszystkie pojazdy będąc jednocześnie samochodami osobowymi mogą poruszać się z prędkościami opisanymi w art. 20 PoRD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacek00 Na szczęście to napisałeś. Ale i tak za miesiąc, dwa znowu będzie gadanie o tych 80 km/h.

 

A po co chcecie targać przyczepę dla dzieci? Spania w namiocie zakazano? 

A po co targać auto na lawecie? Od tego są wypożyczalnie aby nie musieć mieć własnego cabrio czy terenówki na wakacjach. Taniej, wygodniej, za każdym razem inna sztuka. Super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie, ciekawie to wygląda, skoro te samochody nigdy osobowe nie były - budowane  na bazie dostawczaka, który miałby wpis ciężarowy.

Jeżeli tak to funkcjonuje w Europie to dobrze. Pewnie mało kto śmiga powyżej 110 kmh na stałe ( spalanie i hałas ) ale dobre i tyle bez mandatu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zulos napisał:

ale elektryki na platformie (czy skutery czy rowery) to już konkret...

Romet ma fajny sprzęt pony mini 125 :). 82kg masy, 8 koni mocy, mieści się do bagażnika osobówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maarec napisał:
Dzięki za wyjaśnienie, ciekawie to wygląda, skoro te samochody nigdy osobowe nie były - budowane  na bazie dostawczaka, który miał by wpis ciężarowy. Jeżeli tak to funkcjonuje w Europie to dobrze. Pewnie mało kto śmiga powyżej 110 kmh na stałe ( spalanie i hałas ) ale dobre i tyle bez mandatu

 

Niekoniecznie były budowane na bazie dostawczaka bo mogą być budowane na bazie i wersji osobowej. Zresztą nie ma to znaczenia. Dostawczak ciężarowy do 3.5t też może poruszać się z prędkościami jak osobowy . Tak czy inaczej w przypadku kampera liczy się efekt końcowy - na bazie blaszaka czy tam jakiejś platformy powstaje samochód osobowy i o przeznaczeniu osobowym. Nie ma powodu aby traktować go inaczej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.