Skocz do zawartości

Affinity - nowa marka "blaszaków"


Slawka

Rekomendowane odpowiedzi

Nowa norma nakłada nie tyle reżim konstrukcji danego silnika, tylko nową metodę pomiaru emisji, która jest bardziej zbliżona do realiów użytkowania. Ten sam silnik może więc spełnić normę w jednym modelu auta, a w innym już nie (bo inne masy, opory powietrza itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

6 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

Nowa norma nakłada nie tyle reżim konstrukcji danego silnika, tylko nową metodę pomiaru emisji, która jest bardziej zbliżona do realiów użytkowania. Ten sam silnik może więc spełnić normę w jednym modelu auta, a w innym już nie (bo inne masy, opory powietrza itp.)

No to zmienia postać rzeczy. Sprawdziłem i silnik 2.0 jest oferowany tylko w wersjach cywilnych. Największy model to np Citroen Spacetourer (czy tam inne bliźniaki) i w Jumpym. Pozostałe auta użytkowe jak Jumper rama czy platforma (czyli to co służy za bazę do kampera) występują tylko z silnikami 2.2. Czyli po prostu producenci nie oferują ich w ogóle z silnikami 2.0 i tyle. Z jakiego powodu? Może takiego o jakim piszesz. 

Wygląda więc na to, że jak ktoś chce kupić kampera to trzeba się spieszyć. Kampery z 2019 roku z silnikiem 2.0 to ostatnie sztuki. Potem będzie już tylko drożej i to znacznie. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał:


Wygląda więc na to, że jak ktoś chce kupić kampera to trzeba się spieszyć. Kampery z 2019 roku z silnikiem 2.0 to ostatnie sztuki. Potem będzie już tylko drożej i to znacznie. 

dokładnie tak jest, pisałem już o tym ze dwa miesiące temu ;)

jest jeszcze całkiem spory wybór kamperów na fordzie który póki co w dalszym ciągu jest dostępny z silnikiem 2.0

Sytuacja ma się gorzej w przypadku blaszaków. Tu z racji konstrukcji ścian a za tym szerokości wewnątrz auta przeważająca większość  budowana jest na "trojaczkach"

sądzę że większość  producentów nie będzie się oglądać na rynek PL i dalej tak pozostanie, po prostu u nas będzie dużo drożej niż np. w DE

Chyba że p. Jacek zrobi ukłon w naszą stronę i zbuduje coś na Fordzie jako budżetową wersję na nasz rynek :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamper fajny, po otwarciu drzwi można powiedzieć piękny. Widać nawet na filmikach, że nie oszczędzano na materiałach, pomysłach, mechanizmach itd.

Osobiście wcale tego piętrusa dla dzieciaków nie widzę, gdzie tam jakaś siatka, barierka, cokolwiek ? mój młody (10lat) spadłby przed zaśnięciem, a w nocy to z 10 razy - taki zdolny.

Mechanizm podnoszenia łóżka - super, pewnie podnosi cenę o dobre 10.000zł i wagę o kilkadziesiąt kg.

no i ta łazienka - pal sześć, że wąska. Taki kampervan ma być niezależny, czyli prysznic będzie często używany.... i znowu suchą stopą do wc nie wejdziesz, znowu to co zawsze - wycieranie do sucha po prysznicu.

Nic, niech kombinują, projektują i wymyślają,  może zdążą zanim podejmę decyzję :)

 

Suzu, Ty masz 100% racji, kamper i przyczepa pod domem. Przyczepa na dłuższy wyjazd czy tez dwa w roku, a kamper na zimę i weekendy. Owszem z przyczepą da się zimą, jednak już każdy postój, zakładanie kurtek itd. A w kamperze dzieciaki mogą w podkoszulkach latać do WC i w sumie w zimowej trasie nie wysiadać :).

niech no jeszcze zrobią ludzką cenę aut elektrycznych do miasta ( z dużą dotacją i realnymi zasięgami pod 500km) i mogę powoli myśleć o takim vanie. Niech no go tylko ktoś teraz kupi i tanio sprzeda mi za 5 lat :)

szerokości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, maarec napisał:

i kampervan ma być niezależny, czyli prysznic będzie często używany.... i znowu suchą stopą do wc nie wejdziesz, znowu to co zawsze - wycieranie do sucha po prysznicu.

 

 

 

 

 

Wc jest w tym blaszaku zupelnie ok. 

Zawsze wchodze sucha stopa bo zawsze wycieramy. To chyba normalne ze dba sie o czystosc i porzadek. W domu tez po kapieli zostawiasz syf? Koszmar?

Ludze ale stwarzacie sobie problemy zyciowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

czyli jak wejdą to  cena na PL  będzie 300/326 kpln  + 18,6 % ?

bo producent przecież nie zejdzie prawie 20% z ceny :rolleyes:

 

Płaci ten ostatni - klient

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, maarec said:

gdzie tam jakaś siatka, barierka, cokolwiek ?

Montowana jest na życzenie.

Mechanizm jest w cenie. Zresztą niewiele opcji można domówić. Tak pisze niemiecki bild https://www.bild.de/auto/auto-news/auto-news/affinity-camper-van-cmt-2020-hier-gibts-vollausstattung-serienmaessig-67315080.bild.html

Czytam tutejsze komentarze, i na innych polskich portalach, gdzie ukazał się materiał. I czytam komentarze Niemców, Francuzów, Włochów, Hiszpanów. I nie rozumiem. Skąd w nas Polakach taka konieczność krytykowania i narzekania? Nie ma niemieckiego dziennika branżowego, który nie napisałby o tym innowacyjnym projekcie, w swojej grupie i klasie.  Co jest z nami nie tak? Nawet tu, gdzie łączy nas ta sama pasja?

Edytowane przez Slawka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież projekt ma wady, to co napisałem przeszkadza nie tylko mnie ( prysznic, i jeszcze jego szerokość.. wsadź tam brzuchatego chłopa 120kg. Nie obróci się).

Tylko chwalić bo Polskie?

Dwa. Tzw prasa branżowa w dzisiejszych czasach to nic innego niż odpłatny folder reklamowy. W każdej branży, brałbym ich opinie na poważnie w 20%.

Nie zmienia to faktu, że kamper jest fajnie przemyślany, wygląda zacnie i z daleka widać pomysł, wysiłek.

Ciekawi mnie to zabezpieczenie piętrusa, fotek niestety nie widzę. 

Jak ma być tak pięknie, to i cena na Pl będzie lepsza :)

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W każdym narodzie są ludzie postawni i masywni. Wszystko zależy od komunikatu. Niemiec napisze - ta łazienka nie dla mnie. Polak - ja prdl i jak ma tam wejść ktoś, kto ma 120 kg.

Odpłatny folder reklamowy - Polak zawsze wie najlepiej. A co jeśli Affinity nie wydało złotówki na reklamę?

Chwalić, bo polskie? Skoro produkt z hukiem zadebiutował, to dlaczego się z tego nie cieszyć.

No I oczywiście cena - Niemcy przychodzą na stoisko Affinity i mówią:  Piękny, poza moim zasięgiem finansowym. Ale i tak przyszłam pooglądać.

A dlaczego w Polsce ma być taniej? W Niemczech VAT jest 19% a tu 23%.

 

22 minutes ago, maarec said:

Ciekawi mnie to zabezpieczenie piętrusa, fotek niestety nie widzę. 

Jak zamówisz, to uzgodnią z Tobą jakie chcesz ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawka czy Ty za bardzo sie nie podniecasz tym produktem? 

Jak jest taki dobry i idealny to sam sie obroni. Bedzie bil na glowe konkurencje odnosnie sprzedazy. Nie ma co na sile tak reklamowac... 

Skoro zapodalas temat z takim produktem wlasciwie do oceny to z jakiego powodu takie zdziwienie? Zdziwienie ze inni komentuja i ze nie kazdy pieje z zachwytu? 

Jesli te auto to ideal to masz racje ze zlego slowa powiedziec nie wolno?

No wlasnie, czy to ideal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielpoz - odniosłam się do stylu komentarzy i porównałam ze stylem wypowiedzi zagranicą. Która z moich wypowiedzi to pianie z zachwytu nad produktem? 

Raczej nie znoszę malkontenctwa i wiecznego narzekania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tu nie widzę malkontenctwa tylko normalną rzeczową dyskusję. Na temat samego auta staram się nie wypowiadać dopóki nie podglądam na żywo.
Na pierwszy rzut oka pomysł z łóżkiem też wydaje mi się przekombinowany w stosunku do rozkładanego na górze łóżka jak było w Globach. W nowych Globach jak dla mnie duży plus za tylne siedzenia z regulacją oparcia. Osobiście mając możliwość wyboru wolałbym dwa niezależnie regulowane tylne fotele i rozkładane na górze łóżko jak jest w nowych Globach niż taki "tapczan"
Ale jak pisałem wyżej dopóki sam nie obejrzę na żywo i nie przetestuje to nie wydam ostatecznej opinii :)


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Slawka napisał:

 

W każdym narodzie są ludzie postawni i masywni. Wszystko zależy od komunikatu. Niemiec napisze - ta łazienka nie dla mnie. Polak - ja prdl i jak ma tam wejść ktoś, kto ma 120 kg.

Odpłatny folder reklamowy - Polak zawsze wie najlepiej. A co jeśli Affinity nie wydało złotówki na reklamę?

Chwalić, bo polskie? Skoro produkt z hukiem zadebiutował, to dlaczego się z tego nie cieszyć.

No I oczywiście cena - Niemcy przychodzą na stoisko Affinity i mówią:  Piękny, poza moim zasięgiem finansowym. Ale i tak przyszłam pooglądać.

A dlaczego w Polsce ma być taniej? W Niemczech VAT jest 19% a tu 23%.

 

Jak zamówisz, to uzgodnią z Tobą jakie chcesz ;)

 

przeczytaj od początku moją wypowiedź, zaczynam od chwalenia, fajnie że firma się rozwija i na tym koniec.  Wady jak dla mnie są więc pokazuje co by nam przeszkadzało, a wręcz wykluczało zakup (prysznic i wc razem).... bo mnie do 120kg brakuje... prawie połowę :)

a ja nie lubię wrzucania wszystkich do jednego worka (Polskich wiecznie niezadowolonych maruderów - sorry to nie ja) i wychwalania jak to w innych krajach jest lepiej. Mam za dużo rodziny i przyjaciół za granicą - to lepiej to przeważnie na pokaz.

Nie zamówię, nie kupię, mam zbyt świeżą przyczepę, chętnie bym zobaczył jaki mają na to plan centralnie na środku szoferki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.