Skocz do zawartości

Affinity - nowa marka "blaszaków"


Slawka

Rekomendowane odpowiedzi

Daniel nie ma już alternatywy dla Ducato w postaci Citroena czy Peugeota.

Od roku modelowego 2020 brak w ich ofercie silników 2,0 , Fiat tylko 2.3 a Citroen i Peugeot tylko 2.2.

Na małą akcyzę pozostają tylko zabudowy na Fordzie i Crafterze , jak ktoś będzie chciał coś na trojaczkach to bez względu na podwozie musi liczyć się z akcyzą 18,6 % więc jak  ktoś będzie chciał to będzie "płacz i płać " :-]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Za całość oczywiście Wielkie Brawa - czego, jak czego, ale przestrzeni w blaszakach to zawsze brakowało...

Nie, żebym był malkontentem, ale z czysto kronikarskiego obowiązku, oczywiście są mankamenty tego rozwiązania:

- dosyć wąskie łóżko z tyłu i bardzo wąska ubikacja - oczywiste, że na 205 cm. szerokości zewnętrznej cudów się nie zrobi,

- skrzętnie ukrywany chyba fakt, bo na żadnym filmiku jakoś nie było to uwypuklone, ale z uwagi na bardzo skomplikowany, wymagający dużo miejsca mechanizm składania obydwóch łóżek, w kuchni pod blatem nie ma w ogóle żadnych szafek/szuflad - lepszy moim zdaniem byłby patent opuszczania górnego łóżka z sufitu, co zaoszczędziłoby miejsca pod blatem kuchennym i pozwoliło jednak na wygospodarowanie jakiś szafek/szuflad kuchennych, kosztem szafek podsufitowych przy opuszczanym łóżku,

- te mechanizmy łóżkowe i grube "mięso" mebli wpływają chyba dość mocno na masę pojazdu - 3050 kg gotowy do jazdy, wprawdzie z kierowcą, ale i tak to robi się bardzo mała ładowność przy ciężkich pasażerach do 3,5 tony - niejedna np. półintegra o szerokości 2,3 waży mniej i ma znacznie więcej ładowności, a gdzie markizy, klimy, i inne gadżety, które ograniczą ładowność drastycznie i np. na rowery może już miejsca nie być...

- no i ta cena... no ale oryginalne rozwiązania, jakość, muszą kosztować.

Ciekawe ile ma ta lodówka, ale podejrzewam, że to będzie 70-ka (wąska i płytka).

Jak wiemy KAŻDE ma minusy i to też, ale jeszcze raz Wielkie Brawa, bo konstrukcja zacna i pokazuje chyba innym co można zrobić i do czego dążyć w kwestii jakości.

4 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

Na małą akcyzę pozostają tylko zabudowy na Fordzie i Crafterze 

Dlatego taki np. Benimar Tessoro jest całkiem niezłą alternatywą...;-)

No i wychodzi znacznie taniej od blaszaka Affinity...

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Suzu4x4 napisał:

Daniel nie ma już alternatywy dla Ducato w postaci Citroena czy Peugeota.

Od roku modelowego 2020 brak w ich ofercie silników 2,0 , Fiat tylko 2.3 a Citroen i Peugeot tylko 2.2.

Na małą akcyzę pozostają tylko zabudowy na Fordzie i Crafterze , jak ktoś będzie chciał coś na trojaczkach to bez względu na podwozie musi liczyć się z akcyzą 18,6 % więc jak  ktoś będzie chciał to będzie "płacz i płać " :-]

 

Chyba że tak. Ja zakładałem 2litrowe silniki jakie byly w PSA a Fiat 2.3 który poprzez swoją pojemność skutecznie wykluczał go z naszego rynku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minutes ago, Zulos said:

 

 bardzo wąska ubikacja 

- skrzętnie ukrywany chyba fakt, bo na żadnym filmiku jakoś nie było to uwypuklone, ale z uwagi na bardzo skomplikowany, wymagający dużo miejsca mechanizm składania obydwóch łóżek, 

- te mechanizmy łóżkowe i grube "mięso" mebli wpływają chyba dość mocno na masę pojazdu - 3050 kg gotowy do jazdy, wprawdzie z kierowcą, ale i tak to robi się bardzo mała ładowność przy ciężkich pasażerach do 3,5 tony

Ciekawe ile ma ta lodówka, ale podejrzewam, że to będzie 70-ka (wąska i płytka).

 

 

Łazienka wewnątrz ma 65 cm - w poście na FB było. Ja się już przyzwyczaiłam do takiej ;)

Mechanizm składania jest prosty - tam jest skrzynia na pościel. Też jest filmik na FB Affinity.

Lodówka ma 90l

Blaszak to nie plastik ;) Swoje waży.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, danielpoz napisał:

Skoro to produkt polski to akcyza nie obowiązuje. Podobnie jak z autami Globe. 

no nie do końca baza jako auto nie jest produktem polskim, Auta Globe jak i inne zabudowy wykonane w PL były rejestrowane przed wykonaniem zabudowy jako ciężarowe (zwolnione z akcyzy) po czym była wykonywana zabudowa i wykonywana zmiana przeznaczenia pojazdu na specjalny kempingowy. 

W myśl obowiązujących przepisów było to dozwolone, w  myśl nowych przepisów, które miały wejść od 2020r. miało być to zabronione i w przypadku zmiany przeznaczenia nawet zarejestrowanego już w PL pojazdu konieczna byłaby zapłata akcyzy. Z tego co wiem nowe przepisy zostały okrojone i w całości nie weszły w życie więc nadal można tak robić, osobiście przestałem śledzić temat bo jak wiesz już dokonałem zakupu rok przed planowanym czasem właśnie ze względu na "znikające" siniki dwulitrowe i niepewność wokół akcyzy :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 minutes ago, Suzu4x4 said:

o nie do końca baza jako auto nie jest produktem polskim,  Auta Globe jak i  inne zabudowy wykonane w PL były rejestrowane przed wykonaniem zabudowy jako ciężarowe (zwolnione z akcyzy) po czym była wykonywana zabudowa i wykonywana zmiana przeznaczenia pojazdu na specjalny kempingowy. 

To prawda. Zmiana przepisów uderzy w klienta w Polsce. W Niemczech nie dość, że jest niższy podatek VAT (19%) to jeszcze nie ma akcyzy. Czyli tam, samochody produkowane w Polsce będą tańsze niż u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

Daniel nie ma już alternatywy dla Ducato w postaci Citroena czy Peugeota.

Od roku modelowego 2020 brak w ich ofercie silników 2,0 , Fiat tylko 2.3 a Citroen i Peugeot tylko 2.2.

Na małą akcyzę pozostają tylko zabudowy na Fordzie i Crafterze , jak ktoś będzie chciał coś na trojaczkach to bez względu na podwozie musi liczyć się z akcyzą 18,6 % więc jak  ktoś będzie chciał to będzie "płacz i płać " :-]

 

Faktycznie. 2.0 kończy się na 2019 roku. Czyli co? 2.0 się nie sprawdził? 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, jacek00 said:

 

Faktycznie. 2.0 kończy się na 2019 roku. Czyli co? 2.0 się nie sprawdził? 

To nie kwestia tego czy się sprawdziły czy nie, tylko nowych norm dotyczących emisji spalin. Te silniki nie spełniają norm, które weszły 01.09.2019

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dudek_t napisał:

Suzu, na co się przesiałeś? Jak oceniasz z własnej perspektywy zamianę przyczepy na kampera?

niektórzy twierdzą, że przyczepa to tylko przystanek na drodze do zakupu kampera, osobiście się z tym nie zgodzę, ja twierdzę, że najlepiej mieć oba :-]

a na poważnie to byłem bardzo bliski zakupu blaszaka jednak małżonka oponowała, że przy naszej czteroosobowej rodzinie będzie ciasno. Stanęło na półintegrze.

na razie się nie wypowiadam bo dopiero kilka wyjazdów a ponadto z przyczepą kończyliśmy sezon w listopadzie a zaczynaliśmy w marcu a kamper póki co nie stygnie.

W zimie jak dla mnie rewelacja, w lecie wiem, że będzie brakować mi auta jak rozłożę się z gratami na kempingu, do tej pory zawsze korzystaliśmy z auta robiąc wycieczki czasem w miejsca gdzie nawet blaszakiem byłoby ciężko dojechać. Największy  +  jazdy z budą to dla mnie jest ta możliwość dyspozycji autem, dojazdu na zakupy, parkowania na parkingach w centrum czy nawet szybkiego wyskoczenia po butlę z gazem jak się skończy nad ranem  :)

56 minut temu, Slawka napisał:

To nie kwestia tego czy się sprawdziły czy nie, tylko nowych norm dotyczących emisji spalin. Te silniki nie spełniają norm, które weszły 01.09.2019

dokładnie takie informacje słyszałem u dilerów, silniki 2.0 nie spełniają nowej normy Euro 6D-Temp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Slawka napisał:

To nie kwestia tego czy się sprawdziły czy nie, tylko nowych norm dotyczących emisji spalin. Te silniki nie spełniają norm, które weszły 01.09.2019

Jak nie spełniają? 2.0 HDi, który oferowany jest w wielu modelach nagle nie spełnia norm? To czemu możesz zamówić np Citroena Spacetourera z tym silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, jacek00 said:

Jak nie spełniają? 2.0 HDi, który oferowany jest w wielu modelach nagle nie spełnia norm? To czemu możesz zamówić np Citroena Spacetourera z tym silnikiem?

A może był zarejestrowany do 31.08? Firmy mogły zamówić samochody z tymi silnikami. Miały obowiązek zarejestrowania ich do 31,08. A może jest z AdBlue?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Slawka napisał:

A może jest z AdBlue?

Jest na pewno z Adblue, od dawna. No chyba, że ten 2.0 montowany w tych kameprach to była jakaś starsza jednostka. 

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

dokładnie takie informacje słyszałem u dilerów, silniki 2.0 nie spełniają nowej normy Euro 6D-Temp

2.0 Hdi od dawna spełnia normę euro 6.2, tak samo jak silnik 1.5 HDi - czyli jak widać można :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.