Skocz do zawartości

Przywiezienie zakupionej przyczepy z Irlandii


Marcin36

Rekomendowane odpowiedzi

5 minutes ago, RadekNet said:

W poście Marcina nic o zostawianiu przyczepy w Polsce nie było. 

Napisałem maila do ITD...jak odpowiedzą to wrzucę tutaj. 

Buda zostaje w Polsce. No i przy zakupie Viatola jak nie ma polskiego dowodu rejestracyjnego to za przyczepkę liczą tak jakbym TIR-em jechał. Przerabiane w wakacje jak jechałem z inną przyczepką towarową która to juz na pewno się łapała na viatola ale boxa kupował własciciel pojazdu więc nie mógłbym nawet pożyczyć bo teraz będę jechał sam innym autem.

Edytowane przez Marcin36 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1 minutę temu, RadekNet napisał:

W poście Marcina nic o zostawianiu przyczepy w Polsce nie było. 

masz rację - dlatego napisałem że się pospieszyłem  sorry

7 minut temu, smok_wawelski napisał:

Koledzy przyjeli za wcześnie że to buda zwlekana i zostajaca w PL - oto źródło nieporozumienia

 

3 minuty temu, RadekNet napisał:

Napisałem maila do ITD...jak odpowiedzą to wrzucę tutaj. 

długo poczekasz :)

 

2 minuty temu, Marcin36 napisał:

Buda zostaje w Polsce.

Zatem konieczne bedzie przerejestrowanie  czy moze irlandzki holownik też zostaje ?
Zapiecie do innego holownika rodzi konieczność rejestracji i oc w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, smok_wawelski napisał:

Nie całkiem tak - bowiem:
Trzeba mieć umowę  - nie było o tym mowy czy takowa jest, ale załóżmy że jest
Jedziesz na przegląd  i zonk - brak tabliczki zaczynają się schody, pan diagnosta odsyła do rzeczoznawcy celem sporządzenia dokumentacji przyczepy, następnie kolejna wizyta w skp, tabliczka zastępcza albo dalsze schody

Pan nie nabija nr VIN - VIN nadaje producent

Realnie jeśli ta buda nie jest super tym co Kolega chce i w super stanie  - odradzam

jeżeli wydział komunikacji wydaje zgodę na nabicie vinu  to diagnosta go nabija producent nie ma nic do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, smok_wawelski said:

masz rację - dlatego napisałem że się pospieszyłem  sorry

 

długo poczekasz :)

 

Zatem konieczne bedzie przerejestrowanie  czy moze irlandzki holownik też zostaje ?
Zapiecie do innego holownika rodzi konieczność rejestracji i oc w PL

Nie, auto wraca a przyczepka będzie oczywiście rejestrowana. Chyba jednak będzie lepiej ogarnąć tą tabliczkę tutaj u pierwszego lepszego Paddy-ego w stodole :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też byłbym tego zdania
PL ma przepisy i prawo mocno zagmatwane  więc urzędy i diagności się gubią i robią schody to właśnie to co Kol. napisał 

43 minuty temu, sebka34 napisał:

LECZ UWAGA!!! 

Nie wszystkie urzędy w Polsce akceptują takie samo prawo w Polsce nie wiem dla czego tak jest. 

też nie wiem ale wiem że tak bywa

spróbuj może wcześniej zdekodować posiadany vin np tutaj
https://www.autobaza.pl
https://pl.vindecoder.pl
https://www.autodna.pl/dekoder-vin-checker

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam co niektóre wypowiedzi o tym co wolno, a co nie wolno i może taka uwaga do piszących, aby pisali tylko to co wiedzą na pewno, a nie to co gdzieś tam usłyszeli.  W Irlandii i w UK, gdzie przyczepy nie muszą być rejestrowane, ubezpieczenie przyczepy obejmuje ubezpieczenie holownika tam zarejestrowanego, więc przestańcie wciskać ciemnotę, że polska policja zrobi to czy tamto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast świętego oburzenia i potępiania w czambuł polecałbym:
- przeczytać od 1-go postu gdzie nikt nie pisał że ów holownik leci na irlandzkich znakach,
- przeczytać ze owo nieporozumienie zostało juz wyjaśnione nawet z przeprosinami   
- zauważyć że obecnie już dyskusja dotyczy viatola oraz  rejestracji budki w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że auto jest zarejestrowane w Irladni to nie problem, lecz  poruszanie przemieszczanie się po innym kraju obowiązuje go prawo kraju po którym się porusza tudzież Polska 

Czyli w Polsce zabronione jest poryszanie się po drodach publicznych pojazdów maszyn przyczep nie posiadających rejestracji - a co za tym idzie ubezpieczenia OC. 

Zaś dozwolone jest przepieszczanie takich jw. Na lawecie. 

P. S

Ryzyko jest duże

Gdzie mnie kilkukrotnie zatrzymywał policja i mało który policjant spostrzegł się że przekracza 3500kg

Nawet jak się spostrzegł to nie żądał viatol-a to sprawa Instytutu Transportu Drogowego. 

Lecz brak dowodu i wpisu w chcieli obecnej do rejestru pojazdów jaki obowiązuje w chwili obecnej. A dla całkowitegi nieszczęścia kolizji drogowej, o wypadku że skutkiem śmiertelnym lub ciężki stałym uszczerbkiem zdrowie już nawet nie myślę. 

Nie masz racji. Jeśli auto jest zarejestrowane w Irlandii to przepisy dotyczące rejestracji itp tego kraju mają zastosowanie. Tak samo przepisy dotyczące wyposażenia pojazdu itp. Więc jeśli w Irlandii nie ma wymogu rejestracji przyczepy, nie ma wymogu posiadania OC, bo wszystko idzie na konto pojazdu holującego to taki pojazd legalnie może się poruszać i w innych krajach UE i tych które ratyfikowały Konwencję Wiedeńską.

 

Czyli wszystko jest legalnie dopóki taka przyczepę holuje pojazd z UK lub Irlandii i na przyczepie jest taka sama tablica jak na holowniku. Ale uwaga, takiej przyczepy nie można ciągnąć innym pojazdem. Jak zdarzy się awaria to pozostaje tylko laweta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, jacek00 napisał:

które ratyfikowały Konwencję Wiedeńską.

Konwencja to martwy twór -  wytłumacz to np. za granica PL policji jak Cie drutna, pewnie i w PL to podobnie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jazda takim "zestawem" jest jak najbardziej legalna. w Niemczech takie zestawy jeżdżą, kolega przywoził tak przyczepy z UK po co siać zamęt i niepotrzebnie denerwować kolegę, który pytał się o viatolla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konwencja to martwy twór -  wytłumacz to np. za granica PL policji jak Cie drutna, pewnie i w PL to podobnie działa
Ale co mam tłumaczyć? Masa zestawów z UK całe wakacje tak jeździ po Europie. W PL także.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie ma problemu z jazdą w założeniu z irlandzkim holownikiem
problem jest z martwą konwencja i np obowiązkowym wyposażeniem  - konwencja jest ale nie bardzo działa i tyle,
setki postów jest na ten temat - wytłumacz np. Austriakowi kamerkę

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.