Jump to content
Łza Włóczynutka

Konwersja vanów w kampery

Recommended Posts

smok_wawelski
4 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

- wytłoczki na zewnątrz jak np . w grand Californi ( dla mnie nie do zaakceptowania wizualnie )

miałem to - plecaczek boczny - nie każdemu to pasi, wygląda nieco dziwnie takie wybrzuszenie na boku

 

3 godziny temu, kit napisał:

Powszechny patent z uszczupleniem izolacji w miejscu łóżka

zgadza się tam jest sporo miejsca do uzyskania nawet zakładając ocieplenie 4-5cm  - wykorzystanie w nogach ok  w głowie  to sredni patent

2 godziny temu, kit napisał:

U mnie górna krawędź materaca jest na 72cm

ja zakładam nawet do 75cm

zgadza się przy pietrówce musi iść niżej nawet przy H3

 

2 godziny temu, kit napisał:

Blaszanki są ciasne i klaustrofobiczne i tego w żaden sposób przeskoczyć się nie da ... nie umywają się do tradycyjnych kamperów/przyczep

trochę ciasne prawda,  ale nie to ze nie umywaja sie - wg mnie nieprawda mam przyczepę  na 3 osoby środek mniej wiecej 190x360 - załozenie na 3 osoby nie była ciasna dla mnie, L3H2  bede miał  180x336 + kabina   wychodzi praktycznie na to samo, alkowy nie chcę znać, półintegra ostatecznie mogłaby być - to nie to ze sie nie umywaja, mała puszka jest z po prostu z załozenia na 2 osoby.
Wg mnie dla rodziny z dziećmi ok alkowa ale tak jak dla mnie z dorywczą córką puszka na Jumperze całkiem ok a łazienka większa dużo niż w budzie miałem
Gdyby nie córka u mnie byłby na 100% Trafic dokładnie tak zrobiony jak u Petera który 60 Trafic przecież jest jeszcze mniejszy od Jumpera - po prostu jak sie przymierzałem to wziąłem odciałem z budy te 60-70cm pojedynczego wyra i zakładałem na 2 osoby i wychodziło mi ok

 

2 godziny temu, PolariS napisał:

Jeździł na kurierce dalekosiężnej, kierowca wsiadał i jechał

na kurierce międzynarodowej 800km dobowo to wcale nie jest max - mam kumpla nieraz tyra wiecej - podzielam zdanie ze zdrowe i dobre to nie jest zawsze mu to tłuczemy do łba jako taki  przykładzik gadka z mess 2 moich kumpli driverów

kamikadze.jpg.d9ee76a79a1914c4112baa111629c475.jpg

 

2 godziny temu, PolariS napisał:

A gdyby dać do zbiornika komin robiący podciśnienie w zbiorniku szarówki ? 

myślisz o naczyniach połaczonych ? - za duża kombinacja, prostszy syfon zdecydowanie

5 godzin temu, kit napisał:

No i w każdym układzie mamy plusy i minusy :D jednak dobrze że taką zabudowe można zrobić stricte pod siebie ;) ........

i to co napisałeś z ust a raczej z klawiatury mi wyjałeś - na 100000% sie z tym zgadzam 

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stu
50 minut temu, tantalos napisał:

Mandat max 500zł chyba że ostatnio coś się zmieniło.

Od ITD 800? To chyba jakaś super promocja była... :))) Normalnie zaczynają pisać od 5k w góre. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka
12 godzin temu, kit napisał:

Blaszanki są ciasne i klaustrofobiczne i tego w żaden sposób przeskoczyć się nie da

Tak. przyczepy też są ciasne, dedykowane kampery też. Przecież w tych pojazdach wszystko jest poupychane jak na międzynarodowej stacji orbitalnej. Gdzie się nie ruszysz to przyp.. przywalisz głową. Być może przerobiony piętrowy autobus, taki jak np jeździ flixbus, to nie byłby ciasny ;) 


Ale.. ile spędzacie czasu w kamperach? To przecież jest tylko sypialnia i ewentualnie schronienie gdyby padało.

9 godzin temu, smok_wawelski napisał:

na CT kolega oferuje boczne poszerzenia

Muszę się nad tym poważnie zastanowić. Nie wykluczam, że użyję. To by mi rozwiązywało sporo problemów.

Zapisuję sobie ten link, na pewno przemyślę. 

Edited by Łza Włóczynutka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

Taki moduł, co on dokładnie robi? Niby się domyślam, ale czegoś mu brakuje


image.thumb.png.857925b48f47ac1d30cfd7446e9a759c.pngA taki moduł co 

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Panel sterujący kontrolny

Współpracuje z zalaczaniem 230v, pompy wody, elektroblokiem i czujami zbiorników

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka
12 godzin temu, peja76 napisał:

Do mnie bardziej przemawia układ sprintera - w iveco trzeba w kasku chodzić - szafki na wysokości głowy w każdym miejscu. Idea zabierania miejsca ludzom a oddawania maszynom (rowery, motocykl) jest dla mnie niepojęta. Maszyny powinny jeździć na zewnątrz - nawet na motocykle są specjalne uchwyty zewnętrzne. A środek zyskał by mnóstwo miejsca

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
17 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

Tak. przyczepy też są ciasne, dedykowane kampery też. Przecież w tych pojazdach wszystko jest poupychane jak na międzynarodowej stacji orbitalnej. Gdzie się nie ruszysz to przyp.. przywalisz głową. Być może przerobiony piętrowy autobus, taki jak np jeździ flixbus, to nie byłby ciasny ;) 

nie zgodzę się z tobą.

jak dla mnie zarówno kampery jak i przyczepy nie są ciasne i można w nich normalnie funkcjonować (pomijam niewiadówki i inne tego typu "mikroprzyczepy"),  nawet jedna z najmniejszych klasycznych przyczep na rynku Eifland 395TK dawała nam czteroosobowej osobowej rodzinie komfort w każdych warunkach.

W przeciwieństwie do klasycznej przyczepy czy kampera który ma pionowe ściany boczne każdy kampervan nie dość że  jest po bokach po kilkanaście cm węższy po podłodze  to jeszcze zwęża się "ku  górze" i to robi kolosalną różnicę.

przez to  wykonywanie zwykłych czynności jak korzystanie z łazienki  czy gotowanie czasem jest po prostu nie ergonomiczne.

ponadto ciągi komunikacyjne w kampervanach są na tyle wąskie że np. jak jedna osoba korzysta z kuchni to blokuje przejście i pozostałe np. nie mogą w tym czasie bezkolizyjnie skorzystać z łazienki.

O ile przy dwóch osobach jest to do ogarnięcia o tyle przy rodzinie 3-4 osobowej zaczyna być to dość kłopotliwe.

Wiem że na rzutach i zdjęciach to wszystko fajnie wygląda ale weź pod uwagę że wszystkie rzuty pokazują plan "po podłodze" i pod dachem jest sporo mniej miejsca i przez to boczne szafki pod sufitem które na zdjęciach wyglądają tak samo jak w przyczepie jednak po otwarciu ich okazuje się że są praktycznie o połowę płytsze niż w przyczepie.

Wiec pojedz najpierw gdzieś z przyczepą , kamperem  i kampervanem  i zobacz na własnej skórze, porównaj  bo narazie to teoretyzujesz ;)

no chyba że masz 120 kg wagi i 2 metry wzrostu to wtedy faktycznie wszędzie będzie Ci ciasno :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Zgadza się każdy bus blaszanka jest mniej lub więcej krzywy z wszystkich stron
Jeśli chcemy rozpatrywać jako analogię z budą to tylko prostościenne zabudowy fabryczne kamperów a jak samoroba to tylko kontener

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski



może przerobiony piętrowy autobus, taki jak np jeździ flixbus, to nie byłby ciasny  

A co za problem - zasuwaj na CT pogadaj z Kol. Świstak i zrób konkurencje Jego Milce :)


Wysłane przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

nie mam prawa jazdy na autobusy ;) już prędzej przerobił bym naczepę, na to mam prawo jazdy. 23 metry kwadratowe do ogarnięcia, mega spoko. Ciekawe co by powiedzieli na pierwszym campingu.


"A gdzie się pan tu pcha tym tirem?"
"Ja tylko na dwie noce. Poproszę 4 parcele, tylko muszą być obok siebie i żadnych przegródek między nimi ;). A ten mostek tam to solidnie zbudowaliście? 20 ton wytrzyma?"

Raz byłem tirem na campingu, w Anglii. Przywiozłem im całą naczepę nowych pojemników na smieci. I jechałem przez cały camping alejkami, na drugi koniec do magaynu. Między parcelami w asyście obsługi.. Ale była sensacja.

Edited by Łza Włóczynutka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
55 minut temu, Suzu4x4 napisał:

nie zgodzę się z tobą.

jak dla mnie zarówno kampery jak i przyczepy nie są ciasne i można w nich normalnie funkcjonować (pomijam niewiadówki i inne tego typu "mikroprzyczepy"),  nawet jedna z najmniejszych klasycznych przyczep na rynku Eifland 395TK dawała nam czteroosobowej osobowej rodzinie komfort w każdych warunkach.

W przeciwieństwie do klasycznej przyczepy czy kampera który ma pionowe ściany boczne każdy kampervan nie dość że  jest po bokach po kilkanaście cm węższy po podłodze  to jeszcze zwęża się "ku  górze" i to robi kolosalną różnicę.

przez to  wykonywanie zwykłych czynności jak korzystanie z łazienki  czy gotowanie czasem jest po prostu nie ergonomiczne.

ponadto ciągi komunikacyjne w kampervanach są na tyle wąskie że np. jak jedna osoba korzysta z kuchni to blokuje przejście i pozostałe np. nie mogą w tym czasie bezkolizyjnie skorzystać z łazienki.

O ile przy dwóch osobach jest to do ogarnięcia o tyle przy rodzinie 3-4 osobowej zaczyna być to dość kłopotliwe.

Wiem że na rzutach i zdjęciach to wszystko fajnie wygląda ale weź pod uwagę że wszystkie rzuty pokazują plan "po podłodze" i pod dachem jest sporo mniej miejsca i przez to boczne szafki pod sufitem które na zdjęciach wyglądają tak samo jak w przyczepie jednak po otwarciu ich okazuje się że są praktycznie o połowę płytsze niż w przyczepie.

Wiec pojedz najpierw gdzieś z przyczepą , kamperem  i kampervanem  i zobacz na własnej skórze, porównaj  bo narazie to teoretyzujesz ;)

no chyba że masz 120 kg wagi i 2 metry wzrostu to wtedy faktycznie wszędzie będzie Ci ciasno :]

Kampervany to tak naprawdę pojazdy dla dwóch osób. I tak to najczęściej funkcjonuje. Jeśli rodzina jest liczniejsza, to podróżuje zazwyczaj kamperem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
RadekNet
2 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

Ale.. ile spędzacie czasu w kamperach? To przecież jest tylko sypialnia i ewentualnie schronienie gdyby padało.

No własnie... Ktoś kto chce mieszkać to kupuje "przestrzeń", a do podróżowania to im mniej tyl wygodniej. Sam mam za sobą pół roku z rodziną w średniej wielkości przyczepie i na taki wyjazd znowu kupiłbym przyczepę. Teraz jeżdzimy (słowo klucz - "jeżdzimy") we czwórkę Oplem Vivaro z kamperową zabudową i do większego nas nie ciągnie. Czyli - kamper powinien być szyty na miare dla swojego właściciela. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Zakladajac tylko jazde sama w sobie jak słowo klucz jak najbardziej i to wygodnie,
nie kwestionuje gustu czy decyzji ale 4 dorosle osoby ze spaniem wg mnie raczej ciasno w Vivaro . Rodzinka 2+2 szalu z miejscem nie ma ale da sie gdy te drugie 2 nie za duze :)

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
16 minut temu, jacek00 napisał:

Kampervany to tak naprawdę pojazdy dla dwóch osób. I tak to najczęściej funkcjonuje. Jeśli rodzina jest liczniejsza, to podróżuje zazwyczaj kamperem. 

no nie zupełnie ... jest cała masa campervanów w układzie 2 + 2

-  California XXL

-  Weinsberg Carabus 601 MQH

-  Adria TWIN 600 SPT Family

-  La Strada Avanti LE

-  Clever Maxi Kids 600

-  polskie Globtraveleery

i cała masa  innych mniejszych z podnoszonym dachem typu Westfalia  na Vito , T5, T6 , Peugeot Expert ,  Opel Vivaro , Renault Traffic itd. hasło na mobile de " AUFSTELLDACH" 

natomiast czy spędzanie wakacji w nich w układzie 2+2 jest komfortowe ?

to już trzeba ocenić sobie samemu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...