Skocz do zawartości

Konwersja vanów w kampery


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

A jaki konkretnie układ cie interesuje?

Moze zrobic kibelek (z tylu) i kuchnie po prawej stronie a lozko wzdłuż po lewej a przed .....

W tym ukladzie chyba ciasnawo trochevbedzie w nocy do kibelka

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 303
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Odnośnie zielonokreskowego schematu - jak będzie pietrówka ?
Widzę podobny problem z nocnym skorzystaniu z toalety przez osobę z pietrówki
Wyro 160 w szer uważam za sporo - smoki są  raczej szersze niz dłuższe i spoko starczało nam w budzie wyro o szer 125cm - takie samo zakładam w puszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w każdym układzie mamy plusy i minusy :D jednak dobrze że taką zabudowe można zrobić stricte pod siebie ;)

 

Co do wyżej omawianych zagadnień;

My łóżko mamy 125 i dla nas jest komfortowe, kibelek też mimo że mały Więc każdy musi ocenić sam wielkość i tu przydaje się doświadczenie z poprzednich przyczepek/kamperów

Łóżko piętrowe u nas tez super sie sprawdza bo mamy cały czas wolną część dzienną a to jest ważne I  dodam że my nie odczuwamy niedogodności związanych z wchodzeniem/schodzeniem Niestety u nas piętro jest krótsze i z czasem będzie trzeba zmodyfikować nasz układ ... albo zbudować kolejne auto

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie łóżko to już szczegół implementacyjny. (czyli coś co trzeba przewidzieć, ale szczegółów nie trzeba na razie wymyślać) Być może pierwsza wersja będize jakaś tam, a później jak się nie sprawdzi to do zmiany. Na początku mogło by być z przodu rozkładane ze stolika / foteli przednich. Przynajmniej puki mała jest mała. Albo pięterko nad łóżkiem i wówczas raczej też 2-metrowa platforma, dla jednej osoby, więc możliwe, że nie na całość tylko na połowę szerokości. Można by nawet zastosować rozkładane górne łóżko takie jak w ciężarówkach np. https://allegro.pl/oferta/iveco-stralis-lozko-gorne-8425654216, (albo w tym stylu patent wykonać samemu) oczywiście wzdłuż osi busa, bo w poprzek nie wejdzie.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca tak, jak nie chcesz mieć klaustrofobi przy łóżku piętrowym to musisz dać dolne łóżko nieco niżej niż normalnie jest osadzone. Tak jest to zrobione w Adrii twin 600 spt family, dzięki temu może komfortowo spać rodzina 2+2 e34b758461c89065dab66f1cc99acba0.jpg0545feef62f1dd7ca1f5252e9f3aa071.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Jak chcesz mogę Ci w sobotę zmierzyć dokładnie wszystkie wymiary i wysokości, z tego co pamiętam to dolne łóżko ma długość 195 cm a jest w poprzek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę bardzo wdzięczny

Swoją drogą ciekawe jak to realizują, że łóżko ma 195cm. Musi nie być ocieplenia w tym kamperze, albo jakieś śladowe. W/g dokumentacji od wymiary zewnętrzne jumpera to 205cm, może jest to jakaś droga, żeby robić łóżko od blachy do blachy bez ocieplenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:


Swoją drogą ciekawe jak to realizują, że łóżko ma 195cm.

rozwiązują to na dwa sposoby :

- wytłoczki na zewnątrz jak np . w grand Californi ( dla mnie nie do zaakceptowania wizualnie )

california.png.f0bdb75828b4d9c642dabc6c198f875c.png

 

- pomniejszenie grubości ocieplenia w okolicy łóżka (jak jest w Adrii , na zewnątrz blacha oryginalna )

 

20191128_135543_resized.thumb.jpg.05a1b5c43cfe3d7a24a2d72df1058c6d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ciekawe, ale łóżko na wysokości okien.. (ile to jest cm nad podłogą? 80? 100?) trochę IMHO ssie. wolałbym mieć standardowo, te 40-50cm no i wtedy dużo miejsca na piętro.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się sobie wytłumaczyć niedogodności ... i może nawet kiedyś w to uwierze :D

Blaszanki są ciasne i klaustrofobiczne i tego w żaden sposób przeskoczyć się nie da ... nie umywają się do tradycyjnych kamperów/przyczep Trzeba to brać pod uwage i od samego początku się z tym liczyć i to akceptować ... inaczej po całym trudzie przyjdzie rozczarowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, mirmar napisał:

Średnio ok 800km dziennie (każdego dnia!!!). Ciekawe w ilu kierowców wykręcili taki wynik

Jeździł na kurierce dalekosiężnej, kierowca wsiadał i jechał po czym wyjmowali go z lekkim stanem przedzawałowym i wsadzali kolejnego.

 

W dniu 4.12.2019 o 16:02, Cathay napisał:

Na odpływie szarej mysi być syfon bo będzie śmierdziało, nawet jak to tylko woda z mydlinami będzie.

A gdyby dać do zbiornika komin robiący podciśnienie w zbiorniku szarówki ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.