Jump to content
Łza Włóczynutka

Konwersja vanów w kampery

Recommended Posts

OnionSkin

Podłogowego grzania nie bierzesz pod uwagę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

Nie biorę. Uważam, że ma więcej wad niż zalet - przynajmniej w przypadku mojej nieskromenj osoby, gdzie najistotniejsza jest szybkość nagrzania wnętrza po powrocie do autka. Zimą webasto to zrobi w pół godziny choćby był trzaskający mróz - minutę po włączeniu już bucha gorące powietrze z dysz.  Nawet jak całe wnętrze jest jeszcze zimne, można siąść przy dyszy i się zrelaksować w ciepełku. Podłogówka, zanim sama się rozgrzeje, zanim nagrzeje te kilka/naście/dziesiąt litrów płynu, zanim ciepło przedostanie się przez wszystkie warstwy, zanim podłoga zacznie grzać, to na pierwsze efekty trzeba lekko 2-3 godziny czekać. No i do tego dochodzi spora masa i znacznie większa energochłonność (mniejsza wydajność), zarówno paliwa jak i energii elektrycznej. I problem z czego wykonać podłogę - i znów zagadnienia z wzrostem masy pojazdu.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit
3 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

... Powiedzcie mi jest jakaś opcja, żeby przewody od nadmuchu poprowadzić w burtach, czy się tam nie zmieszczą? W Connecie, z tego co patrzyłem to by się dało, a nawet amerykańskie wersje mają tam przeprowadzone przewody i nadmuch na tył. Ale takie duże busy pewnie są trochę inaczej skonstruowane?

Bez problemu da się poprowadzić rury nadmuchu po "burtach" :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka
15 godzin temu, smok_wawelski napisał:

równie droga jak webasto lub eber które też wymagają przeglądów

W przypadku gazu instalację trzeba zlecić specjaliście (lub jeśli zrobisz ją sam, to przynajmniej ciśnieniową kontrolę szczelności przed napełnieniem i kontrolę wycieków po napełnieniu). Potem dla własnego bezpieczeństwa trzeba by minimum raz w roku kontrolować szczelność i stan miejsc połączeń. Instalacje webasto nie wymaga  ani specjalnych narzędzi ani kontroli, jest bezpieczna, nawet w przypadku wycieków. (diesel nie jest nawet łatwopalny w swojej normalnej postaci). Ewentualne późniejsze serwisy nie są też aż tak częste biorąc pod uwagę, że kamper zimą nie jest wykorzystywany codziennie, więc nagrzewnica będzie eksploatowana znacznie mniej niż w miejscach do których jest projektowana (np do ciężarówek, gdzie działa co noc). WIęc tu na serwisach też bedzie można przycebulić i robić je adekwatnie do intensywności eksploatacji.

no i te miedziane rureczki, ciśnieniowe złączki itp. kosztują wiecej niż kawałek plastikowej rurki do diesla. A jeszcze butla.. Gdzie ją wstawisz w kamperze? W sumie to chyba tylko wywalić koło zapasowe spod podłogi i tam zbiornik toroidalny, wtedy jest bezpieczecznie. Nie chciałbym wozić 11kg LPG w środku kampera. 

9 minut temu, kit napisał:

Bez problemu da się poprowadzić rury nadmuchu po "burtach" :ok:

O, to jest dobra informacja ;) Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
8 godzin temu, kit napisał:

Mi odeszlo 6cm podlogi i 7cm sufitu,

podłoga - Armaflex 9mm + xps 30mm + sklejka 9mm + wykładzina ok 2-3mm  -  jest ok 5cm
sufit - Armaflex 9mm + xps 30mm lub 20mm + sklejka laminowana lub płyta hdf laminowana ok 4-5mm   - jest ok  3,5 lub 4,5cm 

Więcej niż max 10cm mi nie odleci 

 

1 godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał:

diesel nie jest nawet łatwopalny w swojej normalnej postaci

podpal go gdy lekko ciepły - zobaczysz jaki nie łatwopalny

tak zgoda gaz ma minusy o których piszesz, ale ropa ma smród który dyskwalifikuje jak dla mnie to ogrzewanie na kampie
Porównaj też ceny aitronic i np truma 3002
Butle - no problem do szafki pod kuchnia i nawet nie zamontuje żadnego  monocontrola tylko ja umocuje i po prostu zakręcę
Jeśli będzie pozytywna rozmowa z gazownikiem  w temacie pozyskiwania fazy lotnej - pójdzie toroid na spód

O przeglądy się nie boje - mam 2 takich którym wierzę bardziej  niż TUVowskiej naklejce i procedurom bo Goscie całe życie w gazie siedzą jeden w aucianym a drugi w instalacjach  

5 godzin temu, OnionSkin napisał:

Podłogowego grzania

wg mnie przerost formy nad treścia - chyba że ktoś nie mieszka w domu a w kamperze non stop

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
RadekNet
6 godzin temu, OnionSkin napisał:

Podłogowego grzania nie bierzesz pod uwagę?

Mam i jest to najlepsza rzecz jaką moża było zrobić do podróżowania w chłodniejsze dni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

A jak u was z masą zabudowy? szacujecie/szacowaliście ją w jakiś sposób przed konwersją?

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Bardzo zgrubnie - mam MW niecałe 2100 (o ile prawda)   może podjadę na jakąś wagę w który weekend zweryfikować  DMC 3500 czyli  tak z tona na zabudowę powinna być  :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit
3 godziny temu, smok_wawelski napisał:

podłoga - Armaflex 9mm + xps 30mm + sklejka 9mm + wykładzina ok 2-3mm  -  jest ok 5cm
sufit - Armaflex 9mm + xps 30mm lub 20mm + sklejka laminowana lub płyta hdf laminowana ok 4-5mm   - jest ok  3,5 lub 4,5cm 

Więcej niż max 10cm mi nie odleci ...

Bardzo ładny wynik :ok:

Ile ostatecznie uzyskasz wysokości?

Ja rozważałem H2 w trojaczkach ale raz miałem okazje "zwiedzić" taką zabudowe i miała pod ok 1,8m i mimo że jestem niski (1,76) to w butach już było słabo Ale właśnie niewiem jak w tamtym przypadku było z izolacjami A do tego ja jeszcze musiałem wziąść pod uwage łóżko piętrowe dla pociechy ;)

14 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

A jak u was z masą zabudowy? szacujecie/szacowaliście ją w jakiś sposób przed konwersją?

W moim przypadku wszystko to ok 400kg ;) MW Transita to ok 1800kg a już w pełni gotowy do podróży z nami na pokładzie jest w okolicach 2500kg ;)

Edited by kit (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Smoki są z gatunku niskopiennych, bardziej już rosną w szerz niż w wysokość :) mam 170, żona ciut mniej  a córka jest miniaturka :) 
żona  ani córka w szpilkach nie chodzą to spoko - realnie myślę że  te 177-178cm  będzie w H na całości  i starczy to spoko żeby parę centów na łbem jeszcze było - nie chciałem H3 
Zobaczę ile jeszcze daszki mi w dół wylezą  - nie sprawdzałem tego ale myślę że nie więcej niż 2-3 centy roletka/moskitiera  a i tak 1 nad wyrkiem a drugi w łazience więc nie ma problema :) 

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

No to tam mogło być podobnie z wymiarem, dlatego dla mnie już średnio było, tak na styk ;) Ale jak macie zapas to super :ok:

Daszki obniżają jak dobrze pamiętam ok 1,5cm Ja u siebie jeszcze ciut obniżyłem bo wokół zrobiłem oświetlenie ledowe Usytuowany jest w centralnej części komunikacyjnej i idealnie zapewnia światło naturalne i sztuczne na cała przestrzeń Oczywiście poza tym jest jeszcze oświetlenie nad kuchnią, stołem i w kibelku ale to już jest bardziej miejscowe usytuowanie i przeznaczenie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

A te wysokości ocieplenia dachu jak liczycie? Jak w ogóle liczą wysokość vanów jak podają wymiary - liczą z żeberkami czy bez?

Jak na razie zebrałaem takie dane porównawcze:

image.png.d809c519d619ddde5acfa64f29bdb36c.png

@kit, masz bardzo lekkie to autko. Patrzyłem na transity L4H3 (badzo mi się podobają i z zewnątrz i wewnątrz - w dodatku decha i kierownica, większość pstryczków itp. jest całkiem taka sama jak u mnie, więc bardzo łatwo było by się przesiadać.) muszą być ciężkie, bo ich ładowność to tylko 1100 kg. (czyli mw w granicach 2900).
Ale 400kg to super wynik, dużo masz szafek/łóżek itp? 

Jak w ogóle oszacować masę takiej zabudowy? Chciałbym jeszcze przed zakupem auta wiedzieć, czy mogę iść w transita (na dzień dzisiejszy to dla mnie najciekawsza opcja), a może nawet iveco; czy muszę patrzyć na boxero-jumpero-dukaty, one mają ~1400kg do wykorzystania

Edited by Łza Włóczynutka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

Wymiary podają od blachy do blachy Marketingowo jak najszersze miejsca ;)

 

Niby według dowodu to ładowność mam ok1,5t Tu są dane http://www.ford.poznan.pl/transit/van/dane_techniczne/

Co do mojej zabudowy to jest podstawowa zabudowa:

lewa strona- stolik, oryginalna fordowska ławka 2os, kibelek

prawa strona - szafka kuchenna z lodówką

tył na całą szerokość - łózko 2os + pięterko 1os

Nie mam żadnych górnych szafek

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
18 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

A te wysokości ocieplenia dachu jak liczycie?

Normalnie - baza poziom blachy dachu na która kleisz później to co kleisz i nakładasz
Na focie masz naklejony częściowo Armaflex, na to pójdzie xps 20 lub 30mm,  na wręgę pójdzie jeszcze jakaś cienka listwa/sklejka  i na nią poszycie wewnętrzne sufitu - to wsio odejmujesz od poziomu  blachy dachu - przetłoczenia w górę są nieistotne
Od blachy podłogi liczysz odwrotnie i jak odejmiesz to od nominalnej wysokości to masz uzytkową

Screenshot_1.jpg

6 minut temu, kit napisał:

lewa strona- stolik, oryginalna fordowska ławka 2os,

wykorzystałeś ori ławke wywaliwszy ja z przodu  ? 
Ta z  mojego służbowego "kampera" ławka jest zaraza niespecjalnie wygodna 

Screenshot_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

Dzięki za objaśnienia;
Jak na razie gromadzę takie najbardziej podstawowe dane, żeby wiedzieć za jakim gabarytem vana mam się rozglądać ;)

A jeszcze mnie nurtuje łazienka: Jaki macie/planujecie wymiar łazienki? Z tego co patrzyłem na internetach to najmniejszy możliwy zestaw to brodzik 60x60 i kibelek 41,7x60,3 Czyli ze ściankami łazienka by zajęła coś w granicach 65x105cm? Dobrze liczę? jest opcja na mniejszą?
I jak zrealizować odpływ wody szarej z umywalki i prysznica? No i gdzie umieścić zbiornik na szarówkę?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...