Jump to content
Łza Włóczynutka

Konwersja vanów w kampery

Recommended Posts

Łza Włóczynutka

Wiecie co, ja też teraz zacząłem oglądać za vanem, Tylko celuję w L4H3 albo nawet daily maxi (ten ma 4,6m podłogi)

@smok_wawelski jaką ty masz wersję blaszki? Nurtuje mnie ogrzewanie. Wiadomo, że chyba najsensowniejsze to ogrzewacz spalinowy. Pytanie jak sobie poradzi z taką kubaturą - bo to mamy do ogrzania wąską a długą "kiszkę". Jeśłi wylot będzie, tak jak to jest na większości filmików - jeden, za przednim fotelem pasażera - to trochę lipa, bo z tyłu będize zimno. A w kibelku to już całkiem. Czy macie/planujecie jakieś rozprowadzenie ciepła z webasto, tak żeby tył i kibelek też był ciepły?

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

mój jest L3H2  paka 3,36

58 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

Wiadomo, że chyba najsensowniejsze to ogrzewacz spalinowy.

spalinowe  ale ropa czy gaz ?  ropa wg mnie   na dziku w 100%  tak ale przy pobycie na campie nie za bardzo - ja nie podjąłem jeszcze decyzji  gaz/ropa - obecnie  60/40 na korzyść gazu

czy sobie poradzi przy busie maxi - nie sposób jednoznacznie odpowiedzieć zależy jakie ogrzewanie i jakie ocieplenie  - przy dobrym ociepleniu wydaje mi się że 4kW ropa albo gaz truma 5002 to  poradzi spoko, rozprowadzenie jak przy trumavencie przecież tak samo trzeba transportować ciepłe powietrze a poza tym kto powiedział że musi być za fotelem pasażera 

Sorki wolałbym podyskutować o tym w innym watku - tu jednak  jest to OT  - Przepraszam Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

Diesel, bo gaz jest MSZ problematyczny w takim blaszaku:

- droga instalacja, która wymaga systematycznych przeglądów szczelności i czujnika ulatniającego się gazu. 
- Trzeba wozić ciężką, nieporęczną butlę, Ta butla powinna być na zewnątrz kampera. (w jakiejś wentylowanej, ażurowej przegródce - tak jak w przyczepach - w bakiście, która jest odseparowana od wnętrza przyczepy, więc spory kłopot przy konwersji blaszaka)
- różne systemy końcówek, zaworów, butli w rożnych krajach. Praktycznie co kraj to inne. Kłopoty z napełnieniem butli. (a diesel jest wszędzie) 

Kuchenkę natomiast można zasilać poręcznymi, lekkimi i prawie nie  zajmującymi miejsca kartuszami.

tak, masz rację że offtop, poproszę moderatora o wydzielenie jakiegoś kącika, też bym chętnie tam podyskutował.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka
53 minuty temu, smok_wawelski napisał:

a poza tym kto powiedział że musi być za fotelem pasażera

nie musi oczywiście, ale to najłatwiejsza droga - urządzenie pod fotelem, wchodzą tam idealnie, łatwo się przewiercić pod podłogę z rurkami paliwowymi i spalinowo-powietrznymi. No i zassanie / wydmuch ogrzewanego powietrza od razu stamtąd do wnętrza. Wtedy nie trzeba metrów rur ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

Bez znaczenia czy piec bedzie na ON czy gaz bo oba bez problemu poradza sobie z ogrzaniem blaszanki Wybór zależy tylko od własnego widzi misie :] Ja narazie zarejestrowałem najniższą temp na poziomie -12st a wewnątrz utrzymanie 22-23st nie było żadnym problemem (zapas mocy miałem jeszcze znaczny) Piec to standardowy przeszczep z przyczepy umiejscowiony na środku "konserwy" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

a jak masz nadmuch? jakiej mocy piecyk i jaka wielkość kamperka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

Wielkość L3H3 Piec jakoś coś mi sie kojarzy ze 2,8kW :niewiem: to słaba wersja bo z wylotem spalin pod podłoge Nadmuchu nawet nie montowałem bo to mała kubatura i uznałem ją za zbedną, narazie nie zauważyłem najmniejszej niedogodności z tego powodu :] Poza tym w blaszankach jest strasznie mało miejsca i walczyłem o każdy cm a nadmuch i rury trzeba gdzieś upchnąć Ja też brałem pod uwage zapotrzebowanie calości na prąd bo my korzystamy tylko z aku

Edited by kit (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

Masz tam ubikację? W środku masz jakiś kawałek nawiewu?

O, jeszcze napisz, jeśli to nie problem - jaka wysokość Ci została po zamontowaniu podłogi i sufitu i czy pod podłogą prowadziłeś jakieś instalacje

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

Oczywiście że jest kibelek 😉 nawiewu jak pisalem nie mam W dzien częstotliwość korzystania powoduje taka wymiane powietrza ze nie czuc roznic temp Po calej nocy przy zamknietych drzwiach czuc ze 2-3st mniej ale przy porannej toalecie w mig sie wyrownuje 

Pod podłogą ida tylko przewody elektr.  Instalacje wod-kan ida juz nad bo jezdzimy calorocznie i chciałem miec z glowy temat jakiegos przymarzania itp

Wysokosc uzytkowa to na oko 1,9m Jutro moge zmierzyc dokladnie 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Osobiście wolałbym gaz. Dużo naczytałem się o dużym zapotrzebowaniu na prąd przy grzaniu urządzeniami typu Webasto. Piec gazowy nawet jak ma nadmuch, to możesz go wyłączyć. 

Zawsze można szukać z angielki, firmy carver - często mają wylot spalin pod podłogą. Nie trzeba komina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay
34 minuty temu, maarec napisał:

Piec gazowy nawet jak ma nadmuch, to możesz go wyłączyć. 

Nie zawsze. W Propexie masz maleńkie wymiary, ale tylko i wyłącznie nadmuch. Do tego po każdej serii grzania długo dmucha aby schłodzić przewody, więc prądu trochę potrzeba. Aczkolwiek przy 5 stopniach na zewnątrz i 23 na termostacie, przez całą noc zeszła jedna z pięciu kresek na akumulatorze.

Również tylko nadmuchowy jest najlepszy model Trumy czyli VarioHeat. 

Owszem Propex jest cały czas mało popularny, a VarioHeat jest bardzo drogi, ale przy zwiększającej się ilości zabudów na busach i szukaniu każdego centymetra, oba urządzenia będą wypierały typowe piecyki Trumy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
6 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał:

- droga instalacja, która wymaga systematycznych przeglądów szczelności i czujnika ulatniającego się gazu.

równie droga jak webasto lub eber które też wymagają przeglądów

prąd nie jest mi  straszny - zakładam solarek pod 300w i aku 100-120Ah,  gorzej straszy mnie smrodek rozruchowy i świst na kampie

 

6 godzin temu, kit napisał:

przeszczep z przyczepy umiejscowiony na środku "konserwy"

i prawdopodobnie u mnie będzie podobnie, przy L3H2 nadmuch wydaje mi się zbędny

przy H3 to jak odleci podłoga i ciut sufitu to bedzie ok 1,90
u mnie  przy H2  nominał 1,88 zakładam że  8-9cm odleci (a raczej juz wiem bo podłoga prawie zrobiona)  - woda pexem pójdzie podłogą  ale wewn. po ociepleniu,  prąd raczej górą

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit
8 godzin temu, Cathay napisał:

....Aczkolwiek przy 5 stopniach na zewnątrz i 23 na termostacie, przez całą noc zeszła jedna z pięciu kresek na akumulatorze...

Ale to tylko jedna noc przy temp dodatniej, a co bedzie przy weekendzie na nartach przy temp minusowych gdzie np pelne 48h musi wszystko chodzic?  

Z takich powodow potem "chodzą" kampery godzinami pod stokiem ...

8 godzin temu, smok_wawelski napisał:

... u mnie  przy H2  nominał 1,88 zakładam że  8-9cm odleci (a raczej juz wiem bo podłoga prawie zrobiona)  ...

8-9 to sufit razem z podłogą? Mi odeszlo 6cm podlogi i 7cm sufitu, 13 centow poleciało a do tego jeszcze okna dachowe obniżają miejscowo sufit chyba z 1,5cm  

8 godzin temu, smok_wawelski napisał:

... przy L3H2 nadmuch wydaje mi się zbędny...

Ja z premedytacja nie montowalem ventu mimo ze lezy mi w garażu razem z rurami itd Jak pisalem dyskomfortu nie czuje 

Jesli jezdzi sie zimowo to warto zabudowac jedynie tylna sciane (drzwi tylne) bo tam jest najwiecej mostków termicznych 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay
Godzinę temu, kit napisał:

Ale to tylko jedna noc przy temp dodatniej, a co bedzie przy weekendzie na nartach przy temp minusowych gdzie np pelne 48h musi wszystko chodzic?  

Z takich powodow potem "chodzą" kampery godzinami pod stokiem ...

Problemem nie jest zbyt duże zapotrzebowanie na prąd, tylko zbyt mała ilość zmagazynowanego i wytwarzanego prądu, czyli kłania się wielkość akumulatorów i solarów.  Jak chcesz cały weekend stać pod stokiem, to się przygotuj a nie smrodź. Gdyby za smrodzenie niezasadne był "tysiak", to by tak nie robiono.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

Kiedy jeździłem tirami, to jeździłem takimi które miały jeden punkt wydmuchu z webasto i takimi co miały dwa. No i te z dwoma były super, bo w całej kabinie była równomierna temperatura, a te co miały jeden wydmuch, to zdecydowanie cieplej było w tej części gdzie był nawiew. A kabina tira jest stosunkowo niewielka - taki sześcian w okolicach 2,5x2,5x2,5m. Czyli ~dwa razy mniejsza niż taki kamperek na blaszaku. 

W moim obecnym malutkim busiku (Tourneo Connect) który ogrzewam na kempingach elektrycznie, też mam dwa punkty grzejne, nie ze względu na to że jeden nie dawał rady, tylko właśnie z powodu że powietrze się nie mieszało i przy jednym punkcie były strefy wyraźnie ciepłe i wyraźnie zimne. Teraz przy dwóch grzejnikach; jeden z tyłu na klapie bagażnika, drugi z przodu między fotelem kierowcy a pasażera - jest super.

Więc ja osobiście będę w jakiś sposób kombinować, żeby mieć co najmniej dwa nawiewy, a może nawet więcej. Powiedzcie mi jest jakaś opcja, żeby przewody od nadmuchu poprowadzić w burtach, czy się tam nie zmieszczą? W Connecie, z tego co patrzyłem to by się dało, a nawet amerykańskie wersje mają tam przeprowadzone przewody i nadmuch na tył. Ale takie duże busy pewnie są trochę inaczej skonstruowane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...