Skocz do zawartości

Konwersja vanów w kampery


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 303
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie biorę. Uważam, że ma więcej wad niż zalet - przynajmniej w przypadku mojej nieskromenj osoby, gdzie najistotniejsza jest szybkość nagrzania wnętrza po powrocie do autka. Zimą webasto to zrobi w pół godziny choćby był trzaskający mróz - minutę po włączeniu już bucha gorące powietrze z dysz.  Nawet jak całe wnętrze jest jeszcze zimne, można siąść przy dyszy i się zrelaksować w ciepełku. Podłogówka, zanim sama się rozgrzeje, zanim nagrzeje te kilka/naście/dziesiąt litrów płynu, zanim ciepło przedostanie się przez wszystkie warstwy, zanim podłoga zacznie grzać, to na pierwsze efekty trzeba lekko 2-3 godziny czekać. No i do tego dochodzi spora masa i znacznie większa energochłonność (mniejsza wydajność), zarówno paliwa jak i energii elektrycznej. I problem z czego wykonać podłogę - i znów zagadnienia z wzrostem masy pojazdu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

... Powiedzcie mi jest jakaś opcja, żeby przewody od nadmuchu poprowadzić w burtach, czy się tam nie zmieszczą? W Connecie, z tego co patrzyłem to by się dało, a nawet amerykańskie wersje mają tam przeprowadzone przewody i nadmuch na tył. Ale takie duże busy pewnie są trochę inaczej skonstruowane?

Bez problemu da się poprowadzić rury nadmuchu po "burtach" :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, smok_wawelski napisał:

równie droga jak webasto lub eber które też wymagają przeglądów

W przypadku gazu instalację trzeba zlecić specjaliście (lub jeśli zrobisz ją sam, to przynajmniej ciśnieniową kontrolę szczelności przed napełnieniem i kontrolę wycieków po napełnieniu). Potem dla własnego bezpieczeństwa trzeba by minimum raz w roku kontrolować szczelność i stan miejsc połączeń. Instalacje webasto nie wymaga  ani specjalnych narzędzi ani kontroli, jest bezpieczna, nawet w przypadku wycieków. (diesel nie jest nawet łatwopalny w swojej normalnej postaci). Ewentualne późniejsze serwisy nie są też aż tak częste biorąc pod uwagę, że kamper zimą nie jest wykorzystywany codziennie, więc nagrzewnica będzie eksploatowana znacznie mniej niż w miejscach do których jest projektowana (np do ciężarówek, gdzie działa co noc). WIęc tu na serwisach też bedzie można przycebulić i robić je adekwatnie do intensywności eksploatacji.

no i te miedziane rureczki, ciśnieniowe złączki itp. kosztują wiecej niż kawałek plastikowej rurki do diesla. A jeszcze butla.. Gdzie ją wstawisz w kamperze? W sumie to chyba tylko wywalić koło zapasowe spod podłogi i tam zbiornik toroidalny, wtedy jest bezpieczecznie. Nie chciałbym wozić 11kg LPG w środku kampera. 

9 minut temu, kit napisał:

Bez problemu da się poprowadzić rury nadmuchu po "burtach" :ok:

O, to jest dobra informacja ;) Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kit napisał:

Mi odeszlo 6cm podlogi i 7cm sufitu,

podłoga - Armaflex 9mm + xps 30mm + sklejka 9mm + wykładzina ok 2-3mm  -  jest ok 5cm
sufit - Armaflex 9mm + xps 30mm lub 20mm + sklejka laminowana lub płyta hdf laminowana ok 4-5mm   - jest ok  3,5 lub 4,5cm 

Więcej niż max 10cm mi nie odleci 

 

1 godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał:

diesel nie jest nawet łatwopalny w swojej normalnej postaci

podpal go gdy lekko ciepły - zobaczysz jaki nie łatwopalny

tak zgoda gaz ma minusy o których piszesz, ale ropa ma smród który dyskwalifikuje jak dla mnie to ogrzewanie na kampie
Porównaj też ceny aitronic i np truma 3002
Butle - no problem do szafki pod kuchnia i nawet nie zamontuje żadnego  monocontrola tylko ja umocuje i po prostu zakręcę
Jeśli będzie pozytywna rozmowa z gazownikiem  w temacie pozyskiwania fazy lotnej - pójdzie toroid na spód

O przeglądy się nie boje - mam 2 takich którym wierzę bardziej  niż TUVowskiej naklejce i procedurom bo Goscie całe życie w gazie siedzą jeden w aucianym a drugi w instalacjach  

5 godzin temu, OnionSkin napisał:

Podłogowego grzania

wg mnie przerost formy nad treścia - chyba że ktoś nie mieszka w domu a w kamperze non stop

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo zgrubnie - mam MW niecałe 2100 (o ile prawda)   może podjadę na jakąś wagę w który weekend zweryfikować  DMC 3500 czyli  tak z tona na zabudowę powinna być  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, smok_wawelski napisał:

podłoga - Armaflex 9mm + xps 30mm + sklejka 9mm + wykładzina ok 2-3mm  -  jest ok 5cm
sufit - Armaflex 9mm + xps 30mm lub 20mm + sklejka laminowana lub płyta hdf laminowana ok 4-5mm   - jest ok  3,5 lub 4,5cm 

Więcej niż max 10cm mi nie odleci ...

Bardzo ładny wynik :ok:

Ile ostatecznie uzyskasz wysokości?

Ja rozważałem H2 w trojaczkach ale raz miałem okazje "zwiedzić" taką zabudowe i miała pod ok 1,8m i mimo że jestem niski (1,76) to w butach już było słabo Ale właśnie niewiem jak w tamtym przypadku było z izolacjami A do tego ja jeszcze musiałem wziąść pod uwage łóżko piętrowe dla pociechy ;)

14 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

A jak u was z masą zabudowy? szacujecie/szacowaliście ją w jakiś sposób przed konwersją?

W moim przypadku wszystko to ok 400kg ;) MW Transita to ok 1800kg a już w pełni gotowy do podróży z nami na pokładzie jest w okolicach 2500kg ;)

Edytowane przez kit (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smoki są z gatunku niskopiennych, bardziej już rosną w szerz niż w wysokość :) mam 170, żona ciut mniej  a córka jest miniaturka :) 
żona  ani córka w szpilkach nie chodzą to spoko - realnie myślę że  te 177-178cm  będzie w H na całości  i starczy to spoko żeby parę centów na łbem jeszcze było - nie chciałem H3 
Zobaczę ile jeszcze daszki mi w dół wylezą  - nie sprawdzałem tego ale myślę że nie więcej niż 2-3 centy roletka/moskitiera  a i tak 1 nad wyrkiem a drugi w łazience więc nie ma problema :) 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tam mogło być podobnie z wymiarem, dlatego dla mnie już średnio było, tak na styk ;) Ale jak macie zapas to super :ok:

Daszki obniżają jak dobrze pamiętam ok 1,5cm Ja u siebie jeszcze ciut obniżyłem bo wokół zrobiłem oświetlenie ledowe Usytuowany jest w centralnej części komunikacyjnej i idealnie zapewnia światło naturalne i sztuczne na cała przestrzeń Oczywiście poza tym jest jeszcze oświetlenie nad kuchnią, stołem i w kibelku ale to już jest bardziej miejscowe usytuowanie i przeznaczenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te wysokości ocieplenia dachu jak liczycie? Jak w ogóle liczą wysokość vanów jak podają wymiary - liczą z żeberkami czy bez?

Jak na razie zebrałaem takie dane porównawcze:

image.png.d809c519d619ddde5acfa64f29bdb36c.png

@kit, masz bardzo lekkie to autko. Patrzyłem na transity L4H3 (badzo mi się podobają i z zewnątrz i wewnątrz - w dodatku decha i kierownica, większość pstryczków itp. jest całkiem taka sama jak u mnie, więc bardzo łatwo było by się przesiadać.) muszą być ciężkie, bo ich ładowność to tylko 1100 kg. (czyli mw w granicach 2900).
Ale 400kg to super wynik, dużo masz szafek/łóżek itp? 

Jak w ogóle oszacować masę takiej zabudowy? Chciałbym jeszcze przed zakupem auta wiedzieć, czy mogę iść w transita (na dzień dzisiejszy to dla mnie najciekawsza opcja), a może nawet iveco; czy muszę patrzyć na boxero-jumpero-dukaty, one mają ~1400kg do wykorzystania

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiary podają od blachy do blachy Marketingowo jak najszersze miejsca ;)

 

Niby według dowodu to ładowność mam ok1,5t Tu są dane http://www.ford.poznan.pl/transit/van/dane_techniczne/

Co do mojej zabudowy to jest podstawowa zabudowa:

lewa strona- stolik, oryginalna fordowska ławka 2os, kibelek

prawa strona - szafka kuchenna z lodówką

tył na całą szerokość - łózko 2os + pięterko 1os

Nie mam żadnych górnych szafek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

A te wysokości ocieplenia dachu jak liczycie?

Normalnie - baza poziom blachy dachu na która kleisz później to co kleisz i nakładasz
Na focie masz naklejony częściowo Armaflex, na to pójdzie xps 20 lub 30mm,  na wręgę pójdzie jeszcze jakaś cienka listwa/sklejka  i na nią poszycie wewnętrzne sufitu - to wsio odejmujesz od poziomu  blachy dachu - przetłoczenia w górę są nieistotne
Od blachy podłogi liczysz odwrotnie i jak odejmiesz to od nominalnej wysokości to masz uzytkową

Screenshot_1.jpg

6 minut temu, kit napisał:

lewa strona- stolik, oryginalna fordowska ławka 2os,

wykorzystałeś ori ławke wywaliwszy ja z przodu  ? 
Ta z  mojego służbowego "kampera" ławka jest zaraza niespecjalnie wygodna 

Screenshot_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za objaśnienia;
Jak na razie gromadzę takie najbardziej podstawowe dane, żeby wiedzieć za jakim gabarytem vana mam się rozglądać ;)

A jeszcze mnie nurtuje łazienka: Jaki macie/planujecie wymiar łazienki? Z tego co patrzyłem na internetach to najmniejszy możliwy zestaw to brodzik 60x60 i kibelek 41,7x60,3 Czyli ze ściankami łazienka by zajęła coś w granicach 65x105cm? Dobrze liczę? jest opcja na mniejszą?
I jak zrealizować odpływ wody szarej z umywalki i prysznica? No i gdzie umieścić zbiornik na szarówkę?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.