Skocz do zawartości

Montaż haka Skoda Superb2


Tomekk1980

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to sporo to nie powiedziałbym bo to tylko około 5,5kg na ramieniu 1m, także wcale nie tak dużo, no ale jak producent podaje takie wartości to trzeba się ich trzymać.

Dla przykładu koła w samochodzie dokręca się mniej więcej 2 razy większym momentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Przemysław napisał:

Czy to sporo to nie powiedziałbym bo to tylko około 5,5kg na ramieniu 1m, także wcale nie tak dużo, no ale jak producent podaje takie wartości to trzeba się ich trzymać.

Dla przykładu koła w samochodzie dokręca się mniej więcej 2 razy większym momentem.

Zgadza się, ale śruby w samochodzie  są chyba w większości M14. Hak już przykręcony, dałem 56Nm i musi być dobrze;)

Zostało tylko podłączenie z przodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2019 o 17:50, Tomekk1980 napisał:

Może ktoś pomoże, w sumie wszystko jasne co gdzie wpiąć ale nie wiem gdzie ma być wpięte takie małe gniazdo z kabelkiem. Nie mogę dojść do tego ze schematu.
Podesłałbym na e-mail schemat i powiedział o co chodzi

Od modułu haka prowadzisz przewody do przodu auta, zasilanie wpinasz w skrzynkę bezpieczników z lewej strony deski rozdzielczej, do sterownika sieci pokładowej podpinasz can high i can low, i z tego co pamiętam sygnał świateł stop przyczepy podpinasz pod przewód zasilający trzecie światło stop samochodu, potem kodowanie i chyba wszystko ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2019 o 07:39, Tomekk1980 napisał:

dałem 56Nm i musi być dobrze;)

a nie napisały te mądre producenty coby za jakiś czas sprawdzić i ponownie dociągnąć na określony moment ?
nawet jak nie napisały to bym tak zrobił jak się trochę haczysko obtyrpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu , Thule w dedykowanym haku dla VW T6 napisał aby po jakimś czasie ( nie pamiętam teraz) dociągnąć śruby. Przy montażu należy wyciąć fragment osłony  koła zapasowego ,którą mamy pod podłogą. Właśnie dla tego powtórnego dociągnięcia śrub. Można założyć hak bez tej wycinki ( mniej błota trafi pod osłonę) ale wtedy mamy więcej rozkręcania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2019 o 07:39, Tomekk1980 napisał:

Zgadza się, ale śruby w samochodzie  są chyba w większości M14. Hak już przykręcony, dałem 56Nm i musi być dobrze;)

I będzie dobrze. Producent wyraźnie podaje 55Nm, tutaj jest specyficzna konstrukcja, hak "wchodzi" w belkę i śruby go blokują, dlatego moment dokręcenia nie jest potrzebny zbyt duży, byleby śruba nie odkręciła się.  Montowałem hak Westfalii w BMW i tam belka montowana była "do czoła" gdzie obciążenie na śruby jest inaczej rozłożone i większe, tam moment dokręcania był 102Nm.

image.thumb.png.343c79fe738660e1a636b7d3f780bfe5.png

37 minut temu, smok_wawelski napisał:

a nie napisały te mądre producenty coby za jakiś czas sprawdzić i ponownie dociągnąć na określony moment ?
nawet jak nie napisały to bym tak zrobił jak się trochę haczysko obtyrpie.

Westfalia w swoich instrukcjach do haków podaje aby po 1000km ponownie sprawdzić momenty dokręcenia śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak trzeba zrobić, należy pamiętać że jest to 1000km przejechanych z użytym hakiem .


Czyli powinienem wrócić do punktu gdzie montowano mi Westfalię na kontrolę taką? Pytam bo nic mi nie przekazali ? Przy poprzednim samochodzie aso Hyundaia też milczeli na ten temat.

Egzekwować to ? Oni ponownie demontują tył samochodu ?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.