Skocz do zawartości

Napęd do przyczepy.


swift 560

Rekomendowane odpowiedzi

I to jest pomysłowe rozwiązanie problemu i będzie zdecydowanie bardziej wytrzymałe. Mi brakuje ok. 3 cm wysokości ramy, jednak przeszkodą do takiego zamocowania belki movera będzie skośny kształtownik mocujący oś przyczepy. Brakuje jakichś 2 cm do dosuniecia rolki do opony. Z drugiej strony osi, od przodu przyczepy przeszkadza amortyzator.

Pomyślę o tym rozwiązaniu, bo faktycznie te przedłużki L-ki to nie jest 100% pewne rozwiązanie a urwanie movera w czasie jazdy.... Wydaje się że konstrukcja jest sztywna jednak ślizgajaca się rolka daje do myślenia. Muszę bardzo mocno ją dociskać do opony by pokonać nawet małe przeszkody.
Do podobnych oryginalnych mocowań (2,8 mm grubości) też są wątpliwości co do wytrzymałości. Widać to w opiniach do zakupów.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Tofel napisał:

Witam,

Jako że sam oczekuję niekiedy pomocy, chciałbym - jeśli mogę - podpowiedzieć coś, co u mnie się sprawdziło.

...

Dobrałem profil 60x30x3

UWAGA. Grubość oryginalnych wsporników to blacha 4 mm

Hurtownia dobrała odpowiedni materiał a warsztat obróbki precyzyjnej wykonał gotowe elementy i pasowanie otworów pod oryginalne mocowanie.

Tak to sobie wymyśliłem.

Miło się patrzy na taką robotę. :bravo:

5d068b73a2d85.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kalapan napisał:

Przyznam szczerze, że podziwiam Cię za odwagę w montażu tego movera  na tych dwóch blaszkach od konserwy. Ja bym się na to nie odważył...

to nie trzeba podziwiać tylko uciekać

przy siłach panujących w napędzie nie wróżę temu przyszłości

 

doczytałem dalej i widzę że Tofel wie jak zrobić porządną rzeźbę garażową :bravo:

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałbym jednak podejść do zagadnienia nieco bardziej powiedzmy inżyniersko a nie na zasadzie "wróżenia przyszłości" bo temat jest ważny że względu na bezpieczeństwo.
Poza tym nurtują mnie te "oryginalne" blaszki proponowane przez producentów grubości ok 2 mm. Nie wiem z jakiej stali są one zrobione, nie mają kształtu zapewniającego poprawę wytrzymałości (np jakichś przetłoczeń), nie mają perforacji co jest ważne dla wytrzymałości. Moja chalupnicza konstrukcja wydaje się solidniejsza. Dla jasności - pisze nie o grubych na kilka cm podkladkach dystansowych która są wyżej pokazane, a o blachach w kształcie L-ki analogicznych do zastosowanej u mnie.

Rozwiązanie z podkładkami dystansujacymi mocowanie belki movera na pewno będzie najlepsze, tam nie ma co się urwać (może poza śrubami). Jednak u mnie w przyczepie przeszkadza widoczne na zdjęciach skośne mocowanie osi, a przed osią dodatkowo amortyzator. Nie dosunę movera odpowiednio blisko opony bo brakuje ok 2 cm.
Pozostaje jeszcze wymiana tych blach no coś solidniejszego np kątownik z blachy grubości 4mm.
Wrócę do tematu na wiosnę. c213a6af0193c7d3fbbd2750bc9ebfe7.jpgc53d1e6e718af06c75991ebe7841ed3e.jpg

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.