Skocz do zawartości

Przejściówka adapter 7pin/13pin


Piotrekm13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Jest to mój pierwszy post, więc się przedstawię...

Jestem karawaningowcem bez przyczepy (na razie), a holownik też na razie niezbyt...

Czytam forum od dawna i planuję w przyszłości kupno przyczepy, a w przyszłym roku chciałbym objechać kilka dni z przyczepą z wypożyczalni. Stąd mój post z wątpliwościami, co będzie jeśli do gniazda haka 7 pin w samochodzie podepnę przejściówkę oraz przyczepę 13pin. Rozumiem że oświetlenie drogowe musi działać, a proszę o informacje co może mi nie działać, i ewentualnie jak to można obejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mundek28 napisał:

a więc w trakcie kontroli będzie kłopot.

Jakiej kontroli?  Chcesz powiedzieć że policjant światła będzie sprawdzał? To ostrzeż nowicjusza żeby uważał a baby jagi na miotłach latające. Szansa na nie jest taka jak na policjanta sprawdzającego światła. Inna sprawa to czy aby na pewno owe światła nie będą działać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podłączysz 13 pin z przyczepy  przez przejściówkę to będziesz miał to co teraz masz 

1- lewy kierunkowskaz

2- św, przeciwmgielne

3- masa

4- prawy kierunkowskaz

5-  pozycyjne prawe 

6- stop 

7- pozycyjne lewe 

Braknie Ci światła cofania ,które będzie ( powinno już być w przyczepie z inst. 13- pinową )  

A jest taka zasada ,że światła które mamy powinny działać. I jak trafisz na upierdliwego policjanta to może odebrać Ci DR za brak tych ostatnich świateł.

To podstawa, bo przewody powyżej 8 pinu są nie obowiązkowe z punktu widzenia PRD. I do oświetlenia przyczepy czy też zasilania po stacyjce czy też ładowania dodatkowego akumulatora są nie obowiązkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli to znaczy że żadne przyczepki (mam na myśli towarowe) nie maja światła cofania?

 

Kiedyś też słyszałem że niektórzy kombinują coś, żeby mieć na 7-miu pinach zasilanie lodówki, ale za bardzo nie pamiętam jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Towarowe , lawety ,pod łodziowe  i inne mają światła cofania ale nie na instalacji 7 -pin. Mają taką "13"  ale tak naprawdę to jest tam tylko 8 -pinów.

Co do zasilania lodówki to najwięcej przyczep sprowadzanych z NL ,które miały wtyczkę 7-pin było właśnie tak przerabiane , ze św. p. mgielnego brano zasilanie do lodówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwość uruchomienia świateł (cofania i p-pmgiel.) w czasie kontroli skutkuje zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego) i lawetą dla przyczepy. Zapomnij o wykorzystaniu z instalacji świateł p-mgiel. samochodu. Lodówka bierze ok 8 A - takiego obciążenia nie wytrzyma ta instalacja.

Jak lubisz kłopoty to posłuchaj Cathay`a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem. Sam dobrze wiem że policja rzadko kontroluje światła, ale po co się stresować na urlopie.

Bedę myślał nad gniazdem 13pin. Widziałem na allegro gotowe gniazda z wiązką. A orientuje się ktoś ile ogarnięty elektryk bierze za podłączenie takiego czegoś? Samochód Peugeot 307SW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ed napisał:

Jak lubisz kłopoty to posłuchaj Cathay`a.

Edziu, intencją mojego posta nie było lekceważenie przepisów, tylko pogarda dla policji która nie egzekwuje owych przepisów. Policja o światłach nie ma zielonego pojęcia, nigdy nie miała i pewnie mieć nie będzie. Ostatnio jak była mgła połowa aut jeździła nieoświetlona, to znaczy mieli światła do jazdy dziennej, a co za tym idzie tył nieoświetlony. Zatrzymaliśmy się przy "suszarce" i pytam policjanta dlaczego nie zatrzymuje aut bez oświetlenia. A on mówi, no przecież ledy mu się świecą. Pytam więc: "a co mu się świeci z tyłu? bo ten led to do jazdy dziennej".

Na to policjant mówi: "co pan gadasz. A zobacz pan tego passata co jedzie na długich". Mówię mu, "to nie długie, to podwójny LED mijania, idź na szkolenie chłopie a nie na ulicę". Pogroził mi paragrafem 226.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 W aucie mam 13 pinowe gniazdo z modułem dedykowanym  . W Ence też założyłem 13 pinową wtyczkę z 13 żyłowym kablem i dołożyłem światło cofania oraz stały plus i minus do oświetlenia wnętrza przyczepy . Zostały 3 przewody z 13 i 2 z nich wykorzystałem do kamery i w czasie holowania przyczepy mam za nią podgląd . Przepisy sobie , życie sobie i ja sobie . Co do policjantów : w Jastrowiu pani mundurowa miarką mierzyła odległości DRL- ów od jezdni . Ot taka nadgorliwa .

Na foto widok z kamery w przyczepie. Monitor w lusterku.

IMG_20190813_173627.jpg

Edytowane przez Kimkolwiek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam. 

Dużo przyczepek, które oglądam ma gniazda 7 pin , a mam już założony chak i podłączone gniazdo 13 pin wraz z dodatkowym zasilaniem, masami itp. Zakładam że tak musi być i tu nie będę ingerował.

Pytanie czy jak kupie zwykłą przejściówkę to czy będzie mi działało normalne oświetlenie?

Czy te przyczepki nie miały fabrycznie zasilania lodówki na 12V?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.