Skocz do zawartości

Adria Adora 673 pk


M&D

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie. Większość tych większych suvów ma tyle na haku, ale ja tyle bym nie zapiął nawet w zgodzie z przepisami

Ale kumpel miał a8 z 4,2tdi pod maską, też duże i ciężkie auto, na pewno cięższe od mojego jeepa i też 4x4 i na haku miał ,,tylko,, 2000kg. Idealnie wstrzelił się w 1,33 bo dmc miała ta audica 2660 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 182
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja nie wiem Panowie. Moj holownik nie jest jakis wybitny a przyczepa pewnie czesto przewalona z realną wagą pod 1900kg. Wg instrukcji obsługi mogę ciągnąć 2600 po płaskim i 2400 po górach. W dowodzie wbite 2400kg przyczepy przy DMC auta około 2500kg. 
Trochę tym zestawem już przejechałem (około 50000km) i nie wiem co by się musiało wydarzyć żeby coś go wyprowadziło z równowagi. Sporo miałem sytuacji podbramkowych wynikających z sytuacji na drodze i nigdy nic. W tym przypadku 1,33 jest zupełnie zbędny, kompletnie. I wiele jest samochodów gdzie nie powinien mieć zastosowania.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości wszedłem na mobile.de i znalazłem modele 2021 z DMC2500kg. Niektóre cepki są z dwoma osiami: 

https://www.mobile.de/pl/Samochód-kempingowy/Adria-Adora-673PK,ALDE,2/vhc:motorhome,pgn:3,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:400,mld:673pk,vcg:caravan/pg:vipmotorhome/269680484.html

Z taką ładownością to już można się zastanowić nad wymianą z 573 na 673- szkoda, że z cenami pojechali w kosmos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości wszedłem na mobile.de i znalazłem modele 2021 z DMC2500kg. Niektóre cepki są z dwoma osiami: 
https://www.mobile.de/pl/Samochód-kempingowy/Adria-Adora-673PK,ALDE,2/vhc:motorhome,pgn:3,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:400,mld:673pk,vcg:caravan/pg:vipmotorhome/269680484.html
Z taką ładownością to już można się zastanowić nad wymianą z 573 na 673- szkoda, że z cenami pojechali w kosmos
Bo Adora na 2021 rok to całkowicie nowy model. Wrzucałem gdzieś na forum filmik reklamowy od Adrii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko takie, jestem świeży z przyczepami i nie bardzo rozumie tych Waszych przeliczników, mam BMW X5, jaką bezpiecznie maksymalnie przyczepie mogę ciągnąć? Masa pojazdu to 2040kg, DMC to 2795 kg, a wg dowodu rej mogę ciągnąć przyczepke masie maks 2700kg. Będę wdzięczny za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko takie, jestem świeży z przyczepami i nie bardzo rozumie tych Waszych przeliczników, mam BMW X5, jaką bezpiecznie maksymalnie przyczepie mogę ciągnąć? Masa pojazdu to 2040kg, DMC to 2795 kg, a wg dowodu rej mogę ciągnąć przyczepke masie maks 2700kg. Będę wdzięczny za odpowiedź.
To żadne nasze przeliczniki, tylko prawne uwarunkowania dla hamulca najazdowego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pirmin napisał:

Pytanko takie, jestem świeży z przyczepami i nie bardzo rozumie tych Waszych przeliczników, mam BMW X5, jaką bezpiecznie maksymalnie przyczepie mogę ciągnąć? Masa pojazdu to 2040kg, DMC to 2795 kg, a wg dowodu rej mogę ciągnąć przyczepke masie maks 2700kg. Będę wdzięczny za odpowiedź.

Widzisz w przyczepach kempingowych nie liczy się masa a długość i szerokość przyczepy, wrzucisz na lawetę autko krótkie ale ciężkie przykładowo 2t i laweta 500kg  i polecisz 100km/h jak nic, a zahaczysz kempa 1800kg ale długość z 6.5m i przy 100km/h ręce spocone. Moja poprzednia przyczepa była na dwóch osiach i 6.5m długa, do 85km/h było git a powyżej już bardzo ale to bardzo nie komfortowo, teraz mam 540 i 230 szeroką, jadąc tym samym autem ale z tą mniejszą przyczepą to powiem tak jak bym jechał bez, wyprzedzanie TIRA przy 110km/h jak bym osobówkę wyprzedzał.

Miałem okazje teraz ciągnąć inną przyczepę nówkę z salonu 560 i 2.5 szeroka i już było ją czuć, a była pusta, a moja załadowana i luz, także jak ktoś chce komfortowo podróżować to ciężki holownik i jak najkrótsza przyczepa. Jak chcesz dużo jeżdzić to tak jak napisałem, ale jak mało a dużo na polu to większą, lepszy komfort w przyczepie.

Co do tego przelicznika ponoć jest, ale nikt go nie widział, a ty zrobisz jak będziesz uważał, jedni go używają a inni nie, a policja nawet nie wie że jest i tak to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@peja76, wybacz ale nie zgodzę się z Tobą. Poprzednia Hobby 460 prowadziła się dużo gorzej niż aktualna Adria 573 (i nie chodzi mi tu o markę bo wiem, że jesteś uprzedzony do Adrii- ja Hobby wspominam bardzo mile). W obydwu mam/miałem ATC i częściej załączał się przy La Vicie niż teraz przy Adrii pomimo, że Adrią zrobiłem tylko 5 tyś. km. DMC 1350 do 2000, szerokość 230 do 246 i większą przyjemność czerpię z jazdy większą niż mniejszą a prędkości przelotowe cały czas takie same. Jedynie spalanie większe o 2-3 litry przy szerszej i cięższej cepce. Podkreślę jednak że to są moje odczucia dla holownika o MW2100kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mandrol napisał:

@peja76, wybacz ale nie zgodzę się z Tobą. Poprzednia Hobby 460 prowadziła się dużo gorzej niż aktualna Adria 573 (i nie chodzi mi tu o markę bo wiem, że jesteś uprzedzony do Adrii- ja Hobby wspominam bardzo mile). W obydwu mam/miałem ATC i częściej załączał się przy La Vicie niż teraz przy Adrii pomimo, że Adrią zrobiłem tylko 5 tyś. km. DMC 1350 do 2000, szerokość 230 do 246 i większą przyjemność czerpię z jazdy większą niż mniejszą a prędkości przelotowe cały czas takie same. Jedynie spalanie większe o 2-3 litry przy szerszej i cięższej cepce. Podkreślę jednak że to są moje odczucia dla holownika o MW2100kg.

Nie mam uczulenia na Adrie  tylko na to jak jest opisywana, ale nie o tym mowa. Wierz mi że jeżdżę z przyczepami 25l, kempingowych w swoim życiu miałem 7sztuk w tym dwie 2osiowe i każda 6.5m jedna to Hobby z 2001r a druga to Dethleffs 650 2005r, te mniejsze to między innymi Tabbert, Hobby, Fendt, i dwie takie staruszki że nawet nazwy nie pamiętam bo było to bardzo dawno, nikt mi nie powie że z przyczepami powyżej 5.5m dobrze się jedzie powyżej 90km/h, może i się jedzie ale jest to jazda niekomfortowa i bezpieczna.

Tą nówkę co teraz targałem do domu mojemu koledze powyżej 90km/h też już komfortu nie było. Sam teraz nią jeździ i to nie lekkim autem bo BMW G30 3.0D i mnie pyta czy nie mam strachu jechać powyżej 90km/h bo on ma.

Żebyś mnie źle nie zrozumiał to są moje odczucia, może każdy z nas ma inne odczucie komfortu ciągnięcia przyczepy albo po prostu jest odważniejszy w jeździe.

Pozdrawiam i miłego wypoczynku w Hiszpanii :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, tomekk napisał:

Witam 

DMC auta dzielisz przez 1,33, współczynnik wskazany w przepisach.

 

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka

 

Jacekzoo pisaliśmy razem...

 

 

 

Dzięki za info, tylko w takim razie poco w dowodzie piszą co mogę ciągnąć? No i Policja z tego co się orientuje to patrzy cyferki w dowodzie...

2 minuty temu, Pirmin napisał:

Dzięki za info, tylko w takim razie poco w dowodzie piszą co mogę ciągnąć? No i Policja z tego co się orientuje to patrzy cyferki w dowodzie...

W drugim samochodzie mam DMC 2540kg i wg dowodu mogę ciągnąć przyczep 2000kg, MW to 1920kg, biorąc pod uwagę przelicznik w tym przypadku nie mogę ciągnąć przyczepki DMC 2000kg??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, peja76 napisał:

Nie mam uczulenia na Adrie  tylko na to jak jest opisywana, ale nie o tym mowa. Wierz mi że jeżdżę z przyczepami 25l, kempingowych w swoim życiu miałem 7sztuk w tym dwie 2osiowe i każda 6.5m jedna to Hobby z 2001r a druga to Dethleffs 650 2005r, te mniejsze to między innymi Tabbert, Hobby, Fendt, i dwie takie staruszki że nawet nazwy nie pamiętam bo było to bardzo dawno, nikt mi nie powie że z przyczepami powyżej 5.5m dobrze się jedzie powyżej 90km/h, może i się jedzie ale jest to jazda nie komfortowa i bezpieczna.

Tą nówkę co teraz targałem do domu mojemu koledze powyżej 90km/h też już komfortu nie było. Sam teraz nią jeździ i to nie lekkim autem bo BMW G30 3.0D i mnie pyta czy nie mam strachu jechać powyżej 90km/h bo on ma.

Żebyś mnie żele nie zrozumiał to są moje odczucia, może każdy z nas ma inne odczucie komfortu ciągnięcia przyczepy albo po prostu jest odważniejszy w jeżdzie.

Pozdrawiam i miłego wypoczynku w Hiszpanii :hej:

Nie mogę się z Tobą zgodzić. Pilnujesz nacisku na hak? Przy takim doświadczeniu pewnie tak.  Moja ma 8m i rowery na tylnej ścianie, jedną oś i realnie waży 1650-1750kg. Już smax jechał z nią stabilnie 100kmh na stałe, a bywało wiele więcej. 

Teraz przy ok 2800kg masy holownika dobrze jedzie i 125kmh podczas wyprzedzania. Na stałe jadę 95-105 w zależności od warunków i odległości do pokonania. Jest bardzo komfortowo przy nacisku 90-100kg. Dłuższe budki muszą taki mieć, nie ma innego wyjścia.

Atc nigdy nie załączyło się na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.