Skocz do zawartości

Mover wymiary


Suzu

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z małą ilością miejsca pomiędzy nadkolem, a amortyzatorem. Chcąc uniknąć cięcia, gięcia, sztukowania. Zwracam się z prośbą do tych z koleżeństwa, którzy posiadają u siebie Mover o podanie szerokości elementu silnik-rolka. Może powstanie cenna lista. Patriotycznie chciałem założyć P1, ale okazało się, że jego szerokość to 25cm. U mnie nie wejdzie, szukam więc dalej. Producenci nie podają takich informacji, a szkoda. Może Truma jest węższa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o który wymiar chodzi? A czy B?

Zrobiłem obrazek - Obelink Prestige II

Mover zamontowalem za osią bo z przodu przeszkadzał amortyzator i układ ramy nie pasował. 4824d9359d7896bdfc47cf46b5c92803.jpg&key=1d50147f6268dfb45f35305e5211bc1042afc2f0d959a0be478fb491176b1cf0

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

3b2c9933460ba21e4eb802b8eb172c95.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Suzu napisał:

Za osią mam znów niewystarczającą wysokość ramy..

Do Reicha wystarcza 110   mm rama. Sam miałem problem i tylko Reicha  (z budżetowych moverów) można  zamontować do niskich ram. Tu są podane wymiary do tego Reicha:

WP_20180208_23_54_25_Pro.thumb.jpg.7f2809eb0291f369ed331e7ff62ae3dd.jpg

Edytowane przez kalapan (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Suzu napisał:

Chodzi mi o Szerokość A z Fig.8

Za osią mam znów niewystarczającą wysokość ramy...

Reich Economy Light - bardzo ciekawe rozwiązanie, muszę się mu bliżej przyjrzeć.

Jak cię stać na P1 to może Al-ko Mammut cię zainteresuje

https://www.obelink.pl/al-ko-mammut-naped-osi.html?gclid=Cj0KCQjwuZDtBRDvARIsAPXFx3BcAXNLpKwR0-3VOD8ISEN2yhJtlbKUXGljJPbVwe9LBkR9xOngTzsaAqYGEALw_wcB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reicha jest dla mnie jakimś rozwiązaniem, choć powoduje obniżenie prześwitu o aż 9 cm. U mnie 20-9=11cm czyli raczej na granicy. Do Al-ko Mammuta nie znalazłem wymiarów i cena już boli, nie wiem czy zmiana nadkoli nie wyszłaby taniej. Sprzedawcy moverów również nie znają wymiarów, bo nie mają ich na stanie tylko dopiero zamawiają pod Klienta.  Ogólnie słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałem znajomemu moover Enduro II przed osią i z powodu amortyzatora brakło miejsca. Rozwiązaniem okazały się pierścienie zakładane między bęben a felgę. Zostały zakupione na Allegro. Są różnej grubości i średnic. W komplecie są też dłuższe śruby.  W naszym przypadku wystarczyły o grubości 15mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tą niewielką różnicę chodzi. Z przodu 23 cm wejdzie 25 cm nie. Z tyłu jest 28 cm miejsca bo nie ma amortyzatora, ale niska rama i "kanalizacja" do przerobienia. Liczę na to, że wąski mover załatwi sprawę. P1 ma szerokość 25 cm, rolka ma 17 cm. W częściach zamiennych do Trumy widzę, że rolki mają odpowiednio 12 cm przy Go2 i 11,5 cm przy Se. To 5 cm różnicy. Niestety rozmiarów całości na próżno w necie szukać.

20190928_124716.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dając dystanse zwiększasz w ten sposób (zmieniając odsadzenie - ET, offset) obciążenie łożyska koła i wahacza (siła skrętne działające na wahacz, tym bardziej że jest on przeważnie zespawany z dwóch wytłoczek z grubej blachy). 15 mm to m.zd. już całkiem sporo, przy dość dużych obciążeniach piast, kół i wahaczy w cepie.

Jeśli przyczepa jeździ okazjonalnie, to pikuś, ale jeśli sporo - to nie jest to nieistotny szczegół. Poza większym i szybszym zużyciem łożysk, wahacz będzie bardziej podatny na ewentualne uszkodzenia, w razie np. wpadnięcia w dziurę, najechania na jakiś próg, garb - większe ryzyko pogięcia (skręcenia) wahacza. 

O ile np. w osobówkach może nie daje to o sobie szybko znać, w przypadku przeciętnej cepy obciążenia pojedynczego koła - nawet statyczne, nie wspominając o rzeczywistych (w czasie jazdy) bywają sporo większe (np. full załadowany samochód osobowy - rzadko nacisk na oś przekracza 1000 kg, cepa to już 1200-1500 kg), i przeważnie w samochodzie masz inne prowadzenie koła, rzadko wahacze wykonane są tak, ze dość mocno same w sobie pracują na skręcanie. 

Do tego, jeśli te pierścienie są przelotowe (a jeśli piszesz o dłuższych śrubach - to pewnie są), to jest pewien mały niuans. Felga (i przygotowany pod dany typ samochodu dystans, czyli wytoczony pod kołnierz na piaście i wykonanym z takim samym kołnierzem na felgę - a nie tylko okrągły kawał płaskiej blachy z dziurami) mają otwór centralny dopasowany do kołnierza na piaście [pomijam plastikowe pierścienie centrujące bo to kicha nad kichy], więc opierają się na kołnierzu piasty i dzięki temu większość obciążeń przenosi kołnierz piasty, śruby tylko dociskają felgę [i ew. dystans] do piasty.  W przyczepach, przynajmniej w osiach alko, tego kołnierza nie ma w ogóle, wszystko wisi na śrubach. Owszem, dociskają felgę do bębna, ale teraz wisi to na dodatkowych 15 mm śrub  na "przelocie" przez dystans. 

Sorry, za rozwlekły opis, ale dla mnie to rozwiązanie w przyczepie kempingowej czy jakiejkolwiek innej ciężkiej cepie na jednej osi odpada. 

 

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Suzu napisał:

O tą niewielką różnicę chodzi. Z przodu 23 cm wejdzie 25 cm nie. Z tyłu jest 28 cm miejsca bo nie ma amortyzatora, ale niska rama i "kanalizacja" do przerobienia. Liczę na to, że wąski mover załatwi sprawę. P1 ma szerokość 25 cm, rolka ma 17 cm. W częściach zamiennych do Trumy widzę, że rolki mają odpowiednio 12 cm przy Go2 i 11,5 cm przy Se. To 5 cm różnicy. Niestety rozmiarów całości na próżno w necie szukać.

20190928_124716.jpg

A czemu nie z drugiej strony? 

Reich EasyDriver Basic 1.8 

reich-easydriver-basic-1.8-schema.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może to pomoże w ocenie sytuacji u Ciebie. Dodatkowa uwaga: realna wysokość ego400 czyli od dolnej krawędzi ramy do najwyższego punktu na silniku to 155mm. Producent zaleca 185mm. Ja musiałem  modyfikować mocowanie belki łączącej napędy. 

IMG_20191015_204024.jpg

IMG_20191015_224754.jpg

IMG_20191015_225701.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.