Jump to content
Michał2016

Marco Polo, Westfalia itp

Recommended Posts

Michał2016

Holownik ma być bus-kamperem z podnoszonym dachem tak jak Mercedes Marco Polo (ale pewnie stanie na Renault Trafic bo znacznie taniej).

Nie znam się  zbyt na tym temacie więc pytam Was. Jaką mniej więcej  przyczepę takie auto możesz  pociągnąć? Viatoll będzie  obowiązkowy? Nie obawiam się za bardzo opłat ale z wrodzonego lenistwa obawiam się, że zapomnę doładować, włączyć  itp ☺

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay

Trafic 9- osobowy w poprzedniej budzie ma DMC 3055. Przyczepa z hamulcem 2000 kg. Znaczy tyle w cywilizacji, bo nie wiem czy przelicznik 1,33 się łapie gdy wychodzi więcej, czy tylko wówczas gdy wychodzi mniej. Jeśli się łapie to mamy 2297 i przekozacką zabawę z tłumaczeniem tego zagranicznemu policjantowi. 

Bez hamulca 750. Tak więc jeśli to będzie coś większego niż N-250 to już viatoll wita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

Vito które my mieliśmy jak dobrze pamiętam to miało jakoś koło 3.2-3.3t DMC i przyczepe do 2.2t i nie było czego podpiąć bez viatolla ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs
W dniu 13.10.2019 o 15:07, Cathay napisał:

Znaczy tyle w cywilizacji, bo nie wiem czy przelicznik 1,33 się łapie gdy wychodzi więcej, czy tylko wówczas gdy wychodzi mniej. Jeśli się łapie to mamy 2297 i przekozacką zabawę z tłumaczeniem tego zagranicznemu policjantowi. 

Nie „łapie” się... nie możesz holować więcej niż wynika z homologacji pojazdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
W dniu 13.10.2019 o 11:48, Michał2016 napisał:

Jaką mniej więcej  przyczepę takie auto możesz  pociągnąć? Viatoll będzie  obowiązkowy? Nie obawiam się za bardzo opłat ale z wrodzonego lenistwa obawiam się, że zapomnę doładować, włączyć  itp ☺

http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa - na tekstowo i obrazkowo, Tabliczka haka oraz dowody rejestracyjne odpowiednie rubryki - tyle z PoRD
Viatool nie wynika z PoRD a z polityki finansowej państwa - Viatool od dmc zestawu ponad 3500kg

i wsio w temacie

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

A może Volkswagen T6 California, podnoszony dach, łóżko opuszczane dla dwóch osób, fotele rozkładane w tylnej klapie
webasto, markiza itd. Na podróże dla dwóch osób idealny.

 

IMG_20190924_172038.jpg

IMG_20190924_172131.jpg

IMG_20190924_172134.jpg

IMG_20190924_173427.jpg

IMG_20190924_173440.jpg

Edited by Cezarr (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Na lato jak najbardziej
Na zimniejsze pory roku nie bardzo

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr
11 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Na lato jak najbardziej
Na zimniejsze pory roku nie bardzo

Wysłane przy użyciu Tapatalka
 

Masz rację, bo ogrzewanie niby jest ale wiadomo że długo nie będzie działać ze względu na akumulator. Jednak dla dwojga ludzi którzy chcą zrobić sobie fajną objazdówke śpiąc na dziko ( auto ma napęd na 4 koła)  czy na kempingach z dobrym zapleczem sanitarnym to jednak jest fajna sprawa. 😉

Edited by Cezarr (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
W dniu 6.11.2019 o 07:25, Cezarr napisał:

Jednak dla dwojga ludzi którzy chcą zrobić sobie fajną objazdówke śpiąc na dziko ( auto ma napęd na 4 koła)  czy na kempingach z dobrym zapleczem sanitarnym to jednak jest fajna sprawa. 

Odnosiłem sie wyłacznie do aspektu ogrzewania - jeśli wrzucić sensowny solar 200-300 w i aku ze 100-120Ah to i spoko z webastem i inna prądożernością można poszaleć, nawet jeśli solar 150w i aku pokładowy 60Ah to na webasto wydaje mi się że wystarczy.
Absolutnie tego nie neguje i nie negowałem rozwiązania z podnoszonym dachem - co więcej sam zastanawiałem się nad podnoszonym dachem i szmatką na  bokach :) i własnie ten aspekt i wielkośc T4 i T5 mnie trochę odrzuciły bo chcę być całoroczny i z łazienką :)

Nawiasem - gdzieś czytałem - już są  robione kombinacje z podwójnymi bardziej termoizolacyjnymi  bokami namiotu w tych rozwiązaniach.

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Taki samochód na pewno nie zastąpi nam przyczepy czy fajnego kampera, a raczej wygody jakie tam mamy
ale fajnie doposażony tak jak napisałeś na pewno da nam swobodę w podroży ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay

Tylko głównym problemem T6  , jest cena. Nowy porządnie nafaszerowany to ponad trzy stówy.To bardzo dużo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
12 godzin temu, Cathay napisał:

problemem T6  , jest cena.

Wg mnie T6 nie warte swojej ceny - trwałe fałwejowskie T skończyło się na 4  - oczywiście że T$ odbiega nieco od dzisiejszych standardów ale już  nawet T5 było nafaszerowane i bardziej awaryjne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr
W dniu 10.11.2019 o 22:44, Cathay napisał:

Tylko głównym problemem T6  , jest cena. Nowy porządnie nafaszerowany to ponad trzy stówy.To bardzo dużo.

Tak to dużo bo za tą cenę mamy naprawdę fajnego kampera, nie mówiąc już o tym
że możemy kupić nową super fajną przyczepę plus nówkę auto do tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...