Skocz do zawartości

Marco Polo, Westfalia itp


Michał2016

Rekomendowane odpowiedzi

Holownik ma być bus-kamperem z podnoszonym dachem tak jak Mercedes Marco Polo (ale pewnie stanie na Renault Trafic bo znacznie taniej).

Nie znam się  zbyt na tym temacie więc pytam Was. Jaką mniej więcej  przyczepę takie auto możesz  pociągnąć? Viatoll będzie  obowiązkowy? Nie obawiam się za bardzo opłat ale z wrodzonego lenistwa obawiam się, że zapomnę doładować, włączyć  itp ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafic 9- osobowy w poprzedniej budzie ma DMC 3055. Przyczepa z hamulcem 2000 kg. Znaczy tyle w cywilizacji, bo nie wiem czy przelicznik 1,33 się łapie gdy wychodzi więcej, czy tylko wówczas gdy wychodzi mniej. Jeśli się łapie to mamy 2297 i przekozacką zabawę z tłumaczeniem tego zagranicznemu policjantowi. 

Bez hamulca 750. Tak więc jeśli to będzie coś większego niż N-250 to już viatoll wita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2019 o 15:07, Cathay napisał:

Znaczy tyle w cywilizacji, bo nie wiem czy przelicznik 1,33 się łapie gdy wychodzi więcej, czy tylko wówczas gdy wychodzi mniej. Jeśli się łapie to mamy 2297 i przekozacką zabawę z tłumaczeniem tego zagranicznemu policjantowi. 

Nie „łapie” się... nie możesz holować więcej niż wynika z homologacji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2019 o 11:48, Michał2016 napisał:

Jaką mniej więcej  przyczepę takie auto możesz  pociągnąć? Viatoll będzie  obowiązkowy? Nie obawiam się za bardzo opłat ale z wrodzonego lenistwa obawiam się, że zapomnę doładować, włączyć  itp ☺

http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa - na tekstowo i obrazkowo, Tabliczka haka oraz dowody rejestracyjne odpowiednie rubryki - tyle z PoRD
Viatool nie wynika z PoRD a z polityki finansowej państwa - Viatool od dmc zestawu ponad 3500kg

i wsio w temacie

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
11 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Na lato jak najbardziej
Na zimniejsze pory roku nie bardzo

Wysłane przy użyciu Tapatalka
 

Masz rację, bo ogrzewanie niby jest ale wiadomo że długo nie będzie działać ze względu na akumulator. Jednak dla dwojga ludzi którzy chcą zrobić sobie fajną objazdówke śpiąc na dziko ( auto ma napęd na 4 koła)  czy na kempingach z dobrym zapleczem sanitarnym to jednak jest fajna sprawa. ?

Edytowane przez Cezarr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2019 o 07:25, Cezarr napisał:

Jednak dla dwojga ludzi którzy chcą zrobić sobie fajną objazdówke śpiąc na dziko ( auto ma napęd na 4 koła)  czy na kempingach z dobrym zapleczem sanitarnym to jednak jest fajna sprawa. 

Odnosiłem sie wyłacznie do aspektu ogrzewania - jeśli wrzucić sensowny solar 200-300 w i aku ze 100-120Ah to i spoko z webastem i inna prądożernością można poszaleć, nawet jeśli solar 150w i aku pokładowy 60Ah to na webasto wydaje mi się że wystarczy.
Absolutnie tego nie neguje i nie negowałem rozwiązania z podnoszonym dachem - co więcej sam zastanawiałem się nad podnoszonym dachem i szmatką na  bokach :) i własnie ten aspekt i wielkośc T4 i T5 mnie trochę odrzuciły bo chcę być całoroczny i z łazienką :)

Nawiasem - gdzieś czytałem - już są  robione kombinacje z podwójnymi bardziej termoizolacyjnymi  bokami namiotu w tych rozwiązaniach.

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Cathay napisał:

problemem T6  , jest cena.

Wg mnie T6 nie warte swojej ceny - trwałe fałwejowskie T skończyło się na 4  - oczywiście że T$ odbiega nieco od dzisiejszych standardów ale już  nawet T5 było nafaszerowane i bardziej awaryjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2019 o 22:44, Cathay napisał:

Tylko głównym problemem T6  , jest cena. Nowy porządnie nafaszerowany to ponad trzy stówy.To bardzo dużo.

Tak to dużo bo za tą cenę mamy naprawdę fajnego kampera, nie mówiąc już o tym
że możemy kupić nową super fajną przyczepę plus nówkę auto do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Do Californii (Marco Polo) nic nie mam. Przydałaby mi się  nawet z racji aktualnej pracy (możliwość szybkiej drzemki, wypicia kawy, pracy na laptopie przy stoliku  itp) ale jako kamper to nie rozumiem tego auta zbytnio a jego ceny nie rozumiem jeszcze bardziej.

No bo fajnie, szybki, mobilny itp, wiadomo. No ale stanę sobie w środku Paryża  spać (powiedzmy w 2 osoby bo 4 w tym to raczej fikcja literacka), dachu nie podniosę bo udaję "nie kampera"  i mam w nocy sikać do słoika?? No mało  to komfortowe w przypadku auta "kempingowego", zwłaszcza  za cenę Dużą.

Ja celuję w tego typu auto tylko w układzie  na codzień  dla mnie do pracy a na wakacje + przyczepa kempingowa i ew ja czasem w nim śpię bo podobno bywa, że  chrapię, więc czasem mogę  dać  rodzinie wypocząć w ciszy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.