Skocz do zawartości

Marco Polo, Westfalia itp


Michał2016

Rekomendowane odpowiedzi

Holownik ma być bus-kamperem z podnoszonym dachem tak jak Mercedes Marco Polo (ale pewnie stanie na Renault Trafic bo znacznie taniej).

Nie znam się  zbyt na tym temacie więc pytam Was. Jaką mniej więcej  przyczepę takie auto możesz  pociągnąć? Viatoll będzie  obowiązkowy? Nie obawiam się za bardzo opłat ale z wrodzonego lenistwa obawiam się, że zapomnę doładować, włączyć  itp ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafic 9- osobowy w poprzedniej budzie ma DMC 3055. Przyczepa z hamulcem 2000 kg. Znaczy tyle w cywilizacji, bo nie wiem czy przelicznik 1,33 się łapie gdy wychodzi więcej, czy tylko wówczas gdy wychodzi mniej. Jeśli się łapie to mamy 2297 i przekozacką zabawę z tłumaczeniem tego zagranicznemu policjantowi. 

Bez hamulca 750. Tak więc jeśli to będzie coś większego niż N-250 to już viatoll wita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2019 o 15:07, Cathay napisał:

Znaczy tyle w cywilizacji, bo nie wiem czy przelicznik 1,33 się łapie gdy wychodzi więcej, czy tylko wówczas gdy wychodzi mniej. Jeśli się łapie to mamy 2297 i przekozacką zabawę z tłumaczeniem tego zagranicznemu policjantowi. 

Nie „łapie” się... nie możesz holować więcej niż wynika z homologacji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2019 o 11:48, Michał2016 napisał:

Jaką mniej więcej  przyczepę takie auto możesz  pociągnąć? Viatoll będzie  obowiązkowy? Nie obawiam się za bardzo opłat ale z wrodzonego lenistwa obawiam się, że zapomnę doładować, włączyć  itp ☺

http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa - na tekstowo i obrazkowo, Tabliczka haka oraz dowody rejestracyjne odpowiednie rubryki - tyle z PoRD
Viatool nie wynika z PoRD a z polityki finansowej państwa - Viatool od dmc zestawu ponad 3500kg

i wsio w temacie

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza