Jump to content
Nalewa92

Assistance do przyczepy lub holownika

Recommended Posts

Nalewa92

Assistance do holownika możemy sobie wykupić tak jak nam to pasuje . Problem pojawia się wtedy gdy mamy za sobą ogon. Z tego co się mi udało dowiedzieć to w razie awarii przyczepą zostaje . Czy można wykupić assistance również na przyczepę ? Jeżeli się gdzieś pomyliłem to poprawcie mnie. Ma ktoś może jakieś inne pomysły co zrobić w razie awarii ? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

można kupić :

- assistance dla auta, w którym mamy zapisane w OWU, że zabiorą przyczepę - najlepiej z doprecyzowaniem jaką - są firmy, które mają wpisane - w tym kempingową o ładowności do ... (bzdura ale mówią o ładowności nie dmc)

- assistance do budki -  osobno do polisy OC /AC - min 2 firmy na rynku (nie PZU)

- Pakiet na kierowcę ADAC (meldunek w Niemczech)

- PZMOT - różne pakiety holowania

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert

Słusznie Marek prawi.

20 minut temu, maarec napisał:

- assistance dla auta, w którym mamy zapisane w OWU, że zabiorą przyczepę - najlepiej z doprecyzowaniem jaką - są firmy, które mają wpisane - w tym kempingową o ładowności do ... (bzdura ale mówią o ładowności nie dmc)

Właśnie pomógł mi temat ogarnąć dla auta powyżej 15 lat 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii
41 minut temu, maarec napisał:

- assistance dla auta, w którym mamy zapisane w OWU, że zabiorą przyczepę - najlepiej z doprecyzowaniem jaką - są firmy, które mają wpisane - w tym kempingową o ładowności do ... (bzdura ale mówią o ładowności nie dmc)

Oj Marek :). Doprecyzował byś kto na dzień dzisiejszy ma w OWU wpisane że zabierają również przyczepę. Tylko Uniqa? 

Zapisy są często mało precyzyjne: "Ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty holowania przyczepy kempingowej lub przyczepy o dopuszczalnej ładowności do 500 kg

(złączonej z ubezpieczonym pojazdem w chwili zdarzenia)"

Rozumiem że każdą kempingową w takim wypadku zabierają - niezależnie od jej ładowności. 

 

Z tego co się orientowałem. PZMot, a raczej klub SOS PZMOT ma możliwość rozszerzenia pakietu o przyczepę. Jednak trzeba mieć u nich co najmniej pakiet podstawowy. Czyli podstawowy zagraniczny za 85 zł i potem rozszerzenie o przyczepę 2,5 zł/doba - minimum 10 dni. Daje nam to holowanie do najbliższego warsztatu - max 75 km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
13 minut temu, Tomii napisał:

Oj Marek :). Doprecyzował byś kto na dzień dzisiejszy ma w OWU wpisane że zabierają również przyczepę. Tylko Uniqa? 

Zapisy są często mało precyzyjne: "Ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty holowania przyczepy kempingowej lub przyczepy o dopuszczalnej ładowności do 500 kg

(złączonej z ubezpieczonym pojazdem w chwili zdarzenia)"

Rozumiem że każdą kempingową w takim wypadku zabierają - niezależnie od jej ładowności. 

 

Z tego co się orientowałem. PZMot, a raczej klub SOS PZMOT ma możliwość rozszerzenia pakietu o przyczepę. Jednak trzeba mieć u nich co najmniej pakiet podstawowy. Czyli podstawowy zagraniczny za 85 zł i potem rozszerzenie o przyczepę 2,5 zł/doba - minimum 10 dni. Daje nam to holowanie do najbliższego warsztatu - max 75 km. 

Niestety nie mogę.  Będę szczery - konkurencja czyta i wyciąga wnioski. Aktualnie 3-4 firmy zaczynają mieć na uwadze rynek karawaningowy i proponują assistance. Zarówno dla przyczep (1200km) jak i kamperów (1200 lub nawet no-limit dla prawie nowych). Tylko to są dodatki do OC lub pakietu, nie osobne produkty.  Widziałem raport za 01-06.2019 z ubezpieczeń komunikacyjnych, widzę szkodowość moich klientów i powoli widzę już podwyżki  wszystkich ubezpieczeń.  Nie wchodząc w politykę za głęboko, koszty napraw już idą znacząco do góry, duże firmy już zaczynają się chronić przed płacą minimalną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
w79

Samo holowanie w wypadku uszkodzenia przyczepy, a nie auta, nic nie da. Trzeba mieć as na budę, żeby zabrali uszkodzona. Chyba za AC to zawiera lub z OC sprawcy, jeśli jest możliwości. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
2 godziny temu, w79 napisał:

Samo holowanie w wypadku uszkodzenia przyczepy, a nie auta, nic nie da.

Ja mam w Assistans samochodu holowanie przyczepy, nawet jeśli tylko ona ulegnie uszkodzeniu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii
2 godziny temu, filipert napisał:

Ja mam w Assistans samochodu holowanie przyczepy, nawet jeśli tylko ona ulegnie uszkodzeniu. 

Który ubezpieczyciel? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
Teraz, Tomii napisał:

Który ubezpieczyciel? 

 

6 godzin temu, maarec napisał:

Niestety nie mogę.  Będę szczery - konkurencja czyta i wyciąga wnioski

Ubezpieczałem u Marka. 

Czytałem sporo OWU i kilka uwzględnia przyczepy. 

Rok temu jak padł mi Galaxy nie miałem tej opcji a mój poprzedni broker twierdził, że nie ma takiej opcji... 

Tak, że... do Marka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulos
W dniu 7.10.2019 o 17:43, filipert napisał:

Ja mam w Assistans samochodu holowanie przyczepy, nawet jeśli tylko ona ulegnie uszkodzeniu. 

Ponawiam pytanie, bo nie widać odpowiedzi - wg. mnie, przynajmniej jak dotychczas, assistance samochodu mógł obejmować (w bardzo nielicznych przypadkach) także holowanie cepki, ale wyłącznie w przypadku uszkodzenia holownika (i ewentualnie przy okazji przyczepki), a nie w sytuacji uszkodzenia samej cepki.

Czyżby pojawiły się jakieś nowe historie i rzeczywiście ktoś (no właśnie - kto?) dopuszcza przy assistance dla samochodu holowanie zepsutej li tylko cepki, przy sprawnym holowniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
47 minut temu, Zulos napisał:

Ponawiam pytanie, bo nie widać odpowiedzi

Patrz post wyżej :)

Po odpowiedź odsyłam do kolegi@maarec 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulos

No w poście wyżej nie ma odpowiedzi na moje pytanie - jaki/jacy ubezpieczyciele oferują w assistance samochodu ubezpieczenie awarii/uszkodzenia li tylko przyczepy bez awarii/uszkodzenia samochodu?

Czyżby ubezpieczyciel zawarł z Tobą klauzulę poufności?;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii

Nie wiem chłopaki chcą jakieś tajemnice robić.

Poszukałem trochę w OWU i wychodzi mi że Warta ma zapis:

W razie wypadku, awarii, innego zdarzenia lub kradzieży ubezpieczonego pojazdu, w wyniku których ciągnięta przez ten pojazd nieubezpieczona przyczepa nie może się poruszać albo gdy wskutek awarii lub wypadku nieubezpieczonej przyczepy złączonej z tym pojazdem nie może ona kontynuować jazdy, WARTA na żądanie Ubezpieczonego zapewnia organizację holowania/ transportu tej przyczepy z wyłączeniem przewożonego nią ładunku (o ile CAW nie potwierdzi możliwości zorganizowania transportu przyczepy łącznie z ładunkiem) i pokrycie kosztów tych usług w ramach limitów obowiązujących dla ubezpieczonego pojazdu, do warsztatu mogącego dokonać jej naprawy lub na parking strzeżony

Link do OWU:

https://www.warta.pl/documents/10157/8569599/OWU WARTA Moto-Assistance (dla umów zawartych od 02.02.2016 r. do 18.07.....pdf

Edit:

Podane wyżej OWU nie jest aktualne. Zapis z aktualnego:

holowanie ubezpieczonego pojazdu – zorganizowanie i pokrycie kosztów jednorazowego holowania pojazdu w wybrane przez Ubezpieczonego miejsce, w granicach określonego w Tabeli nr 1 limitu kilometrów, w przypadku gdy próba usprawnienia pojazdu była nieskuteczna. Koszty holowania powyżej tego limitu, jak również koszty ewentualnej przeprawy promowej ponosi Ubezpieczony. Usługa obejmuje holowanie przyczepy (w tym również przyczepy, nieobjętej umową WMA), złączonej w chwili zdarzenia z pojazdem objętym ubezpieczeniem, gdy nie może ona kontynuować jazdy na skutek a) Wypadku, Awarii, Innego zdarzenia, Kradzieży ubezpieczonego pojazdu albo b) Awarii, Wypadku tej przyczepy. Usługa nie dotyczy przewożonego przez przyczepę ładunku, chyba że COK potwierdzi możliwość transportu przyczepy wraz z ładunkiem;

Link: https://www.warta.pl/documents/10157/12197886/OWU WARTA MotoAssistance C4717_int.pdf

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulos

Rozumiem, że Ty Tomku żadnej lojalki nie podpisywałeś;-) A poza tym sami się tym chwalą...

Wynika z tego, że jedyna różnica odnośnie zdarzenia dotyczącego samej przyczepy to zawężenie tylko do Awarii i Wypadku z pominięciem Innego zdarzenia.

Czyli w sumie całkiem nieźle, skoro jeszcze są te same limity co dla holownika...

 

przy czym inne zdarzenie to:

"Inne zdarzenie – niemożność korzystania z ubezpieczonego pojazdu z powodu:
1) zatrzaśnięcia wewnątrz ubezpieczonego pojazdu klucza lub innego urządzenia służącego
do otwarcia tego pojazdu,
2) utraty lub zniszczenia klucza lub innego urządzenia służącego do otwarcia ubezpieczonego
pojazdu lub uruchomienia silnika,
3) użycia niewłaściwego paliwa, jego braku lub zamarznięcia,
4) rozładowania akumulatora,
5) przepalenia żarówki,
6) braku powietrza w oponie/oponach"

Znaczy się jak masz w zapasie kółko i żarówkę, to jest git:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...