Jump to content
jacekzoo

Opony AT do holownika na zimę

Recommended Posts

jacekzoo

Od paru dni wertuję strony z oponami, tak mnie naszło żeby do jeepa wrzucić ateki, sprawdzał ktoś jak to się zachowuję w zimie? Moim zdaniem powinny lepiej robić niż typowe zimowki, jednak bieżnik jest dużo grubszy i bardziej klockowaty. 

BF0C31AC-9CD7-47BB-A178-F383A7AF52B3.thumb.png.b3522ddfddf9893cb953ddaea0ab8edd.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarod

Takie opony nawet na deszczu się ślizgają, one będą dobre tylko na kopny śnieg.

Poza tym wystarczy posłuchać jak jedzie obok terenówka na takich oponach, poziom głośności jest bardzo wysoki. Jak dla mnie takie coś to tylko z przeznaczeniem offroadowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
do0h

Spróbuj wielosezonową Nokian Weatherproof - bardzo offroadowy bieżnik :) polecam :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
Posted (edited)
Godzinę temu, Jarod napisał:

Takie opony nawet na deszczu się ślizgają, one będą dobre tylko na kopny śnieg.

Poza tym wystarczy posłuchać jak jedzie obok terenówka na takich oponach, poziom głośności jest bardzo wysoki. Jak dla mnie takie coś to tylko z przeznaczeniem offroadowym.

Mega głośne są mt’ki, at są w miarę znośne

 

no właśnie tego uślizgu się boję,  dlatego pytam o doświadczenia

52 minuty temu, do0h napisał:

Spróbuj wielosezonową Nokian Weatherproof - bardzo offroadowy bieżnik :) polecam :P

Generalnie nie chodzi mi żeby kupić gumę do wszystkiego, tylko wymyśliłem że taki atek lepiej sobie poradzi w zimie w górach niż zimówka

Edited by jacekzoo (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
cosik3

AT-ki to właśnie takie opony "do wszystkiego" - all terrain i nie są najlepszy rozwiązaniem na zimę. Na luźnym śniegu czy luźnym błocie pośniegowym będą się w miarę sprawować, ale na ubitym i wyślizganym nie będzie już tak "różowo", deszcz też nie jest sprzymierzeńcem tych opon. Jeśli natomiast zamierzasz zjeżdżać z utwardzonych tras i zdasz sobie sprawę z ich ograniczeń to dają radę. D typowej zimowej jazdy polecam jednak przede wszystkim zimówki, a jeśli chcesz zaoszczędzić to lepszym rozwiązaniem będą wielosezonówki z dość agresywnym bieżnikiem. Wybierając zimówki w góry też lepiej wybierać te z agresywniejszym bieżnikiem, gdyż częściej będziesz się spotykać ze śniegiem na drogach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reflexes
Posted (edited)

Posiadam w swoim holowniku Toyo Open Country A/T. Skusiłem się, bo myślałam podobnie, a same oponki miały super opinie w necie. Niestety to co piszą przedmówcy to prawda, szczególnie na mokrym asfalcie. Co do hałasu, to moim zdanie nie ma tragedii. Gdy auto kupiłem to stało na Fuldach 4x4 Road i wydaje mi się, że tamte były głośniejsze. 

Edited by reflexes (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

No trochę się tego obawiam że mimo mocnego bieżnika nie będą dobrze robić zimą. Zwłaszcza że po to kupiłem jeepa żeby jeździć z budą w zimie, a że buda i nie mała i nie lekka to nie chce wtopić 😕 chociaż jako tako zimówki mnie nie przekonują to chyba na takich się skończy

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciek75

te opony nadają się bardzo dobrze na nawierzchnie żwirowe i kopny piach na suchym asfalcie jest ok ale w deszczu nie polecam, w zimie jedynie w kopnym śniegu. wiem z doświadczenia jeździłem na at i mt

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
3 minuty temu, maciek75 napisał:

te opony nadają się bardzo dobrze na nawierzchnie żwirowe i kopny piach na suchym asfalcie jest ok ale w deszczu nie polecam, w zimie jedynie w kopnym śniegu. wiem z doświadczenia jeździłem na at i mt

Ok 👍 o taką odpowiedź mi chodziło

Share this post


Link to post
Share on other sites
cosik3

moja wypowiedź też była spowodowana 10-cio letnim doświadczeniem z użytkowania at-eków

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
22 minuty temu, cosik3 napisał:

moja wypowiedź też była spowodowana 10-cio letnim doświadczeniem z użytkowania at-eków

To nie wiedziałem, to jak tak to też cenna odpowiedź. Ja z takimi oponami nie miałem do czynienia dlatego pytam praktyków

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mandrol

Jacku, kup sobie Nokian WR SUV 3 to i wyprzedzanie z cepką na śniegu nie będzie żadnym problemem;)

Nie żebym chwalił ale dla mnie te Nokiany prowadzą się dużo lepiej niż GY Ultra Gripy, które miałem w innym moim brygadierze. Z Nokianami nie muszę już ładować worków cementu na pakę mojej Elki:hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

też mam aktualnie to zmartwienie, aczkolwiek myślę o oponach "normalnych". Właśnie Nokian WR SUV 4 wydaje się być liderem, oto konkurencja w zasięgu budżetu. Opon połowę tańszych firmy petlas się boję.

image.thumb.png.3cf433b3f8851ed9cc10659482b2ed4f.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Łożesz ale masz ceny 🤣 w moim rozmiarze jak patrzyłem to różne premiumy w granicach 450-490. 

 

Generalnie wolałbym całoroczne, vredki w cytrynie rewelacyjnie mi się spisały, nawet w zimie w górach z budą. Do jeepa występują w tym rozmiarze co potrzebuje. Też pomyślałem o tym at’kach ale widzę że to będzie najgorsze wyjście

Share this post


Link to post
Share on other sites
kojus

Tutaj są testy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...