Skocz do zawartości

DR auta, rubryka O.1- wystarczy hamulec najazdowy?


Mars

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.
Krótkie pytanie: jeśli przyczepa ma hamulec najazdowy, to mogę holować taką, co ma DMC określoną w DR auta w rubryce O.1? 
Możesz pod warunkiem, że DMC auta jest większe niż 1.33 od DMC przyczepy. Więc sprawdź jakie masz DMC auta i policz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze

Jest wiele zależności.

Jest też wiele tematów na forum (za dużo) np. ten:

 

polecam :)

3 minuty temu, jacek00 napisał:

Możesz pod warunkiem, że DMC auta jest większe niż 1.33 od DMC przyczepy. Więc sprawdź jakie masz DMC auta i policz

pod warunkiem, że nie ogranicza nas "magiczne" pole z DR F3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, filipert napisał:

pod warunkiem, że nie ogranicza nas "magiczne" pole z DR F3

Nie ogranicza bo F3 nie jest sumą DMC auta i przyczepy. F3 pokazuje tylko jaką zestaw ma ładowność. Czyli zestaw obciążony bagażami i osobami, po zważeniu nie może przekraczać pozycji w F3 - ale to nie ma nic wspólnego z DMC obu pojazdów, bo DMC nie oznacza, że pojazdy ważą tyle ile wynosi ich DMC. Było milion razy na forum 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, jacek00 napisał:

Nie ogranicza bo F3 nie jest sumą DMC auta i przyczepy. F3 pokazuje tylko jaką zestaw ma ładowność. Czyli zestaw obciążony bagażami i osobami, po zważeniu nie może przekraczać pozycji w F3 - ale to nie ma nic wspólnego z DMC obu pojazdów, bo DMC nie oznacza, że pojazdy ważą tyle ile wynosi ich DMC. Było milion razy na forum 

zgadzam się i rozumiem :)

i dlatego

jeśli moim galaxy chcę jechać na wakacje w 7 osób +bagaż czyli masa realna samochodu z załadunkiem dochodzi do 2500kg to już nie podepnę przyczepki według O1(2000kg) bo ogranicza mnie F3 zestawu = 4000kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się i rozumiem i dlatego jeśli moim galaxy chcę jechać na wakacje w 7 osób +bagaż czyli masa realna samochodu z załadunkiem dochodzi do 2500kg to już nie podepnę przyczepki według O1(2000kg) bo ogranicza mnie F3 zestawu = 4000kg.

 

A

 Czyli jednak nie rozumiesz . Auto waży 2500 kg a jego F3 to 4000 kg. Czyli możesz podpiąć przyczepę o MW 1500, której DMC wynosi 2000 kg, z tym że nic do niej już nie możesz wsadzić. Tak naprawdę F3 to maksymalna suma mas rzeczywistych obu pojazdów.

 

Reasumujac to Twój zestaw składający sie z auta o DMC 2500 i F3 4000 i przyczepy o DMC 2000 przy ważeniu musi mieć spełnione takie warunki:

 

- zestaw zważony razem nie może mieć masy rzeczywistej większej niż 4000 kg (ogranicza się F3 holownika)

- holownik zważony solo nie może mieć masy rzeczywistej większej niż 2500 kg (ogranicza Cię F2 holownika)

- przyczepa zważona solo nie może mieć masy rzeczywistej większej niż 2000 kg (ogranicza cię F2 przyczepy i O1 holownika)

 

I tyle.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jacek00 napisał:

Czyli możesz podpiąć przyczepę o MW 1500, której DMC wynosi 2000 kg

z tym wyjątkiem masz rację ale nie zakładałem ładowności 500kg i to jeszcze realnej :P

podsumowując przeformułowując moje wcześniejsze stwierdzenie:

2 godziny temu, jacek00 napisał:

Możesz pod warunkiem, że DMC auta jest większe niż 1.33 od DMC przyczepy. Więc sprawdź jakie masz DMC auta i policz

Pamiętaj jednak, że masa rzeczywista zespołu pojazdów nie może przekroczyć F3 jeśli jest wpisane w DR

@jacek00 do akceptacji ;)

 

EDIT:

pisaliśmy jednocześnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj jednak, że masa rzeczywista zespołu pojazdów nie może przekroczyć F3 jeśli jest wpisane w DR

[mention=19021]jacek00[/mention] do akceptacji

 

EDIT:

pisaliśmy jednocześnie

I już wszystko jasne Wychodzi sporo zmiennych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszeeerne odpowiedzi. Chodziło mi jednak TYLKO o ten hamulec najazdowy. Słyszałem różne wersje i jedna z nich głosi, że rubryka 0.1 w DR auta odnosi się do przyczepy z hamulcem, ale musi on być włączany z pozycji kierowcy. Rozumiem, że hamulec najazdowy wystarczy.

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszeeerne odpowiedzi. Chodziło mi jednak TYLKO o ten hamulec najazdowy. Słyszałem różne wersje i jedna z nich głosi, że rubryka 0.1 w DR auta odnosi się do przyczepy z hamulcem, ale musi on być włączany z pozycji kierowcy. Rozumiem, że hamulec najazdowy wystarczy.

Tak dokładnie. Pozycja O1 dotyczy hamulca uruchamianego z miejsca kierowcy. Hamulec najazdowy hamulcem takim nie jest.

 

Dlatego wróć do drugiego posta i policz DMC pojazdu przez 1/33. Jeśli wynik będzie większy niż pozycja O1 to możesz holować tyle ile masz w O1. Jeśli wynik będzie mniejszy niż O1 to możesz holować właśnie tyle ile Ci wyszło

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie. Ogólnie rzecz biorąc mam fiestę, która w DR ma F2- 1678 kg, 0.1- 1000 kg, a F3- 2678 kg. 1,33 razy 1000 daje 1330 kg, więc mogę ciągnąć przyczepę o DMC 1000 kg. Fiesta ma 129 KM i 205 Nm, więc taką małą przyczepę o DMC 1 tony spokojnie pociągnie. Jesteśmy w fazie poszukiwań takowej.

 

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie. Ogólnie rzecz biorąc mam fiestę, która w DR ma F2- 1678 kg, 0.1- 1000 kg, a F3- 2678 kg. 1,33 razy 1000 daje 1330 kg, więc mogę ciągnąć przyczepę o DMC 1000 kg. Fiesta ma 129 KM i 205 Nm, więc taką małą przyczepę o DMC 1 tony spokojnie pociągnie. Jesteśmy w fazie poszukiwań takowej.
 
Nie 1000 x 1.33 a 1678 dzielimy przez 1/33 i wychodzi 1261 kg. Czyli teoretycznie możesz ciągnąć 1000 kg. Pisze teoretycznie bo takim lekkim autem nie odważyłbym się ciągnąć takiej przyczepy. Za mała różnica w masach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, jacek00 napisał:
2 godziny temu, Mars napisał:
Dzięki za wyjaśnienie. Ogólnie rzecz biorąc mam fiestę, która w DR ma F2- 1678 kg, 0.1- 1000 kg, a F3- 2678 kg. 1,33 razy 1000 daje 1330 kg, więc mogę ciągnąć przyczepę o DMC 1000 kg. Fiesta ma 129 KM i 205 Nm, więc taką małą przyczepę o DMC 1 tony spokojnie pociągnie. Jesteśmy w fazie poszukiwań takowej.
 

Nie 1000 x 1.33 a 1678 dzielimy przez 1/33 i wychodzi 1261 kg. Czyli teoretycznie możesz ciągnąć 1000 kg. Pisze teoretycznie bo takim lekkim autem nie odważyłbym się ciągnąć takiej przyczepy. Za mała różnica w masach.

Jacek, a swoim ciągasz... MW reni 1,5t i budka może mieć dmc 1,5(ten model, nie wiem jak Twój). Stosunek mas masz podobny :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, a swoim ciągasz... MW reni 1,5t i budka może mieć dmc 1,5(ten model, nie wiem jak Twój). Stosunek mas masz podobny default_niewiem.gif

U mnie DMC auta to 2150 kg, a przyczepa to 1300 kg. Realnie oczywiście auto i przyczepa ważą trochę mniej. Ale licząc samą różnicę DMC to jest 850 kg. Czyli auto jest dużo cięższe niż przyczepa.

 

Jakie MW ma ta Fiesta? Koło tony?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.