Jump to content
Sign in to follow this  
Oizo76

Opel Zafira 1.6(115) oraz Citroen Grand Picasso (diesel 120)

Recommended Posts

Oizo76

Witam wszystkich,bowiem to moj debiutancki post.

Troszke sie rozpisze,ale chcialbym troche przedstawic swoje rozterki.

Mieszkam w Anglii.dwa lata temu,spontanicznie zakupilismy sprzet kampingowy i zaczelismy przegode z kempingowymi eskapadami.Wiadomo ze anglicy maja bzika na tym pukkcie-ilosc kampingow,miejsc w ktore mozna jechac przytlacza.Namiot jest super,dzieciaki(5 i 7 lat) i my jestesmy zachwyceni tymi wypadami.Dla mnie naturalnym ,kolejnym krokiem jest zakup przyczepy-choc zona nie podziela poki co mojego entuzjazmu,wiaze sie to z kilkoma preszkodami-jednym z nich jest samochod.

Na dzien dzisiejszy posiadam Zafire B z 2012 r,jest to model z silnikiem 1.6 dohc,115 km.

vlFvUV.jpg

Samochod jest dosyc pojemny,ale jezeli chodzi o silnik jest mocno krowiasty.Nie oczekiwalem od niego Bog  wie jakich przeyspieszen-nie o to mi chodzilo w chwili zakupu.Tutaj wszedzie sie jezdzi 3 pasmowymi autostradami,samochod ropedza sie w miare sprawnie do tych 70 mil i tyle.

Auto kupowalem kiedy mialo dwa lata,jestem drugim wlascicielem.jest zadbane i ma naprawde nieduzy przebieg,dlatego szczerze mowiac na dzien dzisiejszy nie mam wielkiego cisnienia na zmiane auta-wiem co bylo robione,auto jest na biezaco serwisowane.Oczywiscie czasami mysle o nowym aucie,ale na spokojnie-poki co mam inne priorytety.

Kiedy kupowalem auto,oczywiscie nie myslalem o przyczepie...teraz zas mysle...ba!snie o przyczepie! :) 

Tutaj pojawia sie pytanie,czy ten nedznie slaby silnik,da rade pociagnac przyczepe?

Pokochalismy wypady do Walii.Z manchesteru,gdzie mieszkam nie jest tam daleko-to 2.5-3.5 godziny drogi,80% trasy 3 pasmowa autostrada,gdzieniegdzie nieduze wzniesienia.Mysle wiec,ze docelowo beda to w wiekszosci wypady wlasnie tam.

Rozgladam sie za przyczepami-mam dwoje faworytow jezeli chodzi o przyczepy.

Sa to modele Avondale Dart 556/6 oraz AVONDALE DART 510-5 -tu bede celowac w roczniki 2000-2005.

556/6 to ciezar 1025/1300 kg

oraz 510/5 to 1030/1250 kg

Jak  sami widzicie,nie sa to lekkie przyczepy...no i jak obie maja sie do mojego auta?Czy to wszystko jakos zatrybi?

Mam zerowe doswiadczenie z ciaganiem przyczep,wiec obawy sa duze.

W tytule wspomnialem o drugim aucie.To poki co melodia przyszlosci-ale mysle o Citroenie Grand picasso.Auto musi byc maksymalnie dwuletnie,z malym przebiegiem,Mysle o dieslu.W tym aucie sa dostepne dwa diesle-1.6 120 km,oraz 2.0-chyba 148 km.wiem ze dwulitrowy diesel swietnie poradzi sobie z przyczepa,ale w uk jest ich dramatycznie malo.Kiedy przegladam oferty,to powiedzmy na 30 aut z silnikiem 1.6 przypada jeden dwulitrowy.Pozostaje wiec drugie pytanie,czy dieselek 1.6 120 km da rade przyczepie?Z racji momentu obrotowego,z pewnoscia bylby lepszy od silnika jaki mam w obecnej zafirze,ale jak sie to ma do praktyki?

 

Przepraszam ze tak sie rozpisalem,ale chcialem sensownie przedstawic moje rozterki.Mam nadzieje ze daliscie rade doczytac .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Da radę. Kilka sezonów holowałem właśnie C4 Picasso z silnikiem 1.6 ale 110 konnym i z momentem obrotowym 240 Nm. Dawał radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oizo76

Rozumiem że to był diesel 1.6, ciężka przyczepę holowales? 

Tak czy inaczej, Citroen jeszcze poczeka, pewnie z rok,jezeli zakupie przyczepę...

Póki co jest i Zafira i śmieszne 155 Nm przy 4000 obrotów :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jerzy i Beata
3 godziny temu, jacek00 napisał:

Da radę. Kilka sezonów holowałem właśnie C4 Picasso z silnikiem 1.6 ale 110 konnym i z momentem obrotowym 240 Nm. Dawał radę.

Potwierdzam, miałem Peugeota 406 1,8/16v  i knausa  ok 1100DMC  [dokładnie nie pamiętam]  i nie było żadnego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Rozumiem że to był diesel 1.6, ciężka przyczepę holowales? 
Tak czy inaczej, Citroen jeszcze poczeka, pewnie z rok,jezeli zakupie przyczepę...
Póki co jest i Zafira i śmieszne 155 Nm przy 4000 obrotów
Tak miałem diesla. Holowałem przyczepę o DMC 1300 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs

Ja C4 Grand Picasso 1.6t benzyna holowałem przyczepę o DMC 1500.

Polecam wersję z pneumatycznym zawieszeniem z tylu.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oizo76

Oki,czyli w przyszloscie citroen z dieslem 120 km powinien sobie poradzic-choc bede szukal modelu z dwulitrowym dieslem.

I wracajac do terazniejszosci-Zafira niby da rade ze wspomnianymi przyczepami,tak?To by mi szalenie ulatwilo sprawe.

 

Dla przypomnienia Zafira 1.6 115 KM,155 Nm przy 4000 

oraz przyczepy

 

556/6 to ciezar 1025/1300 kg

oraz 510/5 to 1030/1250 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites
jędrki 2

Sprawdź może jaką przyczepę producent przewidział dla twojej zafiry z tym silnikiem. Może się okazać że o przyczepie 1200-1300 możesz zapomnieć. Ja miałem zafire 1.9 cdti i miała dmc przyczepy tylko 1400 kg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
23 godziny temu, Oizo76 napisał:

I wracajac do terazniejszosci-Zafira niby da rade ze wspomnianymi przyczepami,tak?To by mi szalenie ulatwilo sprawe.

Dokładnie jak mówi jędrki, z tego co pokazują katalogi (czasem się mylą) to Twoja Zafira ma tylko 1000kg dla hamowanej przyczepy. Także sprawdź dokumenty swoje.

Możliwe że wszystko co planujesz odpada.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oizo76

Tak to jest jak się nie ma doświadczenia. 

Moja Zafira ma 750/1000kg, więc mogę sobie przyczepę Niewiadowa kupić :/. 

Właśnie znienawidzilem ten samochód. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

To co byś powiedział jak byś kupił duży ciężki holownik, z dużym mocnym silnikiem i napędem na 4 buty i też byłoby 1000 albo 1100 🤣 dużo właścicieli fiata freemonta albo blźniaka dogda jakoś tam mocno się ździwiło...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oizo76

No widzisz.

Wstepnie wczesniej przegladalem ile zafira moze targnac,przegladalem na telefonie w pracy i spogladalem wtedy chyba na zafire a,ktora moze targnac wiecej niz ten moj ponton.

Mysle ze to dlatego,ze moja Zafira to ciezkie auto.masakra po prostu.

Trudno...teraz wszystko mocno sie skomplikowalo.

 

sprawdzilem Citroena.Te auto zainteresowalo mnie wczesniej,bo jest funkcjonalne i mi sie podoba-a teraz dodatkowo wyszlo ze jako holownik tez sie nadaje.

wesja 1.6 diesel moze pociagnac do 1500,a wersja dwulitrowa nawet 1700 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Tylko weź pod uwagę że w cytrynach jest pole f3 które ogranicza masę zestawu. U mnie jest 200kg mniej niż suma dmc auta i dmc budy. Mam budę 1600 i mieszczę się na styk w f3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oizo76

musze doczytac,bo poki co nie wiem o czym piszesz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
58 minut temu, Oizo76 napisał:

musze doczytac,bo poki co nie wiem o czym piszesz :)

Na przykładzie mojej cytryny, dmc auta 2250, dmc przyczepy 1700 czyli teoretycznie by się wydawało że dmc zestawu (pozycja f3) w dowodzie powinna być 3950. Ale we francuzach zazwyczaj jest mniejsza. Ja mam 3650, czyli zapinając budę 1600 i ładując ją do dmc, holownik nie może być załadowany na full. U mnie akurat jest na styk bo budę mam załadowaną na full a holownik zatankowany, z bagażami i pasażerami waży 2050. Ale jakbym chciał podpiąć budę 1700, tyle ile jest w dowodzie to już zestaw byłby przeładowany o 100kg, kumasz czy zapętliłem?

Edited by jacekzoo (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...