Skocz do zawartości

Kombi 105 czy 110KM?


Krishtiann

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 

Jestem zupełnie świeży w temacie karawaningu, nigdy nawet nie ciagnalem przyczepy. Ale mamy rodzinny plan spróbować wieść jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to być może zagoszcze na forum na stałe. 

Póki co proszę was o radę. Jestem o krok od kupna auta. Będzie to Seat Leon 2016

i mam dwa upatrzone egzemplarze które różnią się mocą silnika. Oba 1.6 diesel, pierwszy 110KM, drugi 105KM, moment 250nm przy 1750 obrotów. Różnica w cenie to kilka tysięcy. Czy warto dopłacić do tych 5KM? Zamierzam to w ogóle jest w miarę komfortowa moc na karawaning? Zamierzam rozpocząć przygodę od niedużej przyczepy ok 1000-1200kg

Pozdrawiam. 

 

Edytowane przez Krishtiann (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez znaczenia.  Kup auto w lepszym stanie technicznym, jak będzie za mało to podkręcisz go programem za parę stówek.  Do przyczepy 1200 dmc 105 - 110 km w dieslu spokojnie wystarczy. Niektórzy śmigają z takimi budkami  1,6 w benzynie i nie maja problemów.  Tutaj sobie poklikaj https://towcar.info/GB/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Krishtiann napisał:

 Czy warto dopłacić do tych 5KM?

raczej dowiedz się czy oba silniki równie łatwo da się podkręcić do ok 120-130 KM i trochę niutonów mu dodać , i wybierz ten w lepszym stanie

na 1000-1200 kg potrzebujesz 100-120KM żeby w miarę spokojnie jeździć z budą :thank:

to że da się jechać 80KM i niektórzy tak jeżdżą, nie znaczy, że to jest przyjemna jazda :sciana:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. 

Podkręcanie nie przyszło mi do głowy. Nie wiem czy to zaryzykuję. Krótko mówiąc 105KM mieści się w granicach względnego komfortu dla takiej przyczepy. Wiem że ludzie ciągali i ciagaja też słabszymi ale na pewno nie zejdę poniżej tych 105 koni. Mam zamiar raz w roku pojechać z rodziną na wakacje bez stresu. Zwłaszcza jako debiutant. 

Pzdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

105 był montowany do 2015 a 110 później. Oba silniki to praktycznie to samo:

Cytat
Moc silnika105 KM (77 kW) przy 3000 obr/min 
Maksymalny moment obrotowy250 Nm przy 1500-2750 obr/min

 

Cytat
Moc silnika110 KM (81 kW) przy 3250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy250 Nm przy 1500-3000 obr/min

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Krishtiann napisał:

Błąd w ogłoszeniu

Może tak być a nie musi.

Oczywiście sprzedawcy często nie wiedzą co mają, pytanie co jest w dowodzie. 

Inna sprawa że informacja handlowa że silnik 105 był do 2015, nie musi oznaczać że taki wyjeżdżał 3 grudnia, a 1 stycznia już był 110. Sądzę że to może być bardziej płynne. 

Jak zawsze w takiej sytuacji kupujemy auto dna i wiemy jak auto wyjechało z fabryki. To kosztuje ledwie kilka dyszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Cathay napisał:

Inna sprawa że informacja handlowa że silnik 105 był do 2015, nie musi oznaczać że taki wyjeżdżał 3 grudnia, a 1 stycznia już był 110. Sądzę że to może być bardziej płynne. 

Dokładnie, wręcz na pewno tak nie jest, zmiany zwykle są przy roku modelowym a ten jest zmieniany w VAG w lecie, główna różnica między tymi silnikami to norma emisji spalin - ten 105KM to silnik o kodzie CLHA i spełnia normę Euro5, a ten 110KM to CXXB i spełnia normę Euro6. Jest jeszcze opcja że ten 110KM to silnik CRKB Euro6 ale odróżnisz go że ma skrzynie 6 biegową zamiast 5 biegowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za precyzyjne odpowiedzi. Domyslalem się że zmiana roczników może właśnie tak wyglądać. Norma Euro 6 jest też ważna w kontekście podróży po Europie dieslem. Nie Wiem co jest w dowodzie ale sprawdziłem w bazie cepik po VIN i tam jest 81KW. Sprzedaje salon samochodowy więc dziwi mnie taka pomyłka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Krishtiann napisał:

po VIN i tam jest 81KW

 

5 minut temu, Krishtiann napisał:

więc dziwi mnie taka pomyłka. 

No przecież mówiłeś że jest 2016, a od tego roku jak już ustaliliśmy jest silnik 110 KM a więc 81KW. Tak więc wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ciągam przyczepkę o DMC 1000kg Golfem 6 kombi 1.6tdi 105 koni oznaczenie chyba CAYC, ogólnie daje radę do spokojnej jazdy, ale żeby temperaturę oleju utrzymać w granicach 120-125stopni to nie można na dłużej przekraczać 85km/h czyli trzeba jechać trochę wolniej niż TIRy, a to jest troszkę uciażliwe przy większym ruchu. Mnie tylko ta temperatura oleju w moim samochodzie stresuje, poza tym jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.