Skocz do zawartości

Zakup przyczepki z hamulcem i DMC do 900kg


przemekigabrysia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chcemy zacząć naszy przygodę z karawaningiem. Dużo z ukochaną jeździmy, często nocujemy w różnych hotelach i kwaterach, jednak nie potrzebujemy aż tylu wygód, poza tym wolimy oszczędzić na co innego. Głównie jeździmy po Polsce, ale czasem wypad na Czechy lub Słowację też się zdarzy. 

Poszukujemy jakiejś przyczepki 3-4 os. z WC i prysznicem, aneksem kuchennym o DMC max 900kg z hamulcem. Przyczepka będzie ciągnięta przez Vectra B kombi 1.6. 

Macie może jakieś propozycje, oczywiście w naszym budżecie do 8500 zł?

Pozdrawiamy,

Przemek i Gabrysia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, przemekigabrysia napisał:

 3-4 os. z WC i prysznicem, aneksem kuchennym o DMC max 900kg z hamulcem

każda powyżej 750 kg będzie z hamulcem

ale taką jak chcecie to poniżej 1100kg będzie ciężko znaleźć, 1200kg to na luzie da się

dlaczego się ograniczacie z wagą ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy vectra b 1.6 może tylko 900kg ciągnąć? Tyle miałem w felicii 1.3 :) i też udało mi się wtedy znaleźć budę 4 osobową ale bez części sanitarnej z dmc 900kg

felcia 1.6 mogła już 1000kg ciągnąć :)

Edytowane przez kartrait (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, przemekigabrysia napisał:

Macie może jakieś propozycje, oczywiście w naszym budżecie do 8500 zł?

Będzie ciężko. Im mniejsza buda tym relatywnie droższa bo jest ich znacznie mniej na rynku wtórnym. Zakładając niskie DMC ilość ofert zawęża się znowu. Po odrzuceniu zgniłków i Angielek z oszukanym DMC zostanie niewiele. 

Celujcie w starsze roczniki ( są lżejsze ) i zadbane budki z prywatnych ofert. Zawsze jest szansa upolować coś zacnego. Powodzenia :hej: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z dowodem mamy DMC na 900kg na hamulcu, silnik benzyna 101km. Jutro siądę i zacznę przeglądać oferty, dziś już za późno na racjonalne myślenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z dowodem mamy DMC na 900kg na hamulcu, silnik benzyna 101km. Jutro siądę i zacznę przeglądać oferty, dziś już za późno na racjonalne myślenie
A jaki ten silnik ma moment obrotowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jacek00 napisał:
7 godzin temu, przemekigabrysia napisał:
Zgodnie z dowodem mamy DMC na 900kg na hamulcu, silnik benzyna 101km. Jutro siądę i zacznę przeglądać oferty, dziś już za późno na racjonalne myślenie emoji16.png

A jaki ten silnik ma moment obrotowy?

Hmmm musiałem skopiować, bo nigdy się tym nie interesowałem, z początku to był tylko wul roboczy, potem jednak został mocno ogarnięty mechanicznie i służy do dziś na wycieczki (400 tys zrobione):

Moc silnika
 
101 KM (74 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
 
150 Nm przy 3200 obr/min

Do Neapolu leci bez postoju bez problemu, 100-160 cały czas, LPG dla oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatna zmiana planów, WC/łazienki nie musi być, nawet coś typu wymiarowo (oczywiście dalej w przedziale cenowym): https://www.otomoto.pl/oferta/burstner-city-ID6A8cL3.html#a19e73355b
Na co zwracać uwagę przy zakupie?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przemekigabrysia napisał:

Hmmm musiałem skopiować, bo nigdy się tym nie interesowałem, z początku to był tylko wul roboczy, potem jednak został mocno ogarnięty mechanicznie i służy do dziś na wycieczki (400 tys zrobione):

Moc silnika
 
101 KM (74 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
 
150 Nm przy 3200 obr/min

Do Neapolu leci bez postoju bez problemu, 100-160 cały czas, LPG dla oszczędności.

Po płaskim pojedziesz. W górach i na długich podjazdach na autostradzie będzie męczarnia. Pod większe górki o nachyleniu np. kilkanaście % możesz wcale nie wjechać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, jacek00 napisał:

Po płaskim pojedziesz. W górach i na długich podjazdach na autostradzie będzie męczarnia. Pod większe górki o nachyleniu np. kilkanaście % możesz wcale nie wjechać. 

Też tak myślę. Masa masą ale przednia ściana przyczepy pod wiatr jest bezlitosna.

Ja mam 900 DMC i ciągnę ON który ma prawie 300Nm i na długich stromych podjazdach, zwłaszcza jak wiatr złośliwy, muszę czasem grzecznie zjechać na prawy pas dla TIRów i redukować.

Ja przy poszukiwaniach miałem warunek max DMC 990 i taki budżet jak Ty - nie było lekko ale cierpliwość popłaciła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, filipert napisał:

Też tak myślę. Masa masą ale przednia ściana przyczepy pod wiatr jest bezlitosna.

Ja mam 900 DMC i ciągnę ON który ma prawie 300Nm i na długich stromych podjazdach, zwłaszcza jak wiatr złośliwy, muszę czasem grzecznie zjechać na prawy pas dla TIRów i redukować.

Ja przy poszukiwaniach miałem warunek max DMC 990 i taki budżet jak Ty - nie było lekko ale cierpliwość popłaciła. 

Tylko, że Ty masz dwa razy więcej Nm, a to przepaść. Ja widzę różnicę (z tą samą przyczepą) pomiędzy 240 Nm a 320 Nm, które mam obecnie i to jest zupełnie inna jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jacek00 napisał:

Po płaskim pojedziesz

Zgoda

4 godziny temu, jacek00 napisał:

W górach i na długich podjazdach na autostradzie będzie męczarnia.

Zgoda ale bez przesady. Tylko w skrajnie ostrych podjazdach albo przy bardzo niskiej prędkości.

4 godziny temu, jacek00 napisał:

Pod większe górki o nachyleniu np. kilkanaście % możesz wcale nie wjechać

Tu się nie zgodzę. Mam podobne parametry zestawu i  jeszcze nigdy nie musiałem użyć pierwszego biegu. 

Problem może się pojawić przy konieczności zatrzymania. Trzeba będzie trochę powalczyć i przypalić sprzęgło albo opony. 

Dla mnie największym problemem jest powolne manewrowanie w trudnych warunkach bo niestety trzeba to robić na półsprzęgle, które bardzo cierpi wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.