Skocz do zawartości

Burstner Averso Top 560tk vs Adria Altea 552pk


gekoniasty

Rekomendowane odpowiedzi

 

15 minut temu, gekoniasty napisał:

Tez bardziej w ta strone bym wolał :D

To podnieś. Skoro jest oś na 1400 to znaczy, że da radę podnieść do 1500 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie dziś przeczytałem w sąsiednim wątku. Niestety Maciek właściciel przyczepy nie kojarzy co ma w homologacji, ale myślę że nie będzie problemu z załatwianiem tego u producenta. Rozumiem, że nowa tabliczka, odpis homologacji, wizyta na stacji diagnostycznej i rejestracja. Oczywiście opłaty po drodze. Ktoś pisał, że tabliczka i odpis to ok 800zl? A przegląd standardowo 99zl czy droższy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gekoniasty napisał:

Z prawem jazdy nie ma problemu mam B+E bardziej mnie denerwuje przekroczenie o 10kg masy do Viatoll.

Ja przekraczam o 7kg :) Podnoś w górę tak jak wszyscy sugerują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczciwy sprzedawca, przyczepę widziałem na żywo. Istnieje
Nie ukrywam, że znaleźliśmy ze Sprzedającym dziwną nić porozumienia :) jakoś tak pomimo, że ta przyczepa to nie do końca to czego szukałem to chcę ją kupić. Czuję dobrą aurę ;).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna cepa. Ona ma z tyłu potrójnego piętrusa? Możesz przesłać jakieś zdjęcia tego piętrusa? Jedyna wada (jak dla mnie) jaką zauważyłem to mała lodówka, ale poza tym to wygląda bardzo ciekawie dla rodziny 2+3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna cepa. Ona ma z tyłu potrójnego piętrusa? Możesz przesłać jakieś zdjęcia tego piętrusa? Jedyna wada (jak dla mnie) jaką zauważyłem to mała lodówka, ale poza tym to wygląda bardzo ciekawie dla rodziny 2+3
Tak ma potrójnego, to akurat w naszym przypadku trochę lipa bo mamy dwójkę dzieci, a przez to, że są trzy łóżka to mniej miejsca nad głową na leżąco, ale temat do przeżycia. Lodówka fakt mała, na to też zwróciłem uwagę, ale za to jest szersza od tych wysokich, dokupie jakąś kompresorową jak będzie za mało miejsca.
008eab4b4dce4b3718e863503696b4f3.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pech i złośliwość losu! Jak ja oglądam przyczepy to szukam takich dla układu 2+3, które maja potrójnego piętrusa a takich jest jak na lekarstwo, a Ty szukasz z podwójnym piętrusem, których jest cała masa a trafiłeś akurat na fajną cepe, która ma potrójnego piętrusa. Poza tym mam sentyment do Knausa, bo pierwsza przyczepa z jaką miałem styczność była Knausem z wypożyczalni i bardzo dobrze się w nim czuliśmy więc patrze na nią przychylnym okiem, choć osobiście mam  Adrie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pech i złośliwość losu! Jak ja oglądam przyczepy to szukam takich dla układu 2+3, które maja potrójnego piętrusa a takich jest jak na lekarstwo, a Ty szukasz z podwójnym piętrusem, których jest cała masa a trafiłeś akurat na fajną cepe, która ma potrójnego piętrusa. Poza tym mam sentyment do Knausa, bo pierwsza przyczepa z jaką miałem styczność była Knausem z wypożyczalni i bardzo dobrze się w nim czuliśmy więc patrze na nią przychylnym okiem, choć osobiście mam  Adrie
Ogłoszenia przeglądam od sierpnia, jeszcze na urlopie zacząłem. Niby z pietrusami jest trochę, ale jak zawęziłem kryteria to jest lipa... najbardziej nam pasowała adria z pierwszego postu tego tematu, i gdyby sprzedający zszedł z ceny do poziomu 75k zł to pewnie byśmy ja wzięli, bo przy cenie, za którą chciał sprzedać to jednak lepiej nową.
Oglądaliśmy kilka innych przyczep, prawie kupiliśmy fendt-a saphira 550 gdyby właściciel ją posprzątał i bardziej o nią dbał... mieliśmy jechać na targi na weekend... I pojawił się ten Knaus... przyczepa niemal w 100% taka jak szukaliśmy. Mogła by być dłuższa... Ale jako pierwsza własna myślę że będzie super... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, gekoniasty napisał:

Tak właśnie dziś przeczytałem w sąsiednim wątku. Niestety Maciek właściciel przyczepy nie kojarzy co ma w homologacji, ale myślę że nie będzie problemu z załatwianiem tego u producenta. Rozumiem, że nowa tabliczka, odpis homologacji, wizyta na stacji diagnostycznej i rejestracja. Oczywiście opłaty po drodze. Ktoś pisał, że tabliczka i odpis to ok 800zl? A przegląd standardowo 99zl czy droższy?

Dokładnie 899 zł zapłaciłem za tabliczkę i pisemko z firmy Fendt-Caravan którego jeszcze tłumaczenie dodatkowo 50 zł. Przegląd nie jest wymagany, gdyż  firma zaświadcza, że  masa na oś przyczepy może zostać bezpiecznie podwyższona  [w moim przypadku do 1700 kg i nie wymaga zmian technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2019 o 18:46, gekoniasty napisał:

Nie ukrywam, że znaleźliśmy ze Sprzedającym dziwną nić porozumienia :) jakoś tak pomimo, że ta przyczepa to nie do końca to czego szukałem to chcę ją kupić. Czuję dobrą aurę ;).

Bardzo dobry wybór. Knausy są najlepsze. Będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zostałem szczęśliwym posiadaczem przyczepy Knaus Sport 500 FDK. Cepka w super stanie mająca wyposażenie o które mi chodziło. Muszę dokupić przedsionek i ściany do markizy, ale to na spokojnie na wiosnę. Teraz jeszcze załatwienie tabliczki i dokumentów do podniesienia DMC i rejestracja. Myślę, że jeszcze jeden wyjazd uda się zorganizować w tym roku :) Planowałem zakup nieco większej ale trafiła się taka i jesteśmy nią zachwyceni :)

Bardzo dziękuję Wszystkim za pomoc i cenne rady, mam nadzieję do zobaczenia wkrótce :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, gekoniasty napisał:

No i zostałem szczęśliwym posiadaczem przyczepy Knaus Sport 500 FDK. Cepka w super stanie mająca wyposażenie o które mi chodziło. Muszę dokupić przedsionek i ściany do markizy, ale to na spokojnie na wiosnę. Teraz jeszcze załatwienie tabliczki i dokumentów do podniesienia DMC i rejestracja. Myślę, że jeszcze jeden wyjazd uda się zorganizować w tym roku :) Planowałem zakup nieco większej ale trafiła się taka i jesteśmy nią zachwyceni :)

Bardzo dziękuję Wszystkim za pomoc i cenne rady, mam nadzieję do zobaczenia wkrótce :D

 

Na zwiększenie DMC masz czas, załaduj wszystko co Ci jest potrzebne i zważ, być może nie ma potrzeby pozbywać się prawie 1 tyś zł. Ja miałem konieczność zwiększenia na 1700, gdyż moja waży 1450 kg, a DMC miałem 1600 kg i tak nie mam dużego pola do popisu. mam klimę dachową markizę 450 i założę mover, na wiosnę załaduję wszystko co trzeba i jadę na wagę wówczas zobaczę, czy aby z movera nie trzeba zrezygnować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zwiększenie DMC masz czas, załaduj wszystko co Ci jest potrzebne i zważ, być może nie ma potrzeby pozbywać się prawie 1 tyś zł. Ja miałem konieczność zwiększenia na 1700, gdyż moja waży 1450 kg, a DMC miałem 1600 kg i tak nie mam dużego pola do popisu. mam klimę dachową markizę 450 i założę mover, na wiosnę załaduję wszystko co trzeba i jadę na wagę wówczas zobaczę, czy aby z movera nie trzeba zrezygnować.
A jak wyglądają opłaty w wydziale komunikacji jeśli zdecyduje się na podniesienie DMC po rejestracji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.