Skocz do zawartości

Burstner Averso Top 560tk vs Adria Altea 552pk


gekoniasty

Rekomendowane odpowiedzi

Parametry tego Subaru jako holownika faktycznie nie są oszałamiające. Do Twojego holownika DMC przyczepy 1500-1600 to max. jacek00 to elegencko wyłożył

10 minut temu, jacek00 napisał:

2110 kg to DMC Twojego pojazdu. Więc jeśli chcesz ciągnąc przyczepę wyposażoną w HAMULEC NAJAZDOWY to zgodnie z przepisami holownik musi mieć DMC większe o 1,33 od DMC przyczepy. Czyli 2110 / 1,33 = 1586 kg - przyczepę o takim maksymalnie DMC, wyposażoną w hamulec najazdowy możesz podpiąć, zgodnie z przepisami, do swojego pojazdu.

Edytowane przez mirmar (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry tego Subaru jako holownika faktycznie nie są oszałamiające. Do Twojego holownika DMC przyczepy 1500-1600 to max.
Sypie głowę popiołem. W większości sytuacji zanim zacznę zawracać komuś gitarę sprawdzam ale jak widać nie wystarczająco doczytałem :/
Przepraszam i dziękuję za uświadomienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gekoniasty napisał:

Sypie głowę popiołem. W większości sytuacji zanim zacznę zawracać komuś gitarę sprawdzam ale jak widać nie wystarczająco doczytałem ?
Przepraszam i dziękuję za uświadomienie.

od tego tu jesteśmy aby czasem sprowadzać na ziemię. Tak jak koledzy pisali - różnica mas za mała, owszem da się, ale przy założeniu, że samochód jest bardzo stabilny w prowadzeniu i 150% sprawny technicznie. Sam holowałem takim autem (smax - bardzo stabilny czołg) jednak masa podobna - ok 2100kg MR kontra budka 1700kg. Zmieniłem holownik aby było bezpieczniej.

Osobiście szukałbym używki u polecanych sprzedawców i nie patrzał na producenta. Do nowej trzeba dorosnąć i zobaczyć jak to jest z holowaniem takiej budki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, maarec napisał:

od tego tu jesteśmy aby czasem sprowadzać na ziemię. Tak jak koledzy pisali - różnica mas za mała, owszem da się, ale przy założeniu, że samochód jest bardzo stabilny w prowadzeniu i 150% sprawny technicznie. Sam holowałem takim autem (smax - bardzo stabilny czołg) jednak masa podobna - ok 2100kg MR kontra budka 1700kg. Zmieniłem holownik aby było bezpieczniej.

Osobiście szukałbym używki u polecanych sprzedawców i nie patrzał na producenta. Do nowej trzeba dorosnąć i zobaczyć jak to jest z holowaniem takiej budki itd.

Mareczku tylko ta jeszcze niedość że następne 200kg cięższa od Twojej to jeszcze szeroka na 2,5m. To u mnie w cytrynie, która jest cięższa od tego forka, bo ma 2250 dmc i ciągne lmc 1600 i to jest wg mnie maks, takiego klocka na 1900 na pewno bym nie podpiął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od tego tu jesteśmy aby czasem sprowadzać na ziemię. Tak jak koledzy pisali - różnica mas za mała, owszem da się, ale przy założeniu, że samochód jest bardzo stabilny w prowadzeniu i 150% sprawny technicznie. Sam holowałem takim autem (smax - bardzo stabilny czołg) jednak masa podobna - ok 2100kg MR kontra budka 1700kg. Zmieniłem holownik aby było bezpieczniej.
Osobiście szukałbym używki u polecanych sprzedawców i nie patrzał na producenta. Do nowej trzeba dorosnąć i zobaczyć jak to jest z holowaniem takiej budki itd.
Auto mam od nowości więc stan jest ok, stabilność jazdy dzięki napędów i również ale nie chce naginać przepisów ani ryzykować bezpieczeństwem. Tak jak piszesz poszukam jakiejś używki do 1500kg i 2,3m szerokości. A w przyszłości się zobaczy.
Dzięki bardzo na wyprostowanie :). Obecnego właściciela także już poinformowałem, myślał tak jak ja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, jacekzoo napisał:

Mareczku tylko ta jeszcze niedość że następne 200kg cięższa od Twojej to jeszcze szeroka na 2,5m. To u mnie w cytrynie, która jest cięższa od tego forka, bo ma 2250 dmc i ciągne lmc 1600 i to jest wg mnie maks, takiego klocka na 1900 na pewno bym nie podpiął

zgadza się,  osobiście nie chciałbym na dzień dzisiejszy takiej zabawki i to na jednej osi i to przy moim holowniku, który jest już o kilkaset kg cięższy. Osobiście gdyby poproszono mnie o transport takiej budki poprzednim holownikiem - odmówiłbym pomocy, chyba że na bardzo krótki dystans w znanym mi terenie. 

 

22 minuty temu, gekoniasty napisał:

Auto mam od nowości więc stan jest ok, stabilność jazdy dzięki napędów i również ale nie chce naginać przepisów ani ryzykować bezpieczeństwem. Tak jak piszesz poszukam jakiejś używki do 1500kg i 2,3m szerokości. A w przyszłości się zobaczy.
Dzięki bardzo na wyprostowanie :). Obecnego właściciela także już poinformowałem, myślał tak jak ja.

w temacie stabilności chodziło mi głównie o układ kierowniczy, zawieszenie. Napęd - super, że jest stały na 4 koła, do holowania jak najbardziej. 2 dni temu moim stałym napędem podczas ulewy i  poszedłem bokiem w pięknym drifcie, zapomniałem o koleinach w drodze. Oczywiście pod kontrolą, droga pusta.

skrzynia automat  ? hydrauliczny czy dwusprzęgłowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w temacie stabilności chodziło mi głównie o układ kierowniczy, zawieszenie. Napęd - super, że jest stały na 4 koła, do holowania jak najbardziej. 2 dni temu moim stałym napędem podczas ulewy i  poszedłem bokiem w pięknym drifcie, zapomniałem o koleinach w drodze. Oczywiście pod kontrolą, droga pusta.
skrzynia automat  ? hydrauliczny czy dwusprzęgłowy ?
Nie było w ogóle opcji manualnej skrzyni więc automat, CVT czyli bezstopniowa z wirtualnymi biegami w dużym skrócie.
A co do driftów znam temat :D wszystko da się wprowadzić w poślizg natomiast przy napędzie stałym, granica się znacząco przesuwa ;)
Byłem na torze w Kielcach na 2 stopniach kursu technik doskonalenia jazdy. Polecam każdemu, można w bezpiecznych warunkach m.in. na płytach poślizgowych sprawdzić ograniczenia i możliwości samochodu i bardzo dobrze zweryfikować swoje umiejętności. Uczy pokory :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gekoniasty napisał:

Nie było w ogóle opcji manualnej skrzyni więc automat, CVT czyli bezstopniowa z wirtualnymi biegami w dużym skrócie.

I jak Ci sie holowało to wypożyczone Hobby z tą skrzynią? Jakie wrażenia? Tam 1300kg DMC było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak Ci sie holowało to wypożyczone Hobby z tą skrzynią? Jakie wrażenia? Tam 1300kg DMC było?
Holowanie super, na podjazdach obroty między 4000 a 5000 a tak to na luzie. DMC 1350kg. Samochód z przyczepą spalił Max 1l więcej niż przy mojej jeździe w Polsce niecałe 13l. Za to jak zwiedzaliśmy Włochy bez przyczepy zgodnie z przepisami to 7l :D w Polsce średnio 12l.
Ogólnie wrażenie bardzo pozytywne, samochód stabilny, przyczepa też dała radę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, właśnie dużo jest narzekania na CVT, ale mało kto tym ciąga i ma informacje z własnego doświadczenia, a nie tylko spekulacje. Inna sprawa, że często CVT jest łączone ze słabawym silnikiem i to wolnossącym, u Ciebie akurat jest z mocnym turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, właśnie dużo jest narzekania na CVT, ale mało kto tym ciąga i ma informacje z własnego doświadczenia, a nie tylko spekulacje. Inna sprawa, że często CVT jest łączone ze słabawym silnikiem i to wolnossącym, u Ciebie akurat jest z mocnym turbo.
Niestety w większości narzekają Ci którzy w życiu z taką skrzynią nie jeździli. Nie mam porównania do innych typów skrzyń przy holowaniu więc się nie wypowiem ale bez cepki, jeździłem różnymi wozidłami i ta skrzynia moim zdaniem naprawdę daje radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie default_smile.png

Wszystko wygląda na to, że w niedzielę zakupie

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-knaus-sport-500-fdk-lozka-pietrowe-mover-klima-bagaznik-CID5-IDC2jrm.html

Przyczepa okazało się od kolegi z forum.

Może nie do końca to co chcieliśmy ale większość wymagań spełnia default_smile.png

Jedna rzecz mnie denerwuje, że w tej konfiguracji będę przekraczał DMC zestawu o 10kg (samochód 2110kg+przyczepa 1400kg)

Z prawem jazdy nie ma problemu mam B+E bardziej mnie denerwuje przekroczenie o 10kg masy do Viatoll.

Myślicie, że da się obniżyć przy rejestracji DMC przyczepy o 10kg? Chyba, że to co przeczytałem cepka ma zmienioną oś i da się podnieść DMC do 1500kg i wtedy już bez wyrzutów i kombinacji płacić Viatoll.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, gekoniasty napisał:

Myślicie, że da się obniżyć przy rejestracji DMC przyczepy o 10k

O 10 raczej nie, zazwyczaj są schodki, co 50 lub 100kg

Ja też bym podniósł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.