Skocz do zawartości

Czy Peugeot 5008 1,6 VTI 120 KM (benzyna) + przyczepa 1300 DMC to dobry pomysł?


puello

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

Wczoraj kupiłem przyczepę DMC 1300 kg  i zastanawiam się czy zakładać hak do mojego auta (Peugeot 5008 1,6 VTI 120 KM, benzyna)? Ma ktoś jakieś doświadczenie czy Peugeot da radę czy lepiej poszukać innego auta w dieslu?  Planuję jeździć na początku głównie po Polsce, maksymalnie dwa razy w miesiącach letnich. 

Pozdrawiam i  góry dziękuje za wszystkie pomocne opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ciągam DMC 1300 autem które ma 170 koni, po płaskim jest elegancko, gorzej jak są góry... Tu auto ma co robić... Dla własnej wygody i jeżeli masz fundusze zainwestuj w auto.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ciągam DMC 1300 autem które ma 170 koni, po płaskim jest elegancko, gorzej jak są góry... Tu auto ma co robić... Dla własnej wygody i jeżeli masz fundusze zainwestuj w auto.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Ile Nm ?, chodzi o jazde w górach czy dłuższe podjazdy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, puello napisał:

Witam wszystkich forumowiczów!

Wczoraj kupiłem przyczepę DMC 1300 kg  i zastanawiam się czy zakładać hak do mojego auta (Peugeot 5008 1,6 VTI 120 KM, benzyna)? Ma ktoś jakieś doświadczenie czy Peugeot da radę czy lepiej poszukać innego auta w dieslu?  Planuję jeździć na początku głównie po Polsce, maksymalnie dwa razy w miesiącach letnich. 

Pozdrawiam i  góry dziękuje za wszystkie pomocne opinie.

Jeśli ten silnik Ci nie wyzionie ducha to może jakoś pociągnie, ale ledwo co. On ma słaby moment więc ciągle będziesz musiał go wysoko kręcić. Ja bym się auta pozbył, póki silnik nie daje znać o sobie i nie sprawia kłopotów.

19 minut temu, maciejek34 napisał:
Godzinę temu, borek6 napisał:
 

Ile Nm ?, chodzi o jazde w górach czy dłuższe podjazdy ?

160 Nm przy 4 250

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile Nm ?, chodzi o jazde w górach czy dłuższe podjazdy ?
226 Nm przy 4000 tys obr. I fakt, trzymanie wysokich obrotów coś daje ale nie o to chodzi. Ja tak jeździłem 2 sezony, zdałem teraz B+E, w styczniu będzie mocniejszy holownik więc i wygoda jazdy inna.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, borek6 napisał:

226 Nm przy 4000 tys obr. I fakt, trzymanie wysokich obrotów coś daje ale nie o to chodzi. Ja tak jeździłem 2 sezony, zdałem teraz B+E, w styczniu będzie mocniejszy holownik więc i wygoda jazdy inna
 

Kręcenie tak wysoko jest zwyczajnie niekomfortowe. Poza tym Ty masz o 60 Nm więcej niż ten silnik 1.6 VTI, no i o 50 KM więcej. To wyobraź sobie jak się by Ci holowało budę tamtym silnikiem... 

Ja jeżdżę dieslem i czuję kolosalną różnicę pomiędzy 240 Nm z poprzedniego auta a 320 Nm w obecnym - buda ta sama. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

226 Nm przy 4000 tys obr. I fakt, trzymanie wysokich obrotów coś daje ale nie o to chodzi. Ja tak jeździłem 2 sezony, zdałem teraz B+E, w styczniu będzie mocniejszy holownik więc i wygoda jazdy inna.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Podobnie jak u mnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia - Focus 1.6 benzyna - tez coś koło 160Nm. Jechać się da ale męczące jest to. Pytanie gdzie zamierzasz jeździć. Nad masze morze dotelepiesz się, może nawet 90 na autostradzie osiągniesz. Ale autostradowe górki w Chorwacji czy Grecji, będą wymagały lekkiego samozaparcie - np jazdę 30-40 km/h przez 3-8km z włączonym ogrzewaniem przy 35 stopniach (aby schłodzić silnik). Ale się da.

Jeśli sie da bym zmienił, jeśli nie to pomęczyć się przez kilka wyjazdów i kopic potem coś bardziej odpowiedniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziękuje bardzo wszystkim za komentarze. Finalnie kupiłem drugiego peugeota 407 SW,  2.0 HDI. 136 KM i 320 Nm przy 2.000  

Edytowane przez puello (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.