Skocz do zawartości

Import z północy


AlePie

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego, kiedyś szukałem dokładnie jednego typu przyczepy i znalazłem jedną sztukę w Finlandii, jedną w Norwegii i parę w Danii. Porównałem ceny z tymi z DE i wyszło mi to, co wszyscy podróżujący po Skandynawii wiedzą, że te kraje są bardzo drogie. Nie pamiętam dokładnie ale różnica tych z Niemiec była w granicach 2-3 tyś. EUR. Dolicz sobie transport ze Skandynawii to dojdzie kolejny tysiak albo i więcej...

Mam kolegę Norwega, który kiedyś przyjechał do mnie naprawić starą, pognitą Ładę Nivę, która w Polsce warta była wtedy 6-7 tyś. zł. Wymienił w ASO w Krakowie skrzynię biegów, naprawił połowę auta i wrócił na kołach do Norwegii. Po roku sprzedał ją w Norwegii za ok. 35 tyś. NOK co w przeliczeniu dało wtedy 17,5 tyś. zł!

Jeśli się zdecydujesz to będziesz chyba pierwszym w historii tego forum. Myślę, że forumowi koledzy mieszkający w Norwegii przybliżą trochę więcej info. Może koledzy @KlAn, @Andrzej7777, @Heniekag się wypowiedzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłam dwie fajne oferty modelu który mnie interesuje i jest w granicach moich możliwości finansowych, zastanawiam się tylko jak to wyglada formalnie i jakich opłat dodatkowych się spodziewać. Wolałabym nabyć w DE ale nie znalazłam tego co mnie interesuje. Może źle szukam? Możecie polecić jakieś stronki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finlandia jest w unii czyli zasady takie same jak przy sprowadzaniu z innych krajów unijnych, myślę że z Norwegii podobnie ze względu na EOG ale to już trzeba zapytać w urzędzie celnym. Co do ewentualnego transportu z Norwegii do Polski to warto się targować, gdyż spora część jedzie w tą stronę na pusto i chętnie weżmie coś byleby tylko ograniczyć koszta. Link do norweskich ogłoszeń.

https://www.finn.no/car/caravan/search.html?filters=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co udało mi się wygrzebać w necie to nie ma cła i akcyzy na przyczepy sprowadzone z krajów Unii, CEFTA i EFTA. Czyli dojdą tylko koszty transportu i zgłoszenia w UC.

Same ceny przyczep są dość wysokie mimo że kurs korony norweskiej jest niski to i tak będzie drogo Niewiadów z 1978 r n-126 potrafi kosztować 30000 kr. To będzie około 13000 zł

Często się zdarza, że Norwedzy sprowadzają przyczepy nowe z dani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.